Zwift

kartje

Hey iedereen!

Nu het mooie weer toch nog ver weg lijkt te zijn, maar de koerskriebel me toch opnieuw te pakken heeft ben ik op zoek naar een alternatief. Op mijn normale Tacx Booster is het nogal saai trainen (zeker in een donkere/kille garage). Dus kwam ik plots op een site www.zwift.com. Het is een interactief platform waar je op je pc/tablet kan koersen terwijl je op je tacx aan het fietsen bent.

Nu zie ik dat ik nog tal van onderdelen zou moeten kopen (ant + en cadansmeter ofzo), nu ben ik op dat vlak een leek.
Heeft er iemand ervaring met Zwift (is het de moeite om 10 dollar per maand te betalen), en/of ervaring met de Tacx om te bouwen zodat je online kan koersen?

Alvast dikke merci,
kartje

xistnc

Nee, niet doen. Onzin, niet leuk, gaat nergens over :|

Die Ant+ gaat om de dongel die je in de USB-poort van je laptop stopt om met je hometrainer te communiceren. Als jouw hometrainer geen smarttrainer is, zul je inderdaad nog wat toeters en bellen nodig hebben om die communicatie vanaf die kant mogelijk te maken.

Maar in principe is het handiger om minimaal de Tacx Vortex te overwegen, als je met programma's als Zwift wil gaan werken.

Laatst gewijzigd
kartje

Toevallig zag ik dat je aan het kijken was naar het Open Nederlands kampioenschap, en zo ontdekte ik Zwift ;)

xistnc

Als je mijn Strava-ritten volgt (nu even niet, want kapot), dan zie je dat ik de afgelopen drie maanden inmiddels 60+ uur op Zwift heb gemaakt B)

kartje

Ahaa dus ik ben niet de enige waar Strava vandaag niet werkte,...
Dus mijn oude Tacx verkopen en de Vortex kopen ( zie dat het tegenwoordig maar 349 Euro meer kost), en dan moet ik de extra kosten niet maken van de ANT+ en dergelijke niet meer bijkopen. Hoe zit het nog met het lawaai van de nieuwe Tacx'en?

Ik zag dat de grafics van Zwift wel echt goed gemaakt zijn, hoe zit het met de bugs, en het realistische gevoel op de fiets? Zijn er veel route's en mogelijkheden binnen het spel zelf?

kartje

Ben eventjes aan het kijken op 2 de hands sites en dergelijke en kom uit bij een I Magic Tacx Fortius Virtual Reality, kun je deze ook combineren met een Zwift of Bkool? Kan nergens terugvinden of hij ook hiermee compatibel is met het spel.
Iemand hier ervaring mee?

LutsenkoFan

Ik kan alleen zeggen dat het lawaai van de modernen tacxen minimaal is ten op zichte van een tiental jaar geleden.

xistnc

Nee hoor, ik kan dat ook zeggen.

@kartje
Als je op Futurumshop.nl het bewuste apparaat zoekt en bij de vragen van geïnteresseerden kijkt, dan zal die vraag + het antwoord er allicht bij zitten. In het algemeen geldt, dat de toevoeging 'Smart' of 'VR' allicht betekent dat je kunt Zwiften.

kartje

'@xistnc heb ondertussen een deftig model gevonden die werkt voor Zwift en prijs/kwaliteit volgens het forum van zwift één van de toppers zou zijn en het valt veel goedkoper uit dan de tweedehands site.
https://www.futurumshop.nl/elite-qubo-digital-smart-b-trainer.phtml ernaast ook zo'n dongle al gekocht en een kabel. Kan niet wachten tot ik mijn intrede zal maken. :)

Kunnen we ook keer één toertocht organiseren met alle wf'ers die op Zwift zitten? :)

Laatst gewijzigd
xistnc

géén toertocht organiseren is niet zo moeilijk ;)

kartje

Ja dat is zelfs heel simpel ;) Typfoutje van de firma :)

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.