Giro 2018
Overal zijn mooie beelden te maken. Waar er ook gestart wordt. Dat argument vind ik dus niet zo relevant.
Afgezien van financiële motieven kan ik geen enkele reden bedenken om buiten het eigen land te starten. Dat er bepaalde etappes zijn die door buurlanden gaan prima, maar verder vind ik het een zorgwekkende trend. Het zou me echt niets verbazen als er binnen 5 jaar een start in de USA is en binnen 10 jaar ergens in Azië.
Ik vind t idee van LutsenkoFan wel aardig. Publicitair draait het toch om de grote rondes + wat eendagswedstrijden waarvan het parcours in grote lijnen sowieso vast staat. En met de tour natuurlijk als grote uitschieter.
Zolang de verplaatsingen onder controle blijven waarom niet? Het zou wat mij betreft een mooi idee zijn als de tour het ene jaar door bijvoorbeeld wat verschillende landen in Scandinavie gaat en de volgende keer weer door het zuiden van Europa. En misschien is een keer een uitstapje naar bijv. Kazachstan, schitterende natuur daar. Of misschien zelfs Rusland, ook prachtig. Moeten ze wel even asfalteren van te voren, maar dat doen ze in de tour ook dus lijkt me geen probleem.
Ik zou het best mooi vinden als er een grote ronde zou zijn die eens andere landen zou aandoen. Dus niet dit soort ongein met een Ronde van ITALIË die 3 dagen in Israël rijdt maar wel een meer Europese ronde waarbij er meer wordt gekoerst op ander terrein dan gebruikelijk in de huidige grote rondes. Dus meer Tsjechië, Oostenrijk en Zwitserland; maar ook in Scandinavië. En ook een grote ronde van 10 tot 20 dagen buiten Europa rijden lijkt me interessant, bijvoorbeeld in de VS en Canada.
'@ Colbrelli
Volgens mij waren er dit jaar al geruchten dat Japan er werk van maakte om de Girostart binnen te halen?
Dat gaat wat mij betreft toch wat te ver, om renners op te zadelen met een jetlag.
@ hartstikkebedankt
Een 3 weekse ronde in de VS met allure lijkt mij ook supergaaf. Geografisch gezien biedt dat ongekende mogelijkheden voor een mooie ronde. Het probleem lijkt mij alleen om een mooi veld te krijgen in de bestaande kalender
Ben ook niet zo voor dit idee, gelijk een rustdag na 3 etappes..
Maar weet iemand hoe het zit met de kosten die ploegen moeten maken tijdens het verhuizen van al hun spullen en auto's e.d.? Krijgen ze bij elke GT hier een bepaald bedrag voor? Zo niet lijkt me dit idee niet al te best voor de wat kleine ploegen, laat staan de wildcardploegen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.