Veldrit meemaken

stibadi

Hallo allemaal, ik heb een vraag die voor mij persoonlijk vrij belangrijk is. M'n vader heeft een hersentumor die niet te behandelen is. Gelukkig heeft hij nu nog geen fysieke klachten, maar die zullen op niet al te lange termijn gaan volgen. Jullie zullen begrijpen dat wij nog zo veel mogelijk van het leven willen genieten zo lang het nog kan. Vandaar mijn bericht! Mijn pa is altijd enorm wielerliefhebber geweest. Daar hoort ook veldrijden bij. Maar wij hebben eigenlijk nog nooit een veldrit in het echt gezien. Het lijkt me fantastisch om een keer met m'n pa mee te maken en dan het liefst een met een strijd tussen alle wereldtoppers en veel publiek. Zijn er koersen die jullie aan kunnen raden?

billi

Ik maak morgenochtend wel een lijstje.
Is de omgeving nog van belang?
Nederland is vrij beperkt, zeker boven de rivieren is het lastig.
Belgie is veel meer keus.
of elders?

Sagan=hulk

Zelf ben ik eens naar Baal getrokken op nieuwjaarsdag, een echte aanrader! Gavere heb ik ook al eens ter plekke gezien, maar die is er al bijna. In België is de sfeer altijd ook top tussen het publiek.

billi

WK (belangrijkste wedstrijd van het jaar)
29-jan WK Bieles LUX

Wereldbeker wedstrijden: veel toppers + veel niet nederlanders/belgen
* 20-nov Koksijde BE (zand/duinen)
26-nov Zeven DU
* 18-dec Namen BE (klimmen/citadel)
26-dec HeusdenZolder BE (kleine tijdsverschillen/sprint)
15-jan Fiuggi IT
* 22-jan Hoogerheide NL

Superprestige: veel toppers uit nederland en belgie
* 13-nov Gavare BE (zware wedstrijd)
* 3-dec Spa BE (klimmen/auto cirquit)
23-dec Diegem BE (avondcross)
5-feb Hoogstraten BE
11-feb Middelkerke BE

DVV Trofee: veel toppers uit nederland en belgie
27-nov Hamme
* 10-dec Essen
17-dec Antwerpen (langs de schelde)
29-dec Loenhout
* 1-jan Baal
4-feb Lille

losse cross: minder toppers
11-dec Overijsse

* aanrader, maar eigelijk zijn het allemaal mooie crossen, de renners moeten het wel doen, en ook het weer is van belang (gesteldheid parcours)

************

andere aanraders:
zesdaagse van Gent, Amsterdam of Rotterdam

xistnc

Gavere (komend weekend) is absoluut een aanrader. Alleen al de wandeling vanuit het dorp naar het parkoers is een belevenis en dat geldt nog meer na afloop voor de terugweg. De cross zelf is altijd spektakel.

Bij héél slecht weer is het misschien geen goed idee, gezien de modderbende. Maar voor komende zondag ziet dat er prima uit.

Silent Hill

Woon je in België of Nederland ?

Een leuke voor je papa zou Overijse kunnen zijn, 11 december. Er is terug een 'kampioenenreünie'. Concreet weet ik er nog niets van, maar als de oude gloriën nog eens het veld induiken ... dat zou pure nostalgie zijn voor je vader. Zeker eens in de gaten houden. Ik zou zelfs mijn stoute schoenen durven aantrekken en een mailtje sturen naar de organisatie, hen jullie situatie uitleggen, en ik ben er haast zeker van dat er wel 'iets' te regelen valt als extraatje.

MME

Namen is ook een aanraader. Ook mooie stad!

Alvast een hele mooie koers toegewenst en veel succes de komende tijd!

LutsenkoFan

Het is meer wat je wilt zien, wil je meer genieten van de cross kun je misschien beter niet naar crossen als Koksijde of Gavere gaan.
Namen is nog niet echt een klassieker maar wel heel mooi (in koers en plaats) en een stuk rustiger dan eerder genoemde plaatsen.

Google/Youtube anders wat crossen dan krijg je meteen een beter beeld van elk parcours en het publiek.

Sterkte met je Pa!

stibadi

Iedereen en met name Billi heel erg bedankt! Excuus voor mijn late reactie. Er speelt een hoop in onze levens. Bedankt voor het overzicht. Hier ga ik mee aan de slag!

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.