Giro 2018

Thailand

Het lijkt nu officieel te zijn, Giro 2018 start in Israel met drie etappes. Wat mij betreft mooi, beloven mooie beelden te worden.

http://www.nu.nl/wielrennen/4873157/giro-start-in-2018-in-israel-met-tijdrit-jeruzalem.html

Wat is jullie mening ten aanzien van deze uitstap?

thombvb

Ik vind sowieso in het buitenland starten niks. Een keer in zeven/acht jaar mag van mij wel, maar om in 2012, 2014, 2016 en 2018 in het buitenland te starten vind ik wat overdreven.

Laatst gewijzigd
josemanuelfuente

Finish tijdrit op de Calvarieberg?

LutsenkoFan

Het zal me niet verbazen mocht over een x aantal jaar er een grote ronde zijn veranderd in eentje die door bijna alle landen van Europa trekt.

Milanos Kateros

Eens met Lutsenkofan. Heb het idee dat deze trend steeds gekkere vormen aanneemt. Mag wat mij betreft wel een halt toegeroepen worden. Af en toe wel eens leuk, maar het wordt nu een gewoonte en steeds erger.

Kingstown

Overal zijn mooie beelden te maken. Waar er ook gestart wordt. Dat argument vind ik dus niet zo relevant.

Afgezien van financiële motieven kan ik geen enkele reden bedenken om buiten het eigen land te starten. Dat er bepaalde etappes zijn die door buurlanden gaan prima, maar verder vind ik het een zorgwekkende trend. Het zou me echt niets verbazen als er binnen 5 jaar een start in de USA is en binnen 10 jaar ergens in Azië.

Thailand

Ik vind t idee van LutsenkoFan wel aardig. Publicitair draait het toch om de grote rondes + wat eendagswedstrijden waarvan het parcours in grote lijnen sowieso vast staat. En met de tour natuurlijk als grote uitschieter.

Zolang de verplaatsingen onder controle blijven waarom niet? Het zou wat mij betreft een mooi idee zijn als de tour het ene jaar door bijvoorbeeld wat verschillende landen in Scandinavie gaat en de volgende keer weer door het zuiden van Europa. En misschien is een keer een uitstapje naar bijv. Kazachstan, schitterende natuur daar. Of misschien zelfs Rusland, ook prachtig. Moeten ze wel even asfalteren van te voren, maar dat doen ze in de tour ook dus lijkt me geen probleem.

hartstikkebedankt

Ik zou het best mooi vinden als er een grote ronde zou zijn die eens andere landen zou aandoen. Dus niet dit soort ongein met een Ronde van ITALIË die 3 dagen in Israël rijdt maar wel een meer Europese ronde waarbij er meer wordt gekoerst op ander terrein dan gebruikelijk in de huidige grote rondes. Dus meer Tsjechië, Oostenrijk en Zwitserland; maar ook in Scandinavië. En ook een grote ronde van 10 tot 20 dagen buiten Europa rijden lijkt me interessant, bijvoorbeeld in de VS en Canada.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wij hebben makkelijk praten en kunnen vrij oordelen vanaf de bank als wielerliefhebber, maar wees eens eerlijk als jij in die business zit en een stad of land biedt veel geld voor een grand depart... en het is logistiek mogelijk dan doe je dat toch gewoon. Kom op...

Colbrelli.

'@Kingstown

Sterker nog, ik durf zelfs te beweren dat er binnen enkele maanden al 1 in Azië start.

Kingstown

'@ rahmins:

Het is erg gevaarlijk om aan te nemen dat je weet wat anderen zouden doen als je die mensen niet kent. Niet iedereen laat zijn keuzes afhangen van geld. Dat concept is voor jou misschien raar, maar er zijn echt mensen voor wie andere motieven en/of drijfveren belangrijker zijn.

ONCE

'@ Colbrelli

Volgens mij waren er dit jaar al geruchten dat Japan er werk van maakte om de Girostart binnen te halen?
Dat gaat wat mij betreft toch wat te ver, om renners op te zadelen met een jetlag.

@ hartstikkebedankt

Een 3 weekse ronde in de VS met allure lijkt mij ook supergaaf. Geografisch gezien biedt dat ongekende mogelijkheden voor een mooie ronde. Het probleem lijkt mij alleen om een mooi veld te krijgen in de bestaande kalender

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kingstown ik zeg ook als je in die business zit, mensen met andere motieven of drijfveren zullen zeer waarschijnlijk iets anders doen. Het zou ook niet mijn ding zijn...

Kosmonaut

Zo een start is natuurlijk leuk en aardig, maar het gaat om de beklimmingen.
Mijn suggesties zouden zijn om weer eens Tre Cime de Lavaredo en Val Martello (Marteltal) aan te doen.

Kraanwater

Ben ook niet zo voor dit idee, gelijk een rustdag na 3 etappes..

Maar weet iemand hoe het zit met de kosten die ploegen moeten maken tijdens het verhuizen van al hun spullen en auto's e.d.? Krijgen ze bij elke GT hier een bepaald bedrag voor? Zo niet lijkt me dit idee niet al te best voor de wat kleine ploegen, laat staan de wildcardploegen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kraanwater dat soort kosten zijn voor de organisatie

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.