Waar zijn onze toprenners

1 2 »
Scotty

'@Kingstown, volgens mij sla je de plank hier volledig mis.

Ten eerste zitten we hier op een wielerforum. En lijkt me de discussie over waar renners zouden moeten starten, dan wel waar je graag ziet dat ze zouden starten een wezenlijk onderdeel van de wielerbeleving. Dat jij op die manier in het leven staat (je benadrukt trouwens wel erg vaak dat jij extreem rationeel in het leven staat, trots op?), moet je zelf weten. Wat je hier dan doet, vraag ik me dan ook gelijk maar af. Woorden als bemoeizucht en stuitend zijn imo schromelijk overtrokken. In dat kader kan je heel WF wel opdoeken. "Wat geeft jou het recht om te berichten over een uitslag van een wielrenner?"

Ten tweede, ik eis ook helemaal niks. Ik vind het jammer dat ze hier niet starten, daarnaast werp ik de discussie op dat salaris wel is gerelateerd aan populariteit. De renners verdienen veel geld en dat komt mede door de nationale publiciteit en de fans. Zonder fans, geen wielrennen etc. Als topsporter heb je nu eenmaal ook andere verplichtingen. Je kan net doen alsof wielrenners puur als beroep hebben hard fietsen, maar dan moet je misschien even wat verder nadenken. Waarschijnlijk vond je het ook terecht dat bijvoorbeeld Robin van Persie niet meer met de Nederlandse pers praatte. Maar als renners/voetballers winnen vinden ze het maar wat prachtig om zich overal te laten zien.

Ten derde, dat een koers echt niet past in een trainingsschema, soit. Dat Gesink nu opeens wel WP gaat rijden, laat wel zien dat het schema helemaal niet zo strak is. Als profploeg (TLJ in dit geval voorop) zou je misschien wel wat meer rekening moeten houden met het opstellen van Nederlanders in een koers als AGR. Het aanpassen van een trainingsschema hoort daar dus bij.

Ten vierde, het gaat hier om WIELRENNERS die een KOERS zouden rijden. Ik eis niet dat ze het fileprobleem moeten oplossen.

Ten vijfde, wat kan mij het verrotten als iemand zegt dat ik in Estland moet gaan werken? Als iemand daar een goede reden voor heeft, prima toch? Als extreem rationeel denker zou je dat toch moeten begrijpen.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

Er worden door professionele mensen schema's gemaakt voor renners hoe ze het beste naar een grote ronde kunnen toewerken (ditmaal de giro). Dit verschilt per renner, hoeveel ze aankunnen.
Kruijswijk, Dumoulin en Mollema zullen blijkbaar meer profijt aan iets anders dan de heuvelklassiekers hebben. Anders zouden ze misschien minder presteren in de giro. Ik zie ze liever goed presteren in de giro dan top 10 in de heuvelklassiekers.
Valverde etc. rijden geen giro. En je kan het helemaal niet vergelijken met GvA, aangezien hun klassieke renners zijn.

Wielrennertje

Daarbij is vandaag bekend geworden dat Gesink meedoet met de WP. Hij rijdt geen AGR omdat hij dan met zijn training in andorra zit.

pirazzi

jammerder (is dat een woord?)
Volgens mij wel. Je komt het wel eens tegen in zinnen als: "Des te jammerder is het, dat ... "

Janjanssen98765

Ik zie hier het argument langskomen dat als onze toppers de AGR rijden, ze dan later in het seizoen worden aangemoedigd door de mindere kenners die ze toen hebben zien rijden. Maar daarvoor is de AGR rijden totaal overbodig, de "successupporter" gaat toch wel kijken als er een Nederlander ergens in presteert.

Manuel Beltran

Vanuit de renners gezien snap ik best dat ze dit jaar de AGR overslaan. Voor "onze" toppers liggen de prioriteiten dit jaar nu eenmaal ergens anders. We moeten volgens mij ook niet zo dramatisch doen over dit ene magere jaartje. Hoewel ze niet echt potten konden breken hebben de meeste toppers de afgelopen jaren meestal acte de présence gegeven. Nu is dat een keer niet het geval, soit.
Vanuit de sponsor gezien -en dan met name Lotto Jumbo, dat zich afficheert als een oer-Hollands team- zou ik toch wel een beetje balen. De NPO zendt nauwelijks meer wielrennen uit, alleen de Tour heeft misschien nog enigszins coverage die in de buurt komt van de AGR. Dan is het toch zuur dat iemand als Gesink (hup Robert!), die dit jaar toch niet voor een klassement gaat, niet aan de start verschijnt. Aan de andere kant zal de NOS toch de uurtjes moeten vullen en dus sowieso wel elke Nederlandse renner voor de camera slepen die zich ook maar een beetje in de buurt begeeft.

Overigens plaatste Schipperaar in de voorbeschouwing nog een interessante opmerking: zou het kunnen dat de grote mannen het laten afweten omdat het niet zo botert tussen sommigen van hen en de koersdirecteur?
Persoonlijk denk ik van niet, aangezien de meesten hier eerder wel startten, maar het zette me toch even aan het denken.

Laatst gewijzigd
graceland

Nu de editie van dit jaar voorbij is erger ik mij steeds meer (en met mij heel veel anderen) dat onze toprenners niet meegedaan hebben ook gezien de opmerkingen van commentatoren (Nelissen o.a) coureurs (van Avermaet) die er niets van snappen dat juist deze ene Nederlandse klassieker niet in hun schema zou passen.
Al was het alleen maar een eresaluut aan de de eigen supporters en wat mij nog meer ergert zijn de zogenaamde verhaaltjes die Dumoulin en Mollema twitteren dat het zo jammer is dat zij niet meedoen.
Berouw komt na de zonde !

simplex

'@graceland. Dit was toch wel een nuttig topic. Behalve uitingen van renners en journalisten is het wel eens goed om te zien hoe de wielerflitsers er in staan. Wat mij betreft neigt dit iets naar de teleurstellende kant.

1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.