Veldrit Spel 2017-2018

1 2 ... 13 14 15 16
rosencrantz

bedankt voor de organisatie Verweggistan en tot 17 augustus ; )

@iedereen best niets plannen op 17 augustus : altijd slecht weer, goede moment om met een nieuw veldritspel te beginnen :))

CeRo

Superprestige 17de
Dvv 5de
Wereldbeker 5de

Vreemde uitslag :) Maar waarschijnlijk door dat er nog 2 SP's na het WK vielen en Lars en Wout geen punten meer hebben gehaald en Corné ook niet meer veel. Bedankt Verweggistan voor alweer een schitterende editie!

Poeksel

We hebben nog een koers te gaan hoor! Alleen telt die niet mee voor de verschillende klassementen.

25-feb Oostmalle C1

Verweggistan

Wat Poeksel zegt. Nog 1 cross en daarna nog meer statistieken :).

drikkes

Merci alvast Verweggistan, t spel maakte menig veldritje toch spannend om te volgen!

Verweggistan

Uitslag van de Sluitingsprijs in Oostmalle. Een eerste solozege voor Voetbalkampi, die daarmee een zaak doet voor de eindklassering. Chefspijker, vorige week nog gedeeld winnaar, is tweede, voor waggie, ezequiel en dustin die de laatste podiumplaats delen.

1 Voetbalkampi 33
2 ChefSpijker 30
3 waggie 29
4 Ezequiel 29
5 dustin 29
6 CeRo 27
7 Rosencrantz 27
8 Arry1337 27
9 Raoul078 26
10 Cormet de Roselend 26
11 Tiesteberg 25
12 drikkes 24
13 Coolietje 24
14 Imbatido 24
15 Sagan=hulk 23
16 Rahimns 23
17 ditisdavid 23
18 billi 21
19 lnnrt 20
20 Poeksel 20
21 Silent Hill 20
22 Verweggistan 18
23 Peter Post Forever 18
24 Thombvb 12
25 Senioralex 8
26 Ruben De Muynck 8
27 Vannios 4

Laatst gewijzigd
Verweggistan

De eindstand van het Veldrit Spel 2017-2018.

lnnrt had een zeer goede start en behaalde direct al punten in Eeklo; daarna nam Coolietje echter al snel de koppositie over; bij het eerste wisselmoment was het verschil al 15 punten met achtervolgers Imbatido en Thombvb. Na het wisselmoment stonden rosencrantz en Thombvb lange tijd aan de leiding, beide waren vergeten te wisselen, vooral voor Thom erg zuur gezien zijn goede uitgangspositie. Maar ondertussen werd duidelijk dat er vooral gelet moest worden op Coolietje, vooral nadat Coolietje de eerste was die Mathieu van der Poel in het spel bracht. Maar lnnrt wist, met Michael Vanthourenhout en Toon Aerts in de ploeg, de aansluiting te behouden. En aan het eind van de derde periode, na Gavere, wist de ervaren tweevoudig winnaar zelfs de leiding te pakken.

Na het derde wisselmoment kocht lnnrt natuurlijk Mathieu en ging Coolietje voor Aerts. Coolietje kwam daar met 63 punten uit het wisselmoment, had daar wellicht een Michael Vanthourenhout mee gehaald kunnen worden?

Na het wisselmoment nam Thombvb weer de kop, geflankeerd door Ruben. Maar precies voor het vierde wisselmoment, in Namen, nam lnnrt weer de leiding, voor een sterke drikkes en Coolietje was derde. lnnrt haalde daar van Aert en Van Kessel en Coolietje haalde alleen van Aert. Coolietje kwam uit het wisselmoment met 121 punten; tegenover 96 van lnnrt.

Thom nam natuurlijk weer de leiding na het wisselen, maar na Diegem, vlak voor nieuwjaar, pakte Coolietje resoluut de leiding, maar van de 23 punten voorsprong op lnnrt waren er na nieuwjaar plots nog maar zeven over. Beide kemphanen waren tevreden over hun ploeg en wisselden niet bij het vijfde wisselmoment. Veel deelnemers haalden toen nog Van Aert, maar zelfs de deelnemers die Van Aert al bij het vierde wisselmoment haalden maakten slechts 30 punten winst op de wereldkampioen. (Van Aert haalde na het vierde wisselmoment 150 punten en kostte er 120).

Direct in de cross na het vijfde wisselmoment (Leuven) maakte lnnrt het verschil met Coolietje goed, die pakte echter daarna weer de leiding terug na Zonhoven. Daarna had Corne van Kessel een sterke periode en begon ook Michael Vanthourenhout punten te scoren; beide in het voordeel van lnnrt. lnnrt pakte de leiding en zou die ook niet meer afgeven. Bij het laatste wisselmoment dan ook geen wissels bij de top2. Wel een goede wissel van Imbatido, die was al bezig aan een goed seizoen en bivakkeerde eigenlijk de gehele tijd al rond plaats 8/9 (en dat met deelnemers als Thom, Ruben en Senioralex die nog weg zouden vallen). Tijdens het laatste wisselmoment verkocht hij Van der Haar en schoot daardoor 45 punten omhoog naar plaats drie. (Nu haalde Van der Haar in de laatste periode ook 45 punten, dus voor de eindklassering had het niet uitgemaakt). Ook had Imbatido geen investering in Wout van Aert gewaagd, maar de sterke Michael Vanthourenhout in het team.

Sagan=hulk ging er in Valkenburg knap met de regenboogtrui vandoor. lnnrt werd er netjes vierde en sloeg definitief het gat met Coolietje. Imbatido (slechts 11e) sloeg wel een gat met de concurrentie voor plaats 3, Drikkes (16e), Voetbalkampi (18e) en Raoul078 19e) kenden een teleurstellend WK. De top 3 was daarmee gekend, voor plaats vier was het tot vandaag spannend. drikkes stond er het best voor, maar door zijn dagzege vandaag in Oostmalle pakt Voetbalkampi de vierde plek, voor drikkes en Raoul. Arry pakt met zijn sterke seizoensslot de zevende plek en waggie kaapt op de slotdag nog plaats 8 weg voor de neus van Ditisdavid. Ezequiel vervolledigd de top10 en Ilfuego sluit de rij.

1 lnnrt 741

2 Coolietje 669

3 Imbatido 538
4 Voetbalkampi 523
5 drikkes 516
6 Raoul078 512
7 Arry1337 489
8 waggie 463
9 ditisdavid 458
10 Ezequiel 451
11 CeRo 444
12 dustin 436
13 Sagan=hulk 431
14 Rosencrantz 393
15 Poeksel 388
16 Cormet de Roselend 376
16 Peter Post Forever 376
18 Ruben De Muynck 361
19 Senioralex 359
20 Verweggistan 348
21 Silent Hill 344
22 Thombvb 340
23 ChefSpijker 288
24 billi 258
25 Tiesteberg 240
26 Rahimns 214
27 Vannios 162
28 runner_123 133
29 Ilfuego 55

Lnnrt gefeliciteerd met je derde eindzege! Coolietje en Imbatido gefeliciteerd met het podium
Allemaal heel erg bedankt voor het meespelen; erg leuk om te zien dat er iedere keer veel deelnemers mee bleven doen met de wisselmomenten!

Verweggistan

Maar de meeste interessante uitslag is misschien wel de stand met de punten die de deelnemers behaalden; waarbij alle in-en verkooppunten en boni's zijn weggelaten. In deze stand is goed te zien wie het meeste uit de behaalde punten heeft gehaald en wie er wat heeft laten liggen. Kortom wie was de beste manager? Sta je hoog in deze stand en lager in einstand? Dan had er meer ingezeten.
Sta je laag in deze stand maar hoog in de einstand? Dan heb je het maximale uit je punten gehaald.
Lnnrt en Coolietje staan ook hier één en twee. Maar opvallend is dat imbatido pas 12 staat en Voetbalkampi 14e en Raoul staat pas 17e. Erg goed 'gemanaged' dus. Voor bijvoorbeeld uw organisator, maar ook voor drikkes, CeRo en rosencrantz had er meer ingezeten.

(1)1 lnnrt 1037
(2)2 Coolietje 955
(5)3 drikkes 919
(8)4 waggie 885
(11)5 CeRo 877
(10)6 Ezequiel 874
(12)7 dustin 863
(7)8 Arry1337 858
(14)9 Rosencrantz 843
(13)10 Sagan=hulk 832
(15)11 Poeksel 818
(3)12 Imbatido 789
(16)13 Peter Post Forever 786
(4)14 Voetbalkampi 780
(20)15 Verweggistan 758
(9)16 ditisdavid 758
(6)17 Raoul078 745
(23)18 ChefSpijker 619
(24)19 billi 578
(21)20 Silent Hill 571
(16)21 Cormet de Roselend 492
(25)22 Tiesteberg 482
(18)23 Ruben De Muynck 380
(19)24 Senioralex 378
(22)25 Thombvb 335
(26)26 Rahimns 309
(27)27 Vannios 197
(28)28 runner_123 121
(29)29 Ilfuego 51

Verweggistan

Ook met de boni's haalde lnnrt de meeste punten, voor Coolietje, Arry is met zijn zegereeks in de laatste periode derde, voor Thombvb, die juist in de beginfase veel overwinningen pakte. Voorlaatste in het klassement, maar door de overwinningen in Frankrijk wel vijfde hier: runner_123. 23 deelnemers met een (gedeelde) zege dit seizoen. Zes deelnemers zonder dagzege, Poeksel (15e) is daarvan de best geklasseerde. Voor mij en PeterPostfForever zal WK zilver nog enigszins het gemist aan een zege goedmaken.

1 lnnrt 64
2 Coolietje 39
3 Arry1337 31
4 Thombvb 25
5 runner_123 22
6 Rosencrantz 15
7 Sagan=hulk 14
8 Imbatido 14
9 Cormet de Roselend 9
10 Voetbalkampi 8
11 dustin 8
12 Silent Hill 8
13 Raoul078 7
14 drikkes 7
15 Ezequiel 7
16 Senioralex 6
17 ditisdavid 5
18 ChefSpijker 4
19 Ilfuego 4
20 waggie 3
21 Tiesteberg 3
22 CeRo 2
23 Ruben De Muynck 1
24 Verweggistan 0
25 Rahimns 0
26 billi 0
27 Poeksel 0
28 Vannios 0
29 Peter Post Forever 0

Laatst gewijzigd
drikkes

Proficiat aan de winnaar en de podiumplaatsen. Dikke proficiat aan de organisator! Tot volgend seizoen

Imbatido

Bedankt voor de organisatie Verweggistan. En ook gefeliciteerd aan lnnrt en Coolietje. Was weer een leuk seizoen.

Ik was een van de twee teams die begon met het duo Hermans-Vermeersch. Ik had veel vertrouwen in Vermeersch na een goed slot in 16-17 en een goed wegseizoen, en Hermans was sowieso een koopje. Dat was een goed koppel om mee te beginnen. In de USA en in SP Gieten waren die erg goed. Na de eerste periode stond ik tweede. Coolietje deed het nog beter met Soete voor 0 erbij, toch wel credits voor hem.

Na P1 had ik net te weinig voor Aerts, en een beetje tegen wil en dank in VTH genomen (die het uiteindelijk nog goed deed). Ik besloot Vermeersch te behouden in de hoop dat hij telkens het verschil kon maken met de rest voor de boni. Vrijwel iedereen had namelijk wel VTH+Hermans. Maar in P2 was hij al een stuk minder, alleen in Ardooie hielp hij me dankzij een punt aan de zege. In P3 kon ik Aerts pakken als ik Vermeersch verkocht, maar toch de gok genomen om Vermeersch en mijn punten te behouden, zodat ik sowieso Mathieu kon kopen in P4. Dat leek me cruciaal. Dat lukte precies, alleen ging Aerts na een matige seizoenstart in P3 helemaal los (en ging Vermeersch weer slecht) waardoor dat een foute beslissing bleek. Want ook met Aerts had ik uiteindelijk Mathieu kunnen kopen een periode later. Maar toch voelt verkopen hier als punten verbranden, maar het vertrouwen in Vermeersch kostte me de kop. Dat was een cruciale fout.

Uiteindelijk wel het spel zo efficient mogelijk proberen uit te spelen. Alleen de wissel van Lars van der Haar in de kerstperiode was geen succes. Van Aert kon ik alleen als ik VTH verkocht, en Van der Haar leek me voor Valkenburg een betere keuze dan Sweeck. Die was achteraf wellicht beter geweest. Maar meer dan een derde plaats achter lnnrt en Coolietje had er ook niet meer ingezeten. De verkoop van Van der Haar was overigens wel winstgevend @Verweggistan, want zijn vervanger Soete leverde me toch nog 17 punten op.

Laatst gewijzigd
Peter Post Forever

Van harte Innrt!! Verweggistan bedankt voor wederom een toporganisatie van dit geweldige spel. Ik haat de herfst en winter, maar door dit spel kom ik er doorheen!!

lnnrt

Super georganiseerd weer Verweggistan!

@ Imbatido: ik snap precies je tactiek, verkopen is punten verbranden. Ik verkoop ook het liefst niemand, mijn tactiek is: kies vijf renners waarvan je denkt dat je ze het hele seizoen in je team wilt hebben, en koop ze zodra het kan. Je moet daarin natuurlijk wel flexibel blijven, maar uiteindelijk heb ik me toch vooral hieraan vastgehouden. Zo begon ik met VTH voor 50 punten, kocht ik tussendoor nog Hermans omdat hij erg sterk was aan het begin, en goedkoop, maar ging daarna stug door met punten sprokkelen en 'grote namen' kopen wanneer ik kon. Aerts heeft me de aansluiting met Coolietje opgeleverd, en het behouden van VTH leverde me de overwinning op.

Sagan=hulk

Bedankt voor de organisatie en ook voor de 'wedstrijdverslagen' Verweggistan!

Voor mij leek het een seizoen in mineur te worden omdat ik bij de tweede wisselperiode twee punten tekort kwam om Van Der Poel te kopen, waardoor ik maar Van Der Haar kocht. Maar Van Der Haar begon te sukkelen met zijn gezondheid en ik begon achter de feiten aan te lopen. Al snel richtte ik me op het WK en dat draaide geweldig uit. Het was handig dat de wisselperiode juist voor het WK lag, zo kon ik toch makkelijker inschatten wie in vorm was. Een WK winst maakt je seizoen toch direct volledig geslaagd. Proficiat ook aan Innrt en Coolietje, het was een mooi duel.

Verweggistan

'@imbatido: Klopt, maar ik doelde er vooral op dat je plots in beeld kwam als podiumkandidaat na de verkoop van Van der Haar; maar dat het niet door de punten van deze verkoop kwam dat je op het podium bleef.

Verweggistan

Trouwens erg leuk om jullie tactieken te lezen. :)

runner_123

Dank voor de organisatie!

Ik ben blij met de Coupe de France!(:

Verweggistan

Was het gunstig om renners te wisselen bij het laatste wisselmoment? In de meeste gevallen, zoals verwacht, niet. Van der Poel, Sweeck, Aerts, Vanthourenhout, Merlier en David van der Poel haalden flink meer punten. Wout van Aert en Corne van Kessel hadden beter ingeruild kunnen worden. Van der Haar en Hermans behaalden ongeveer hun waarde.

Wout VAN AERT 60 48
Mathieu VAN DER POEL 60 87
Kevin PAUWELS 50 11
Lars VAN DER HAAR 45 45
Laurens SWEECK 40 61
Tom MEEUSEN 35 18
Toon AERTS 30 48
Corne VAN KESSEL 25 8
Michael VANTHOURENHOUT 25 63
Jens ADAMS 20 1
Tim MERLIER 20 54
Gianni VERMEERSCH 15 3
Klaas VANTORNOUT 15 0
Clement VENTURINI 10 0
Jim AERNOUTS 10 1
Quinten HERMANS 10 11
Marcel MEISEN 5 2
Wietse BOSMANS 5 1
David VAN DER POEL 5 26

Verweggistan

De punten die de renners haalden dit seizoen (en de basis voor de puntentelling volgend seizoen)
(tussen haakjes de punten die ze dit seizoen kosten). Grootste verrassing is wat mij betreft Daan Soete.

1 Mathieu VAN DER POEL 528 (120)
2 Wout VAN AERT 371 (120)
3 Toon AERTS 284 (60)
4 Laurens SWEECK 247 (80)
5 Lars VAN DER HAAR 220 (90)
6 Michael VANTHOURENHOUT 215 (50)
7 Corne VAN KESSEL 162 (50)
8 Tim MERLIER 144 (40)
9 Kevin PAUWELS 138 (100)
10 David VAN DER POEL 120 (10)
11 Quinten HERMANS 98 (20)
12 Daan SOETE 79
13 Tom MEEUSEN 68 (70)
14 Jens ADAMS 60 (40)
15 Marcel MEISEN 41 (10)
16 Steve CHAINEL 37
17 Michael BOROS 36 (5)
18 Klaas VANTORNOUT 28 (30)
19 Gianni VERMEERSCH 27 (30)
20 Fabien CANAL 24
21 Gioele BERTOLINI 20
22 Eli ISERBYT 19
23 Francis MOUREY 17
24 Wietse BOSMANS 15 (10)
25 Clement VENTURINI 14 (20)
26 Dieter VANTHOURENHOUT 14 (5)
27 Marcel WILDHABER 10 (5)
28 Vincent BAESTAENS 9 (5)
29 Nicola ROHRBACH 9
30 Nicolas CLEPPE 8
31 Simon ZAHNER 8
32 Jim AERNOUTS 7 (20)
33 Diether SWEECK 7
34 Daan HOEYBERGHS 7
35 Lars FORSTER 7
36 Stephan HYDE 6
37 Stan GODRIE 6
38 Rob PEETERS 5 (5)
39 Matthieu BOULO 5
40 Ismael ESTEBAN 5
41 Arnold JEANESSON 4
42 Twan VAN DEN BRAND 3
43 Philipp WALSLEBEN 2 (5)
44 Tomas PAPRSTKA 2
45 Andri FRISCHKNECHT 2
46 Lucas FLUCKIGER 1
47 Felipe ORTS 1
48 Braam MERLIER 1
49 Miguel Martinez 1
50 Maik VAN DER HEIJDEN 1
51 Yan GRAS 1

Imbatido

Als echte cross- en spelletjesliefhebber zat ik net als vorig jaar weer te denken over eventuele verbeteringen voor het spel. Het is wel een beetje lang geworden, maar ik wilde het toch aan jullie en aan Verweggistan in het bijzonder natuurlijk voorleggen.

----

Ik speel zelf altijd mee bij het F1-spel van het Dagblad van het Noorden, een spel dat qua opzet soortgelijk is. Het grote verschil is alleen dat punten en budget daar uit elkaar zijn gehaald. Het doel is dus uiteraard om zoveel mogelijk punten te scoren. Door punten te scoren gaat je budget omhoog. Daarmee kan je dus betere rijders kopen, waardoor het budget weer omlaag gaat. Maar het puntenaantal gaat dus nooit omlaag. In die opzet moet je gedurende het seizoen dus altijd blijven investeren in de beste renners. Hier was Wout van Aert vanaf het wisselmoment voor het BK al niet meer winstgevend, terwijl je in zo'n opzet altijd naar het beste team blijft streven. Die 120 gaan dan wel van je budget af, maar gaan dus niet ten koste van je punten. Daarom blijf je je versterken.

Ook ga je op die manier tegen dat renners tegen het eind van het jaar worden verkocht voor hun inruilwaarde. Dat komt op mij in elk geval een beetje over als tegen de geest van een spel, als je ineens je beste renners moet verkopen. Dit jaar was het gelukkig beter dan vorig jaar – kwam ook doordat het WK nu bij P7 zat – toen iedereen ineens teams met Bosmans en Baestaens ging vullen. Maar het blijft apart.

Een ander voordeel is dat je de waarde van de renners minder afhankelijk worden van de puntentelling. Als je nu Mathieu 250 punten maakt dan verkoopt iedereen hem voor P7. In die opzet zou je bij voldoende budget altijd Mathieu kopen, ook al is het P7, puur omdat hij de meeste punten gaat scoren. Daardoor kan je denk ik ook een betere prijsschaal maken, waardoor je eerst enkele subtoppers moet kopen voordat je voor Mathieu kan gaan.

In deze opzet is verkopen/kopen punten verbranden. In die opzet niet. Als je voldoende budget hebt dan blijf je verbeteren als je denkt dat iets je meer punten op gaat leveren. Zo zou je bijvoorbeeld op het eind (achteraf gezien) Soete hebben moeten verkopen voor Merlier, puur omdat Merlier meer scoorde dan Soete. Terwijl je dat hier nooit zou doen, omdat je eerst die 40 punten van Merlier moet terugverdienen en vervolgens nog het verschil met Soete moet goedmaken. Hier blijft iedereen netjes Hermans en Soete koesteren.

Maar er is hier niemand die het bedenkt om voor de laatste periode nog iemand van 80 punten te kopen. Stel dat je verwacht dat Pauwels een gruwelijke slotperiode gaat rijden, dan gaat niemand die hier nog kopen.

Er is ook een inruilwaarde, je krijgt er 90% terug. Daardoor kost een wissel je wat budget, maar is het niet zo zwaarwegend als hier. Doordat je hier 50% verliest is elke investering die je vervolgens weer zou verkopen het verbranden van punten. Daarom koop je in principe alleen renners waarvan je weet dat je ze nooit meer zult verkopen, zoals Van der Poel, Van Aert, Van der Haar normaal, Sweeck, Aerts. Als je de inruilwaarde verlaagt worden ook andere renners interessanter omdat je er minder verlies op maakt en sneller kan schakelen. Op een verkoop van Corné van Kessel van 50 verlies je bij 10% maar 5 punten, waardoor je hem dus eerder zal kopen. En zelfs iemand die nu overpriced is als Pauwels kan interessant worden tegen het eind van het jaar als je voldoende budget blijkt te hebben (en je een goed slot van hem verwacht).

Bovendien krijg je zo een logischere stand. De stand gedurende het seizoen is vrij ondoorzichtig, omdat je geen zicht hebt op wat voor team iemand heeft. Daar kan je dus nooit punten verliezen, waardoor de eerste doorgaans ook het beste team heeft. Het enige is dat hij misschien zijn budget al heeft geïnvesteerd, waardoor achtervolgers die misschien langer op hun budget blijven zitten toch beter zijn.

Ik denk dat dat ook een goede verbetering voor dit spel zou zijn.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Dank voor je feedback Imbatido. Het is zeker een interessant idee. Ik hou toch al apart het 'budget' en de 'punten' bij. Het onoverzichtelijke vind ik dan de twee verschillende rankings.
Dat 50% terug was bij de eerste editie al een compromis voor mij; zo van nou vooruit dan maar 50% voor als een renner geblesseerd raakt o.i.d. :) Ik zat ook eerder al eens na te denken over die 90%, want dat valt ook nog makkelijk uit te rekenen. Het voordeel is inderdaad dat een verkeerde keuze bijna kosteloos is en je weinig achterstand oploopt (want je hebt er natuurlijk ook een periode achterstand door opgelopen door geen punten te pakken), nadeel vind ik wel dat ik denk dat je misschien juist sneller de toppers in je team hebt en iedereen sneller hetzelfde team heeft.
Dat stukje over 'geen zicht op wat voor team iemand heeft' snap ik niet helemaal. En ik vind het juist ook wel heel leuk als je bovenaan kunt staan terwijl je niet perse het beste team hebt op het einde. :)

Laatst gewijzigd
Imbatido

Je kan ook 80% teruggeven natuurlijk, dat is op zich ook een praktischer getal. Dat is dus 1/5e inruilkosten. Dan is het meer dan bijna kosteloos, maar wel interessant genoeg om een wat duurdere renner te kopen. 50% vind ik namelijk wel heel zwaar.

Dat je sneller de toppers hebt hangt natuurlijk af van de prijsschaal die je dan gaat hanteren. Nu was Van der Poel 120 en Sweeck 80, terwijl Van der Poel dubbel zoveel punten scoorde. In verhouding zou hij dan eerder 160 moeten zijn. Je zou dan Mathieu bv 200 kunnen maken, zonder dat je rekening moet houden met inruilwaardes voor de laatste periode. Het hangt er dus maar vanaf hoever je hem 'weglegt' qua prijs. En je moet dan ook nog bedenken of het misschien niet interessanter is om bijvoorbeeld eerst voor renners als Sweeck, Aerts en Van der Haar te gaan ipv snel voor Mathieu. Maar alles hangt dus af van de prijsindeling, wat je zelf vrij kan bepalen.

Maar op die manier neem je wel eerder een tussenstap met een Van Kessel, Pauwels, Meeusen ofzo om die een periode later weer te verkopen.

Met ‘geen zicht op wat voor team iemand heeft’ bedoel ik dat iemand na een wisselmoment misschien 0 punten heeft, maar al wel Mathieu heeft. Terwijl er teams zijn met 60 punten die niet hebben gewisseld. Daardoor is het heel moeilijk om de stand naar waarde in te schatten en andere teams te volgen. Misschien kwam ik daardoor op het eind voor velen als een verrassing omhoog. Ik wist eigenlijk van niemand wie er goed waren, eigenlijk alleen van Coolietje en lnnrt.

Bij dat F1-spel heeft de eerste de meeste punten en dus ook het best scorende team. Daarmee is de stand dus logischer. Alleen heeft de nummer 1 misschien al zijn budget al verbruikt om zoveel mogelijk punten binnen te halen, terwijl de nummer 2 misschien met zijn budget wacht (en geen geld verbrandt met wissels) om op die manier zo snel mogelijk de topper te kunnen kopen.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Duidelijk, dank je.

Arry1337

" Van der Poel, Sweeck, Aerts, Vanthourenhout, Merlier en David van der Poel haalden flink meer punten. Wout van Aert en Corne van Kessel hadden beter ingeruild kunnen worden. "

Mijn laatste wissel was van Kessel -> Merlier
M'n team aan het eind was: Van der Poel, Sweeck, Aerts, Vanthourenhout, Merlier
Perfecte wissel, wat ook mijn winstreak aan het eind verklaart

Laatst gewijzigd
drikkes

'@Verweggistan
Klaar voor een nieuw seizoen? :-)

1 2 ... 13 14 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.