Als supporter naar de Izoard

Mooie zomer dag

Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier mensen zijn met goede ideeën. Wij zouden dit jaar graag de renners willen supporter wanneer ze in de tour de Izoard op gaan.
Maar hoe werkt dat? Heb wel is gehoord dat de berg vanaf een bepaald moment niet meer "open is" dus Hoe ver van te voren is het verstandig aanwezig te zijn? En kan je met de auto naar boven?
Klinkt misschien als een onwetende vraag maar het word voor ons de eerste keer een het lijkt ons mooi om het is me te maken. Dus alle tips zijn zeer welkom.

Groetjes

xistnc

Ga er maar vanuit dat de Izoard de hele dag dicht is voor doorgaand verkeer. Vanaf de zuidkant zul je er niet meer op kunnen, vanaf de noordkant (Briancon/Cervieres) misschien wel een heel eind.

Klootje Kriekeljon

2-5 dagen van tevoren er heen gaan en tentje opstellen. Tis geen Alpe D'Huez, dus 2 dagen moet genoeg zijn om een goede plek te bemachtigen..

Laatst gewijzigd
Jaizkibel2008

2-5 dagen is overdreven. Als je een dag van tevoren naar boven rijdt, heb je zat keuze. Twee jaar geleden op Alpe d' Huez ben ik de avond daarvoor naar boven gereden, dat ging prima. En dat is toch één van de drukst bezochte beklimmingen.

Klootje Kriekeljon

Een plek ja. Niet de beste plekken meer.

Charlie33

Eind middag/ begin Avond van te voren naar boven is prima op Izoard. Neem goede dekens mee, het is snachts echt koud boven.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.