Belangstelling Hammer Series

graceland

Nu de eerste twee dagen (Climb en Sprint) van de Hammer Series er op zitten valt het mij op de publieke belangstelling op de diverse parcoursen zeer matig was.
Zelfs met Dumoulin er bij op vrijdag was er behalve bij de finish op het Drielandenpunt weinig tot geen mensen langs het parcours.
Ook zaterdag van hetzelfde laken en pak.

FDJ

Logisch wel. Het is een overhyped iets wat misschien echt te volgen is voor de doorgewinterde wielerlliefhebber, maar voor de leek is er geen touw aan vast te knopen en dat is wel een voorwaarde om te kijken. Het zijn mij iets te veel wereldverbeteraars en kan me zo voorstellen dat de belangstelling buiten het organiserend land nog veel lager ligt.

achtpuntzes

aan de gefrustreerde reacties van de flitsers te zien is dit een heel erg belangrijke wedstrijd lol

Poeksel

Ach ja, haters zullen haten, maar volgens mij was er best aardig wat publiek opgekomen op een evenement dat voor het eerst wordt georganiseerd. En ik heb er zelf veel meer kijkminuten aan besteed dan aan de Amstel Gold Race...

Laatst gewijzigd
robotour

Heb er niks van gezien en alleen wat over gelezen. Er zijn domweg te veel koersen. De giro is net afgelopen, de ronde van Luxemburg is aan de laatste dag toe. Criterium de Dauphine is zojuist gestart. Als wielervolger krijg je geen rust;) alles volgen is bijna onmogelijk, tenzij je geen prive-leven hebt, waar ook
nog aandacht aan besteed dient te worden;)

Loek de Rooij

In het fietspark was er gisteren nog wel aardig wat volk, maar echt druk was het niet te noemen. Verder was er langs het parcours inderdaad weinig volk, maar waarom zou je ergens langs een grote weg gaan staan waar ze met 50 langs komen als je 3km verderop ze 3 keer per ronde kan zien langskomen met daarbij start-finish. Organisatie was best goed gedaan al waren er natuurlijk verbeterpunten. Helaas was mij alleen pas erg laat duidelijk dat je voor €2,50 op de tribune bij de finish kon plaatsnemen.

Er werden enquêtes gehouden over deze belangstelling en waarom je op locatie was, dus er lijkt wel evaluatie te gaan plaatsvinden.

graceland

Beste 8.6 en Poeksel
Het was helemaal niet mijn bedoeling om dit nieuwe evenement af te kraken.
Verre van dat zelf want ik kom uit Oss en heb de moeite genomen vrijdag 180 kilometer te
gaan rijden voor de Climbkoers.
Zoals altijd ook met de Nederlandse Kampieoschappen voor de Eliterenners loop ik met
mijn vriend altijd een rondje over het hele parcours en nu viel het ons op dat in Vaals dorp en op de
beklimmingen maar heel weinig toeschouwers stonden maar misschien omdat het vrijdag was ?

Piet Lut

Publiek was echt belachelijk weinig.

Velon probeert publiek ook uit te mergelen met hamburgers van 7.50 euro.

Commerciele shit is het.

Gemiddelde jeugdwedstrijd trek meer bezoek (maar okay dat komt omdat ouders mee moeten)

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.