Overzicht Tourspellen

Klootje Kriekeljon

Aangezien ik lui ben, een verzoek om alle (gratis) wielerspellen voor de Tour de France hier te plaatsen die je kent.

Bvd, Klootje.

ChefSpijker

Hier staan er in elk geval een paar: http://tourdefrancespellen.nl/

Van Avermaet

http://grupetto.forumotion.com/t143-tour-de-france-2017-01-07-23-07

Poeksel

https://www.velogames.com is een populair (tienduizenden deelnemers) spel. Geen prijzen helaas, maar het is gratis.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Cyclingstory.nl
AD Tourspel
Cyclingmaster
Worldcyclingstats.com
Scorito
Cyclingfever
Massasprint van Effesport.nl
Tourchampion
Nachtdienst tourspel
Sportpools.net
Velogames.com

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Kijk, dank jullie wel mannen!

Zelf speel ik alle varianten behalve de rijtjes van 10/12/20 enz.

Waar doen jullie zelf allemaal aan mee?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik durf het niet te zeggen :(

De spellen waarbij je x renners zonder beperking moet kiezen vind ik ook minder leuk (tenzij de puntentelling niet zo standaard is).

Tourtoto Raasdorp heeft een leuke en mogelijk unieke formule: van elke rugnummer (x1, x2, x3 t/m x9) eentje kiezen, niet twee van hetzelfde team (b.v. 1, 52, 133, 84, 95, 16, 107, 118, 79). Helaas vond de organisator het aantal deelnemers te groot worden en mogen dit jaar alleen vrienden en familie meedoen. Mocht de formule niet uniek zijn en er een vergelijkbaar spel bestaan hou ik me aanbevolen!

Klootje Kriekeljon

Een hele lijst aan spellen dus? :)

Klinkt wel leuk die variant. Tourchampion vind ik bijv. ook een leuke, daar moet je toch even anders redeneren bij de opzet van je ploeg.

Poeksel

Laten we zeggen dat het aantal tourspellen waaraan ik meedoe elk jaar eentje meer wordt.

De formule van Tourchampion is ook uniek waarschijnlijk. Wel een nog iets hogere geluksfactor dan bij andere spellen denk ik, vooral als het peloton een baaldag heeft...

Laatst gewijzigd
esims

Ik organiseer vanaf 2001 het Nachtdienst Tourspel. De naam Nachtdienst verwijst nog naar een niet meer bestaand Radio 1 programma, maar ondertussen heeft dit spel geen specifiek publiek meer. Vorig jaar was de winnaar iemand van dit Wielerflits forum.

Het spel onderscheidt zich van de meeste andere spellen door de 'bonusrenners'. D.w.z. weinig gekozen renners leveren dubbele punten op. Verder heeft het spel leuke graphics (wel flash vereist).

http://www.youtour.nl/
🚴🏾‍🚴🚴🚴🚴🏾‍

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@esims lijkt qua concept een beetje op Grandtourspel wat ik hier op WF organiseer, daar krijg je ook meer bonuspunten voor renners die minder vaak zijn gekozen.

esims

'@rahimns: dit bonusrenners idee zal niet uniek zijn, maar toch zie je veel andere spellen allerlei ingewikkelde constructies (zoals een budget) hanteren om ervoor te zorgen dat niet iedereen hetzelfde lijstje invult. Verder waarderen deelnemers het ook dat je met een keer invullen klaar bent. Andere spellen vinden het juist weer een pluspunt dat je iedere dag kunt wijzigen.

denise

Nog een paar gratis spelen :
wielerprono.be
zelanbike.be
wielerkenner.nl
gitovu.be
sportiefzwolle.nl/tour
sportpools.net : is de leukste voor mij met een kluns
tourdefrancemanager.com

De meeste doen de giro, tour en vuelta

dewielerstrijd.net (het gans jaar door)
cobblestone.be (het gans jaar door)

Laatst gewijzigd
arviidd

'@Esims: Dankje ik was al een tijdje opzoek. Ik was de winnaar van vorig jaar en wil natuurlijk kijken of ik dat dit jaar kan herhalen.

esims

'@arvid: ik heb afgelopen zaterdag alle deelnemers van vorig jaar een herinneringsemail gestuurd. Als je die niet ontvangen hebt, dan is er iets misgegaan. Ik stuur overigens nog een tweede herinnering zodra de rennerslijst definitief is. Mocht je e-mailadres gewijzigd zijn, dan kun je dat doorgeven via [email protected]

pirazzi

Nu heb ik meegedaan met velogames maar geen idee waar ik sta qua punten.
Zal eens kijken.

pirazzi

2827 punten
Overall Rank 37814 of 54711
Met 3 uitvallers:
R. Porte, P. Sagan en R. Majka.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.