Onderzoek naar eventuele imagoschade voor een sponsor, na een dopinggeval

janniszz

Voor mijn bachelor thesis ben ik onderzoek aan het doen naar het imago van een sponsor van een wielerploeg, nadat een renner doping heeft gebruikt. Hiervoor heb ik een enquête gemaakt. Het zal ongeveer 5 minuten duren om deze in te vullen. Mijn dank voor diegenen die dit doen, zal groot zijn! De link: www.thesistools.com/thesisjannes

xistnc

Nu wel toestemming? En is er inhoudelijk nog iets veranderd sinds de vorige versie?

Romāns Vainšteins

ff ingevuld, de stelling/het zogeheten onderzoek is wel interessant maar je moet het natuurlijk wel heel erg veel verder uitwerken.

janniszz

'@xistnc Heb het er nog met wat docenten over gehad. Zij vonden de enquete goed zoals ie was. Hij is nog hetzelfde. Heb tot nu alleen nog niet genoeg respondenten.

achtpuntzes

'@ janiszz:
nee hij is niet hetzelfde. de vorige keer bleef de sponsor de ploeg wel steunen, ditmaal besluiten ze er mee te stoppen.

nu snap ik het ook beter, je kan de uitkomsten met elkaar vergelijken en kijken wat het verschil is voor het imago tussen stoppen of niet stoppen met sponsoring na een dopinggeval.

je had de vorige keer even moeten zeggen dat er een vervolgonderzoek kwam, dan had ik hem wel ingevuld.

toch blijft het nog steeds natte vinger werk. zijn er wel of geen bewijzen/aanwijzingen voor structureel dopingbeleid vanuit de ploeg. als daar duidelijkheid over is dan wordt het veel makkelijker om de vragen in te vullen.

Laatst gewijzigd
janniszz

'@achtpuntzes Als ik meer zaken toevoeg aan het verhaaltje, kan dat de deelnemer beïnvloeden in zijn mening, vandaar dat het verhaal minimale info geeft

simplex

Ingevuld.
Enquete voldeed voldoende goed aan de probleemstellingsinfo maar is door mij meer op basis van gevoel en ervaring ingevuld dan op de aannames. Succes met het onderzoek.

achtpuntzes

ik heb hem ook ingevuld.

boventoon voor mij is dat ik bedrijven per definitie niet vertrouw. het doel is toch altijd zo veel mogelijk geld verdienen, welk imago ze zich ook aanmeten.
ook vind ik niks sympathieks aan sponsoring van sportploegen. er wordt gewoon een zakelijke overeenkomst aangegaan, geld in ruil voor een hoop reclame-uitingen.

Laatst gewijzigd
janniszz

'@simplex dat is ook een goede manier om m in te vullen. Denk je wel dat het verhaaltje, je gevoel heeft beïnvloed?

simplex

'@janniszz. Nee niet zozeer beïnvloed, maar wel bevestigd.
Sponsors eisen veel van management en renners, maar ik ben er steeds meer en vrijwel zeker van dat na de dopinggevallen in het verleden, de sponsoren hier tegenwoordig juist wel goed mee omgaan. Dus eerlijk spel en uitstraling wat terugkomt naar een betrouwbare sponsor.

xistnc

Tja, en die bedrijven zorgen voor werkgelegenheid en betalen belastingen, zoals ook de inkomens die ze verwezenlijken belastingen betalen. En daar wordt dan jouw bijstandsuitkering weer van betaald.

achtpuntzes

'@ xistnc:
tegen wie heb je het? tegen mij? in ieder geval heb ik geen bijstandsuitkering. :)

als ik iets nodig heb dan koop ik het, dus ook ik draag mijn steentje bij aan de kapitalistische samenleving. verder probeer ik me af te sluiten van welke vorm van reclame dan ook. eveneens met imago. komt niet uit het hart, maar is gewoon een weloverwogen strategie die bedacht is in de directiekamers.

je onwetendheid over mijn arbeidssituatie en het trekken van conclusies uit onvoldoende informatie zal ik je maar vergeven. :)

Laatst gewijzigd
heuvelcolombia

Ligt eraan hoe je betrouwbaarheid op vat. Ik vond het bedrijf als sponsor niet betrouwbaar, want je bouwt volledig om een ploeg en als dan door 1 dopinggeval de sponsor stopt heb je grote kans dat je gedoemd bent de hele ploeg op te doeken gezien de situatie in de huidige wielersport.

achtpuntzes

ook als je als sponsor direct het hazenpad kiest bij een dopinggeval kan er sprake zijn van imagoschade bij de verstokte fan die zijn ploeg in de steek gelaten ziet.

janniszz

'@heuvelcolombia het is aan de deelnemer om het te interpreteren zoals ie wil/kan.

janniszz

Ik heb nog ongeveer 30 mensen nodig die dit in zouden willen vullen. Alvast bedankt!

richi

Interessante thesis en zojuist ingevuld.
Groot verschil voor mij is dat veel sponsors renners ontslaan, zeggen er niets van te weten, maar in de praktijk prestaties eisen en wel weten dat er doping gebruikt wordt. Vandaar lijkt mij dat US Postal wel sponsorgeld terug eist en Rabobank dat niet doet en zwijgt.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@richi ligt er ook aan of het juridisch mogelijk is om het geld terug te eisen, misschien dat de Rabobank er daarom niet eens aan begint.

achtpuntzes

'@ rahimns:
ik denk dat dat een heel lang aanslepende rechtszaak zou worden die alleen maar negatieve publiciteit oplevert. niet aan beginnen dus en gewoon je verlies slikken.

Romāns Vainšteins

Hoe sneller je wegkruipt des te sneller men vergeet.

Weinig was ook lachwekkender dan die volgevreten rabo-brulkikker die zogenaamd verontwaardigd zat te doen over de dope terwijl hijzelf bij een motherf*cking bank werkt, ... haha ,...

richi

Wat de Rabobank managers deden met het misleiden van de libor rente daar hebben wij als burgers meer last van dan van een renner die doping gebruikt.
De wielerploeg is als jezelf de manager aandraagt voor mij toch ook zeker een onderdeel van het bedrijf, dus weet je (of hoor je te weten) wat er zich af speelt.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.