Terugblik

pippodeclown

Het is gedaan met dit wielerjaar; tijd om terug te blikken.
Wat was jullie wielerhoogtepunt?

Zelf zou ik gaan voor Matthew Hayman in Parijs-Roubaix. Vanuit de aanval.. zo'n zege, met de blessure ervoor.. Fantastische wedstrijd!

Wat jullie?

lnnrt

Voor mij toch Wout Poels in LBL, ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat hij die sprint gewonnen heeft. Enige keer dit jaar dat ik letterlijk op de bank stond te juichen!

ti-raleigh

Voor mij was hét moment de demarrage van Sep op de Carrefour. Ik dacht daar gaat ie, yes.... Maar helaas, een stevige vloek toen ie toch werd teruggepakt.

Baukema Tomoulin

Eerst de chaos op de Mont Ventoux, vooral in camerawerk en de regie die volledig zoek was. Om vervolgens Mollema alleen en als eerste van de favorieten te zien verschijnen op het laatste stuk.
Alle verhitte discussies die volgde op de fora en zelfs in de woonkamer waren ook wel een andersoortig hoogtepunt. Ik denk dat 90 % van de wielerwereld de beslissingen van die dag nog steeds niet begrijpt.

FDJ

We hebben eigenlijk gewoon in de breedte echt een topjaar gehad!

-Sagan wint eindelijk een monument
-Hayman op zijn 'oude' dag die na veel knechten beloond wordt met een prachtige zege.
-Gasparotto die Wanty na het overlijden van Demoitie een klassieke zege schenkt.
- Wout Poels die L-B-L wint
- De giro met Dumoulin en Kruijswijk in het roze en die het hele land een roze koorts bezorgde.
- De Grande Partenza in Apeldoorn
-Froome die van robot mens werd en aanviel in de afdaling en in de waaiers.
-De overmacht van Dumoulin in de tijdrit in de Tour en Bauke 2,5 week in de Tour.
- Mollema wint San Sebastian.
-Van der Breggen die Olympisch kampioen werd na een teamprestatie van jewelste.
- Gesink die in de Vuelta echt liet zien terug te zijn.
-Chaves in Lombardije. Een van de meest symphatieke renners uit het Peloton sluit een fantastisch wielerjaar af met een monumentale zege.

pippodeclown

Echt heel veel keuze idd FDJ, mooi wielerjaar om als fan op terug te blikken. De momenten die jij noemt zullen veel fans bij blijven! In willekeurige volgorde :) AGR was bijzonder met Gasparotto, die was ik bv al bijna vergeten gewoon doordat er zoveel mooie en bijzondere momenten zijn geweest. Nog niet genoemd: De absurde mannenwegrit in Rio, de waaiers van Qatar etc etc.

Er is veel kritiek op/over 'onze sport' maar dit soort momenten hebben we genoeg hoor!

Verweggistan

Leuke terugblik op het wielerjaar door Matthias Vangenechten:
http://www.extrasport.be/schalks-portret-van-2016/

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Mooiste koers > tezamen Lombardia en Paris Roubaix, topedities. LBL had veel meer uit moeten komen in dat snertweer, mede doordat de finale er weer beter bij lag, leuk dat Poels hem wist te 'stelen'. Mooiste ronde > de giro, drama, plotwisselingen, alles had het.

Lelijkste koers > de OS wegrit, wat een farce dat levensgevaarlijke parcours en het totale gebrek aan beleving daaro, dan was de WK rit nog net een tandje leuker met die gare woestijnwaaiers hoewel dat wurgend saaie rondje (x 100 leek het wel) op the Pearl ook verschrikkelijk was.

LutsenkoFan

Greg van Avermaet in Rio en Parijs Roubaix waren mijn persoonlijke hoogtepunten.

Daarnaast heb ik erg genoten van Valverde dit jaar.

LyndaLid

Oh geen enkele twijfel: dat was de Dolomieten etappe die Chaves won.

Kruijswijk die daar de allersterkste renner in de Giro bleek, schitterende gevechten op alle fronten, een mooi parcours qua opbouw, maar vooral qua achtergrond fe-no-me-naal. Zo'n wielergevecht, waarin een Nederlander floreert, heb ik in zo'n scenery nog nooit gezien. De Dolomieten zijn al geweldig om zelf doorheen te rijden op de racefiets (en mountainbike nog meer), maar dit was nog iets anders.

Vond verder de rit die Dumoulin in Andorra won ook fantastisch, ook door het begin en het bizarre heroïsche einde met hagelballen. De Ronde van Vlaanderen maakt mijn top 3 compleet, dat was qua race én winnaar de mooiste. Maar wel in België en niet in wonderschoon Italië. Bij alle drie op de banken gestaan. Parijs-Roubaix kwam nog in de buurt, ook vanwege de prestatie van Boonen na alle haat aan zijn adres.

Poels in Luik doet me veel minder, was een zaadkoers met voor ons een mooie winnaar.

Laatst gewijzigd

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.