Wielerklassiekers 2!

« 1 2
Noud89

Het allerleukste online wielerspel komt nu met een tweede versie! Wielerklassiekers is één van de weinige wielerspellen waarbij je over lange termijn je eigen team moet managen. Je start in dit spel met je eigen team en bent zelf volledig verantwoordelijk voor het samenstellen van je eigen selectie.

We beginnen dit spel door middel van een draft waarbij alle renners die op WT & PCT niveau actief zijn gekozen kunnen worden. De draftpositie wordt bepaald op volgorde van aanmelden, dus ben er snel bij zodat je de beste renners op kunt halen!

Vervolgens zal er door de seizoenen heen gehandeld kunnen worden met andere managers over renners, en kan er tijdens de neoverkoop geboden worden met het verdiende geld op de beste nieuwe talenten in het wielrennen! Erg goed voor je wielerkennis omdat je de sterren van de toekomst al vroeg leert kennen.

Inschrijven kan via de volgende link:

http://s13.zifboards.com/Cycling_Classics/index.php?showtopic=2&st=15&#entry40002880

De eerste versie van het spel loopt inmiddels al meer dan 15 jaar, en voor een indicatie van het spel kan hier gekeken worden:

http://z8.invisionfree.com/wielerklassiekers/index.php?act=idx

Ik hoop snel een paar extra managers te kunnen verwelkomen in dit leuke spel! Er zijn op dit moment nog 10 van de 30 plaatsen vrij.

Peter Post Forever

Snel aanmelden want het is echt een leuk spel! Je voelt je echt supporter/manager van je renners!!!

Ceramiche Ariostea

Ben erbij - Als het goed is onder Ceramiche Ariostea

Noud89

Zeker, je staat ingeschreven! Mocht je vragen hebben over het spel kun je altijd bij mij of één van de andere managers terecht. :)

Ceramiche Ariostea

'@noud89 - Dank je wel voor het inschrijven. Ik zal me komende week eens gaan inlezen, vanaf wanneer wordt er van mij kant actie verwacht met het samenstellen van een ploeg ?

Noud89

Dat is een beetje afhankelijk van hoe snel het volloopt. Ik wil op zich zo snel mogelijk beginnen.

Het begin van het spel zal dus bestaan uit 10 draftrondes waarbij we om de buurt een renner zullen kiezen. Iedereen heeft 20 draftpunten dus er zitten wel wat beperkingen aan, dit zodat bijvoorbeeld Sagan niet per se de meest logische keuze is voor degene die als eerste mag kiezen. Daarna zal het verder gaan met deadlines, waarbij iedere manager een budget krijgt aan geld om de over gebleven renners aan te schaffen.

Queso

Ik heb geen idee hoe de regels precies zijn maar een nieuw wielerspel ben ik graag bij. Dus ik meld me bij deze graag aan!

skylimit

'@noud89 Ik zal mij waarschijnlijk eerst moeten inlezen en verdiepen in het spel en de spelregels.
Echter een vraag op voorhand: gaat er veel tijd inzitten, aangezien je schrijft dat je je eigen team over een lange termijn moet managen ? - veel wisselingen etc ?

Bijvoorbeeld op worldcyclingstats.com kun je teams voor diverse koersen aanmaken, maar ik heb gemerkt dat ik hier sinds de afloop van de vuelta nauwelijks na gekeken hebt - gebrek aan tijd etc. - c.q. gewoon vergeten - deadlines verstreken etc.

Noud89

Er hoeft niet veel tijd in te gaan zitten. Je werkt gewoon met een vaste selectie, dus het is niet zo dat je voor iedere wedstrijd zelf nog een selectie moet gaan samenstellen. De komende weken zal er wel wat tijd in gaan zitten omdat er eerst vanuit de draft 10 renners gekozen moeten worden en de overgebleven renners vervolgens door middel van het hoogste bod aangekocht kunnen worden. Dus eigenlijk zijn er de volgende stappen:

1) Draften
Dit is een éénmalige actie om te beginnen met het spel. Hierdoor gaat bepaald worden welke 10 renners de kern van je team gaan vormen. Het draften zal op volgorde van aanmelding gaan, de eerste die zich heeft aangemeld mag als eerste een renner kiezen, de tweede als tweede etc. De tweede ronde zal precies andersom zijn, waarbij degene die zich als laatste heeft aangemeld dus als eerste mag kiezen. Na 10 rondes zullen de eerste 300 renners verdeeld zijn over de ploegen. Iedere renner kan dus maar in één team zitten.

2) Aankopen van renners door middel van deadlines
Ook dit is eenmalig. De rest van de renners zullen door middel van deadlines aangekocht moeten worden. Dit betekent dat bijvoorbeeld op 1 novemer op 20:00 een deadline voor Jakub Mareczko gezet wordt. Iedere manager mag bieden op Mareczko tot 20:00 en degene die op dat moment het hoogste bod heeft krijgt Mareczko in zijn team. Alle managers zullen beginnen met een budget van 500 miljoen euro, dus je moet zelf beslissen hoeveel geld je aan welke renner wilt uitgeven. Iedere renner kan dus maar in één team zitten.

3) Het daadwerkelijke spel
Op het moment dat alle renners verdeeld zijn over de 30 teams staat je team in principe klaar. Vanaf dat moment zullen je renners punten kunnen scoren in alle WT wedstrijden maar ook in .HC en .1 wedstrijden. Uiteraard zijn er meer punten te verdienen in de grotere wedstrijden. Je team staat altijd vast voor een periode. Daarvan zijn er vijf per jaar en alle renners die aan het begin van de periode in je team zitten zullen die periode voor jou scoren.

Tussentijds kan er wel gehandeld worden. Je kunt met andere managers transfers maken. Indien jij bijvoorbeeld een grote groei van Mohoric verwacht die bij mij in het team zit terwijl ik meer verwacht van Bonifazio die bij jou zit kunnen we overgaan tot een ruildeal. Aan het einde van de periode zullen de transfers verwerkt worden en zullen de renners van team ruilen. Hierbij kun je ook prijzengeld inzetten wat verdient kan worden door je renners wanneer ze punten scoren.

Één keer per jaar is er ook een neoverkoop. Dit is in Januari. Daarbij zullen alle renners die nieuw zijn in het profpeloton verhandeld worden, dit werkt volgens het deadline systeem dat ook in punt 2 beschreven is. De renners kunnen gekocht worden met het verdiende prijzengeld, het geld dat binnengehaald is met eventuele transfers, en de vergoeding die je krijgt wanneer één van je renners stopt met wielrennen of onder PCT niveau gaat rijden.

Al met al kost het de komende weken behoorlijk wat tijd omdat de teams nog ingericht moeten worden, en is het daarna aan jezelf hoeveel tijd je besteed. Enige activiteit rondom transfers wordt wel van je verwacht, maar je hoeft natuurlijk zeker niet dagelijks iedereen berichten te sturen om renners te verhandelen.

joske47

leuk concept! heb me ook ingeschreven

Ceramiche Ariostea

Met een beetje geluk zit je deze werkweek vol en kan je een start maken lijkt mij.

Peter Post Forever

Nog 5 plekjes vrij!!!

fvtende

Ik heb me ook ingeschreven. Leuk concept!

tom_vb

Die tweede versie ziet er wel erg leeg uit (of moet je je eerst registreren om iets te zien daar ?) :p

Verder enkele opmerkingen/vragen:
- Waarom begint de draft op basis van volgorde van aanmelden? In zo'n draft is als eerste kunnen kiezen een enorm voordeel. Daar lijken mij betere/eerlijkere oplossingen voor te zijn.
- Hoe wordt bepaald hoeveel draftpunten een renner krijgt?
- Mag Halvorsen ook gekozen worden in de draft? Of is er in januari nog eens een aparte verkoop voor neo-profs?

Verder weet ik nog niet of ik zal deelnemen aangezien het een spel is dat behoorlijk wat tijd vraagt. En ik weet niet of ik dat binnen enkele maanden nog zal hebben.

Noud89

1. Je moet inderdaad geregistreerd staan om de inhoud te kunnen zien, ik heb de zichtbaarheid voor Guests uit staan.
2. Naar mijn mening is er door de aanwezigheid van draftpunten geen enorm voordeel als je als eerste mag kiezen. Sagan is bijvoorbeeld even duur als een combi van Landa + Izagirre. Bovendien heb je al laatste aanmelder de 30ste en 31ste keuze terwijl de 1ste kiezer daarna pas weer de 60ste keuze heeft.
3. Ik heb zelf een lijst gemaakt met het aantal draftpunten per renner. Daarbij heb ik rekening gehouden met de scores die renners halen, de leeftijd, potentie en eventueel stopvergoeding. Aanmerkingen daarop zijn uiteraard altijd welkom en zullen zeker meegenomen worden.
4. Halvorsen komt er tijdens de neo-verkoop in, en mag derhalve nu nog niet gekozen worden.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Lijkt me leuk, ik ben erbij

hofsje

Neo-strijd wordt dus een stuk interesaanter met iedereen hetzelfde budget

Ceramiche Ariostea

Inmiddels 28 geloof ik nog 2 plaatsen over ! Gaat snel

Noud89

Nog 1 plaats over en één plaats indien degene die een optie heeft zich niet definitief aanmeld. ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Heb me net aangemeld hopelijk dus op tijd voor die laatste plek

Noud89

Je hebt de één na laatste plek zelfs! Er is nog ruimte voor één extra speler!

Peter Post Forever

Laatste plek is inmiddels ook vergeven!

TiesW

Net te laat... Hoor het graag als er toch nog een plekje vrij komt!

fvtende

Ik ben nieuw met het fenomeen en zit zo langzaam deeltjes van de regels te lezen. Lijkt allemaal vrij helder.

Voor mijn gevoel toch even een vraag. Klopt het nu dat we nu een draft gaan doen (ik kan overigens nergens nog echt vinden hoe dat in zijn werk gaat), dan ergens nog een moment waar neo's of andere 'nieuwe renners' aangetrokken kunnen worden. Maar het echte spel begint pas vanaf januari dan toch?

hartstikkebedankt

Ik heb ook een vraag, @Noud89 kun jij zeggen waar helder staat uitgelegd waar je straks punten voor gaat krijgen. Dat heb ik nog niet gevonden namelijk.

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.