Tourchampion

Poeksel

"Tourchampion gaat morgen open. Download vast de app, want die zul je nodig hebben voor de tour."

Het eerste is mooi. De tweede zin wat minder, het suggereert dat het niet meer gewoon via de browser speelbaar zal zijn?

De app is er overigens in een lite en in een betaalde versie, maar het verschil is me niet duidelijk (afgezien van 2 euro 49 cent).

rosencrantz

Hij werkt, moeilijke b-categorie trouwens.

Onbekende gebruiker

Sowieso ingewikkeld om tot een goed bergteam te komen...

Poeksel

Jullie hebben waarschijnlijk net als ik via de oude site een team gemaakt? Die doet het echter niet meer. Op de nieuwe site is geen team meer te maken

"Na elf jaar Tourchampion waren we toe aan een nieuwe site. De grootste verandering is dat het spel vanaf deze editie nog alleen via de app te spelen is."

Maar er is ook goed nieuws: https://tourchampion.cc/prijzen

Dat is een flinke uitbreiding van het prijzenpakket volgens mij? Sterker nog, mooiere prijzen dan b.v. Scorito...

Mollemaestro

Nog nooit gespeeld, hoe zit het precies? Om 1e te worden heb je alleen iets aan de tijd of moet je ook berggeiten en sprinters hebben voor die klassementen?

Poeksel

Hetzelfde als de gewone tour, dus berg- en puntenklassement is een aparte competitie.

Mollemaestro

Dan heb ik wel een mooi team samengesteld. Voor de rest hoef ik niks meer te doen en bij te houden toch? Behalve de standen bekijken of iemand mij al van de eerste plaats gestoten heeft ;)

BigApple

ik doe ook mee - voor het eerst. Hebben we een subleague ?

Bode80

Niet dat ik weet. Zou wel leuk zijn ja.

Poeksel

Die is er, genaamd Wiekerflits. Ik weet echter niet hoe je lid kan worden.

shyguy

Is het niet zo dat wellicht de beheerder/aanmaker van de subleague mensen kan toevoegen/uitnodigen?

Poeksel

Het is waarschijnlijk wel in een oud draadje terug te vinden (ook wie de subleague heeft aangemaakt).

Gerrit Glomser

Ik ga voor het eerst niet meedoen aan dit spel... Apps is niet mijn ding en ik heb niet tot nauwelijks internet op mijn telefoon, dus dat gaat hem dan sowieso niet worden...

BigApple

Ik snap er geen pepernoot van. Ik kan in de App niet vinden:

- wat mijn teamnaam is
- wat mijn score in de etappe is
- wat mijn plek in het klassement is

Ik heb wel netjes 9 renners geselecteerd, maar als ik op de pagina waar mijn team staat op "my score" druk, dan komt er "you did not participate in this event" ?

Ik kan wel netjes door het klassement bladeren.

Wie o wie kan me helpen

Laatst gewijzigd
BigApple

Nou, ik ben een stapje verder. Mezelf gevonden en mijn team-naam op de website aangepast.

Dan rest nog één vraag: kun je je team wijzigen per etappe - of rijdt je de hele tour met hetzelfde team ?
Ik zie dat een enorme klap mensen Gaviria, Kittel en Sagan in hun team hadden - en ik dus op 14 seconden achterstand sta.

Maar een team met sprinters lijkt me nou niet echt winnend voor een AK -tenzij je elke etappe mag wisselen ?

Hoor graag van een expert :-)

Overigens blijft ook de vraag: waarom kan ik mijn eigen scores niet zien onder label "my score" - en waarom staat er "you did not participate in this event", terwijl ik wel in het klassement voorkom...

Laatst gewijzigd
Poeksel

Je team is voor de hele Tour, dus je kan niet wisselen. Wel is er naast een AK ook een berg- en puntenklassement, als je dat laatste wilt winnen zijn Gaviria, Kittel en Sagan handig om te hebben.

Bij mij doet Mijn Score het wel, geen idee waarom het bij jou niet werkt.

BigApple

Merci.

PS: zojuist opgelost. Zat overal te klikken en heb taal naar Nederlands gewijzigd. En toen deed ie het wel (onder mijn score) .
Dit is natuurlijk om Chris Froome te pesten - dat alles onder het Engelse menu niet werkt :-)

Vanaf etappe 6 zal ik naar de frontlinie schuiven !

Ook ontdekt hoe je subleague maakt. Volgens mij maak je je eigen subleague - en kun je daar willekeurige teams zelf instoppen. Denk dat ik als enige mijn eigen subleagues kan zien.

Poeksel: ik kan jouw team niet goed vinden. Er zijn heel veel teams die poekies en poekies1 heten. Als je jouw teamnaam noemt kan ik je toevoegen en kunnen we kijken of jij dit subleague ook kan zien.

Ik heb nu Poekies Pijnbakkers, Sammysosa, Mollemaestro en Bramverbruggen in een subleague "Wielerflits" gestopt. Ben benieuwd of jullie die subleague kunnen zien (zou dan onder "subleagues met mij" moeten zitten, lijkt me.

Laatst gewijzigd
RENS9

Wat een ontzettend slechte app hebben ze er van gemaakt zeg, is totaal onduidelijk hoe je je dagscore en totale score te zien krijgt zoals je dat vroeger wel binnen twee klikken op de site tevoorschijn kreeg. Ik wil kunnen zien wie van mijn team het na een dag het beste gedaan hebben. Je kunt niet eens bij anderen hun team bekijken in het klassement. Als ze nou zo'n revolutionair idee hebben om alles om te gooien en enkel per app verder te gaan, zorg dan in ieder geval dat je die app fatsoenlijk getest hebt en zorg dat 'ie 'af' is. Dit is gewoon half werk en een doodzonde voor een spel waar ik met plezier aan mee deed de afgelopen jaren.

Poeksel

Ik ben de Pijnbakkers trouwens. Maar mij is het ook niet duidelijk hoe ik kan zien hoe mijn renners het doen. Misschien heb je er de betaalde versie voor nodig?

BlingSagan

Ik heb mijn team gisteren nog net op tijd aangemeld.
Doen er nog meer wielerflitsers mee ?

kielabokki

Yup, maar ik verwacht heel weinig variatie onderling. Slechte verdeling renners dit keer, viel weinig tot niets te kiezen in C en D.

Poeksel

Ik doe ook weer mee. Wel matig dat de etappe van gisteren nog niet is verwerkt...

BlingSagan

Heb je in de D dan ook Fraile, Carapaz en Mas ?

Onbekende gebruiker

Verdomme! Deze gemist, dat is heel lang geleden

kielabokki

het was B en C trouwens dacht ik. Maar idd. veel mensen zullen Carapaz en Mas hebben. Ik heb Preidler gekozen ipv Fraile.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.