Albert Bouvet

rené vermeiren

Zaterdag 20/5/17 overleed Albert Bouvet (86). Hij was jarenlang koersdirecteur en parcoursbouwer van de Tour de France en o.a. Parijs-Roubaix. Voordien was hij profrenner (1954-1964), won Parijs-Tours 1956, was een uitstekend achtervolger (2e WK 1957) en 6x kvFrankrijk. Hij startte ook 6x in de Tour. Na zijn carrière was hij korte journalist bij Le Parisien Libéré alvorens toe te treden tot de organisatie van de Tour.
Hij ging op rust in 1965. Op bestuurlijk vlak bekleedde hij meerdere belangrijke functies en maakte ook deel uit van de technische commissie van de UCI.

René Vermeiren

PS: ik vind hem wel een artikel waard, in L'Equipe kreeg hij een volle pagina!
Zijn zoon Philippe was jarenlang reporter bij L'Equipe.

Lalsacien

Dieu ait son âme!

Lalsacien

Dieu ait son âme!

pirazzi

Meestal gebruiken leden de thread "Nieuws" om iets te plaatsen, daar maakt de redactie dan soms een nieuwsbericht van op Wielerflits.

Zie http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/nieuws-viii

pirazzi

Meestal gebruiken leden de thread "Nieuws" om iets te plaatsen, daar maakt de redactie dan soms een nieuwsbericht van op Wielerflits.

Zie http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/nieuws-viii

Senioralex

Mr.Vermeiren:

Ik ken de figuur Bouvet ook (hij was drie maanden jonger dan ik),maar denk dat het citeren
van de jaartallen niet helemaal klopt.

Hij stopte dus in 1964 als renner en werd korte tijd journalist en trad vervolgens toe tot de
organisatie van de Tour. Het is van toen af dat ik hem ken en hij voerde dit m.i. lange tijd
uit. (U schreef terecht "jarenlang parcoursbouwer Tour en Paris-Roubaix )

En vervolgens lees ik dat hij op rust ging in 1965....

Senioralex

Mr.Vermeiren:

Ik ken de figuur Bouvet ook (hij was drie maanden jonger dan ik),maar denk dat het citeren
van de jaartallen niet helemaal klopt.

Hij stopte dus in 1964 als renner en werd korte tijd journalist en trad vervolgens toe tot de
organisatie van de Tour. Het is van toen af dat ik hem ken en hij voerde dit m.i. lange tijd
uit. (U schreef terecht "jarenlang parcoursbouwer Tour en Paris-Roubaix )

En vervolgens lees ik dat hij op rust ging in 1965....

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.