Ook doping bij sledehonden!

UrbanSteel

Het moet niet gekker worden maar het was en is eigenlijk wel te verwachten, waar geld en eeuwige roem om de hoek staat te wachten slikt men juist in de andere hoek de doping.

Sledehonden in prestigieuze wedstrijd Alaska positief getest op doping

De dieren van eigenaar Dallas Seavey testten positief op de pijnstiller Tramadol.

Bron ; Nu.NL

achtpuntzes

lol, hij kan nu niet de smoes gebruiken 't is voor mijn hond'

toch maar even gelezen, en weet niet zo goed wat ik hier mee moet en of dit wel nieuwswaardig is. ja, natuurlijk is er ook doping bij wedstrijdverband met dieren, zo worden er geregeld paarden 'gepakt'.
wat ik dan wel apart vind is dat die hondensleeracer zijn tweede plaats en prijzengeld gewoon behoudt omdat ze hem op zijn mooie (blauwe?) ogen geloven dat hij zijn honden niet gedopeerd heeft.
alleen al het feit dat die honden gedopeerd waren zou al genoeg moeten zijn om de uitslag te schrappen, maar deze meneer is de Armstrong van het hondensleerennen heb ik begrepen. dus wordt hij niet gestraft.

Laatst gewijzigd
skylimit

Tramadol wel verboden in de hondensport, maar in de wielersport gewoon (nog) toegestaan als ik het juist hebt.

Tinkerbell

Dat is inderdaad precies wat ik ook als eerste dacht toen ik dit las. Dus bij honden is het verboden maar bij wielrenners niet? Ik ben niet medisch onderlegd maar het lijkt me toch dat als het ergens verboden is in de sport het dat eigenlijk overal moet zijn.

jooprioolpijp

'@Sky & Tinker
Honden kunnen de bijsluiter niet lezen, daarom mag dit niet bij honden en wel bij mensen. Dat is uiteraard flauw, maar het zou me niet verbazen als de echte reden iets is als dat Tramadol niet getest is voor honden en dan niet mag. Andersom mag je als arts ook geen ontwormingskuur in een wielrenner stoppen als ie diarree heeft.

Omhoog73

Dat meen je niet. Je rijnste dierenmishandeling. Hoewel ik geef mijn honden wel vitamines en kruiden, maar dat is om de gewrichten soepel te houden en zo. Wedstrijd duiven en paarden schijnen ook volgestopt te worden met alles en wat. Zelf neem ik alleen wat energie pillen als ik ga trainen. https://www.vitaminesperpost.nl/energie-plus Daar laat ik het ook bij. Zullen ze ook een van die honden Lance hebben genoemd? ;-)

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.