Overzicht Tourspellen
Ik durf het niet te zeggen :(
De spellen waarbij je x renners zonder beperking moet kiezen vind ik ook minder leuk (tenzij de puntentelling niet zo standaard is).
Tourtoto Raasdorp heeft een leuke en mogelijk unieke formule: van elke rugnummer (x1, x2, x3 t/m x9) eentje kiezen, niet twee van hetzelfde team (b.v. 1, 52, 133, 84, 95, 16, 107, 118, 79). Helaas vond de organisator het aantal deelnemers te groot worden en mogen dit jaar alleen vrienden en familie meedoen. Mocht de formule niet uniek zijn en er een vergelijkbaar spel bestaan hou ik me aanbevolen!
Ik organiseer vanaf 2001 het Nachtdienst Tourspel. De naam Nachtdienst verwijst nog naar een niet meer bestaand Radio 1 programma, maar ondertussen heeft dit spel geen specifiek publiek meer. Vorig jaar was de winnaar iemand van dit Wielerflits forum.
Het spel onderscheidt zich van de meeste andere spellen door de 'bonusrenners'. D.w.z. weinig gekozen renners leveren dubbele punten op. Verder heeft het spel leuke graphics (wel flash vereist).
http://www.youtour.nl/
🚴🏾🚴🚴🚴🚴🏾
'@rahimns: dit bonusrenners idee zal niet uniek zijn, maar toch zie je veel andere spellen allerlei ingewikkelde constructies (zoals een budget) hanteren om ervoor te zorgen dat niet iedereen hetzelfde lijstje invult. Verder waarderen deelnemers het ook dat je met een keer invullen klaar bent. Andere spellen vinden het juist weer een pluspunt dat je iedere dag kunt wijzigen.
Nog een paar gratis spelen :
wielerprono.be
zelanbike.be
wielerkenner.nl
gitovu.be
sportiefzwolle.nl/tour
sportpools.net : is de leukste voor mij met een kluns
tourdefrancemanager.com
De meeste doen de giro, tour en vuelta
dewielerstrijd.net (het gans jaar door)
cobblestone.be (het gans jaar door)
'@arvid: ik heb afgelopen zaterdag alle deelnemers van vorig jaar een herinneringsemail gestuurd. Als je die niet ontvangen hebt, dan is er iets misgegaan. Ik stuur overigens nog een tweede herinnering zodra de rennerslijst definitief is. Mocht je e-mailadres gewijzigd zijn, dan kun je dat doorgeven via [email protected]
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.