Quotes raden XIX

1 2 ... 38 ... 47 48
simplex

Het duurde langer als ik had verwacht, maar een nieuwe speler(?) - welkom! De Brigadier heeft met Cavendish het feit bezegeld.
Ik heb eigenlijk behalve aanduiding actieve renner maar één link (QS ploeg) gebruikt en met Kittel en Gaviria nog een extra sprintlink eraan gegeven.

“De problemen, als je ze zo zou kunnen noemen, kwamen voort uit een cultuur en een wielerverleden die tegelijk de kracht van het team vormden”.

De uitspraak van Cavendish gaat dus over de Quick Step wielerploeg die voorheen als Mapei vanaf 1993 en vanaf 2002 als Quick Step een belangrijke rol in het wielerveld speelt.
Vooral vanaf 2002 toen Mapei er mee stopte en de inbreng van Italianen minder werd en het steeds meer uitgroeide tot een Belgische wielerploeg aangevuld met enkele niet Belgische maar veelal wel sterke kasseirenners.
Door verandering in budget en beschikbaarheid ronderenners ligt het voornaamste accent al jaren op eendagswedstrijden, etappes grote ronden en kleine meer vlakkere ronden.
De Vlaamse en overige kasseikoersen en voorjaarsklassiekers zijn echter elk jaar voor de ploeg de belangrijkste tien weken. Het grootste deel van de ploeg werd hieromheen gebouwd.
De laatste jaren is dit wel veranderd door het aantrekken van werelds beste sprinters, heuvelmannen en zelfs subtop ronderenners.

Cavendish heeft met Quick Step mooie en vooral ook vele overwinningen behaald.
Ondanks minder mooie en geschikte wedstrijden in de voorjaarsperiode, was Cavendish juist in het voorjaar vaak minder tevreden. In deze periode manifesteerde de ploeg o.l.v. Peeters zich voornamelijk als kasseiploeg en dat vertaalde zich al in hun voorbereiding in al eerdere en andere soort wedstrijden (MSR).
Wedstrijden waarin Peeters bijv. eerder naar de toekomstige belangen en voorbereiding op Vlaamse koersen keek van o.a. Boonen, Terpstra, Vandenbergh dan naar de ondersteuning van Cavendish in een voor hem belangrijke klassieker.(MSR)

Dit is één van de zaken die Cavendish benoemt. Over de drie seizoenen in dienst van Quick Step is Cavendish zeer tevreden en heeft hij heel veel en goede ondersteuning gehad.

edit. Ik durf er trouwens ook hier best voor uit te komen dat Quick Step en renners als Boonen, Gilbert en ook Cavendish en zeker Terpstra al jaren tot mijn favorieten behoren.
Opvallend voor een Nederlander en iemand op Wielerflits die naast de diverse belgen op WFdie deze ploeg en/of renners ook consequent blijven adoreren en verdedigen.
Ik probeer wielrennen op een wielerminded wijze te volgen en toppers te waarderen en van te genieten. Ben daar dit voorjaar nog niet mee klaar denk en hoop ik :p

Laatst gewijzigd
De Brigadier

De veelvuldige QS-linkjes deden het 'm. Hoop dat deze quote niet te moeilijk en of makkelijk dan wel al eens voorbij gekomen...

"Meedoen aan de Giro was voor mijn een feest, de Tour was opoffering en hard werken."

billi

G Bennett?

RainbowJersey

Kruijswijk

ZwartebroekengeIetrui

Jakob Fuglsang?

Spruch

Johan van der Velde?

MrSjaakBraak

Robert Gesink

De Brigadier

Geen goed en geen linkjes. Renner is al gestopt.

simplex

Addy Engels?

RainbowJersey

Mario Cipollini

billi

Hesjedal?

Spruch

Michael Boogerd?

De Brigadier

Niels Kok pakt 'm: http://nos.nl/video/2164460-2010-cipollini-geeft-rondleiding-in-villa.html

simplex

Als service voor de twee laatste scorende deelnemers de nieuwe stand voor de volgende quote.

Jacco van Stierop: 7
Pédaleur de charme: 7
simplex: 6
dustin: 3
Vic413: 2
ZwartebroekengeIetrui 2
Wielrennertje: 1
chrisabels: 1
billi 1
RainbowJersey 1
De Brigadier 1
Niels Kok 1

RainbowJersey

Als je het niet erg vindt zet ik hem er bij RainbowJersey bij, dat is mijn oorspronkelijke schermnaam ;)

"Multifunctioneel klinkt mooi, maar betekent uiteindelijk helemaal niets."

Jacco van Stierop: 7
Pédaleur de charme: 7
simplex: 6
dustin: 3
Vic413: 2
ZwartebroekengeIetrui 2
RainbowJersey 2
Wielrennertje: 1
chrisabels: 1
billi 1
De Brigadier 1

Laatst gewijzigd
simplex

Trentin?

RainbowJersey

Het is niet Trentin

ZwartebroekengeIetrui

Greg van Avermaet

MrSjaakBraak

Felline?

simplex

Dumoulin Tom

dustin

Ion Izagirre?

RainbowJersey

Het is inderdaad Felline, MrSjaakBraak komt op het scorebord.

MrSjaakBraak

Ik heb deze week niet echt tijd om dit topic scherp in de gaten te houden, mag ik de volgende opdracht doorschuiven?

RainbowJersey

Dan maak ik een nieuwe opgave:

Jacco van Stierop: 7
Pédaleur de charme: 7
simplex: 6
dustin: 3
Vic413: 2
ZwartebroekengeIetrui 2
RainbowJersey 2
Wielrennertje: 1
chrisabels: 1
billi 1
De Brigadier 1
MrSjaakBraak 1

"Dat was echt heel erg zwaar, ik reed alleen. Niet te doen."

ZwartebroekengeIetrui

Peter Sagan?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 38 ... 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.