Champions League of Cycling

1 2 3 4
Milsen

Ik ben er ook bij

ezra

Ik doe ook hier graag mee. Mijn inzending voor de TDU is dus hier ook geldig?

Ceramiche Ariostea

'@Ezra, inderdaad jou inzending voor TDU is geldig

Arry1337

Ik doe ook graag mee, en voor mij geld ook; Ik heb een TDU team in dat spel :)
Leuk initiatief! Ik hoop dat ik het onthoud door het hele seizoen heen

skylimit

Je kan mij ook toevoegen. Voor elk rondje moet/mag je een ander team opstellen ? Of blijft het team van Down Under voor alle rondes gelden ?
Dit is mij niet helemaal duidelijk na het lezen van voorgaande reacties hier.

Ceramiche Ariostea

'@skylimit - nee voor elk rondje verwacht ik een ander team van 12 personen. Zelfde regels als bij TDU zijn van toepassing bij alle 11 andere rondjes .

Mathieu Moller

Wordt bij het optellen van alle punten eigenlijk rekening gehouden met het feit dat niet alle koersen even lang zijn? Zwitserland is bijna twee keer zo lang als de Ruta del Sol, dus zijn daar toch ook twee keer zo veel punten te verdienen.

Ceramiche Ariostea

'@Mathieu Moller, ja dat dat klopt helemaal dus het is zeker verstandig om voor Zwitserland een team aan te leveren en eigenlijk verwacht ik ook dat de fanatiekelingen geen schrapresultaten nodig gaan hebben. Het enige wat ik vraag zijn 12 namen zonder bijbehorende berekeningen makkelijker kan het niet

LutsenkoFan

Weinig tijd gehad dus TDU moeten schrappen dan..

Ceramiche Ariostea

'@LutsenkoFan inderdaad de TDU zou 1 van je 2 schrapresultaten zijn

Ceramiche Ariostea

'@Matthieu Moller

Ik heb nog even wat langer nagedacht over jou opmerking. Ik heb het volgende voorstel de totaalscore van de TDU zal gedeeld worden door het aantal etappes 6 in dit geval. De score die hier uit komt wordt meegenomen naar de CL of Cycling. Dit zal ook voor de andere elf koersen gelden.

Andere of betere voorstellen zijn zeker welkom

WCEendT

'@Park
Dus helemaal geen schrap resultaten of wel? Mijn fout als je dat al ergens duidelijk hebt gemaakt.

Als de TDU zou kunnen werken als schrap resultaat, ga ik zeker mijn best doen om bij de overige 11 wel mijn lijstje in te leveren.

Ceramiche Ariostea

'@WCEendtT - Er zijn nog steeds 2 schrapresultaten van toepassing staat geloof ik wel in de inleiding. 2x geen scores/slechtste scores vervallen.

Mathieu Moller

Oh, dat klinkt als een mooie oplossing. Dan weegt elke koers dus even zwaar.

tvm

Ik doe graag mee.

Ceramiche Ariostea

Met inmiddels 24 deelnemers begint het aardig vol te raken. Nog 8 plaatsjes vrij wie stapt er in vanaf de Ster van Besseges of doet nog met zijn Tdu team mee ?

Ceramiche Ariostea

Stand na de Santos Tour Down Under

1 Pier Tol 241
2 Coolietje 237
3 Sandercool01 226
4 Ceramiche Ariostea 221
5 Arry1337 221
6 Silent Hill 221
7 Milsen 219
8 Matt89 218
9 Peter Post Forever 214
10 Dayer Quintana 214
11 Hofsje 212
12 Queso 212
13 Hartstikkebedankt 211
14 Ezra 211
15 BrackenRidgeCycling 206
16 Rahimns 204
17 Skylimit 200
18 Zwartebroekengeletrui 197
19 Tvm 191
20Gerrit Glomser 190
21 Martini151
22 Jappe666 185
23 Rimenno 185
24 Noud89 183
25 Dustin 174
26 Matthieu Moller 173
27 Bastaix 160
28 LutsenkoFan 0 ( TDU schrapresultaat )
29 WCEendT 0 ( TDU schrapresultaat )

Volgende wedstrijd Ster van Besseges teams kunnen tot en met 30 januari 2018 23.59 worden ingeleverd.

Laatst gewijzigd
dustin

Wil ook graag meedoen, in Down Under al wat punten gehaald.

Ceramiche Ariostea

'@Dustin, je staat er tussen tot in Besseges

sandercool01

Ik zou ook graag mee willen doen heb al punten gehaald in tdu.

Dayer Quintana

'@park111982 zet mij er ook maar bij.

Silent Hill

Zet mij er ook maar bij.
Ik mis er vast enkele, maar met dat schrappen kan het misschien nog goed komen.

Queso

@Matthieu Moller

Ik heb nog even wat langer nagedacht over jou opmerking. Ik heb het volgende voorstel de totaalscore van de TDU zal gedeeld worden door het aantal etappes 6 in dit geval. De score die hier uit komt wordt meegenomen naar de CL of Cycling. Dit zal ook voor de andere elf koersen gelden.

Andere of betere voorstellen zijn zeker welkom

@park111982

Als je de totale score enkel door het aantal etappe's deelt, dan weegt het algemeen/berg/punten klassement relatief zwaarder voor de kortere rittenkoersen. Deze deel je bijvoorbeeld door 6 bij de TdU en maar door 5 bij de ster van Besseges. Dus volgens mij zou je de totale score moeten delen door het aantal etappes + AK (en evt. BK&PK).

Ceramiche Ariostea

'@Queso - jij bedoeld dus in het geval van TDU het AK en nevenklassementen als een soort van aparte etappe te zien in het geval van TDU door 7 te delen en Besseges door 6 maar dan telt het AK iets minder zwaar mee maar blijft in dat geval toch altijd een verschil zitten ?

Queso

'@park, inderdaad. Want voor het AK krijg je evenveel punten als een losse etappe. Als je dan het totaal puntenaantal slechts deel door het aantal etappes, dan telt het AK relatief zwaarder mee voor korte rondes.

Een extreem voorbeeld bij jouw voorstel:

- Bij een ronde van 2 etappes, krijg je per etappe punten + het AK en nevenklassementen. De score voor de league is dan de totaal score delen door 2. De punten voor het AK en de nevenklassementen deel je ook door 2. Daarmee worden dus 50% van de AK punten meegenomen in de score voor de CL of cycling.
- Bij een ronde van 8 etappes geldt hetzelfde maar dan wordt het puntenaantal door 8 gedeeld. De punten voor het AK en de nevenklassementen deel je ook door 8. Daarmee worden dus 12.5% van de AK punten meegenomen in de score voor de CL of cycling.

In mijn voorstel wordt het AK + nevenklassement als losse etappe gezien en telt dus even zwaar als de rest van de etappes.

Het is een beetje muggenziften hoor en je houdt inderdaad altijd een verschil.

Wat mij betreft hoeft er trouwens ook helemaal geen correctie gemaakt te worden tussen lange of korte rondes. Een lange ronde heeft wat mij betreft ook gewoon meer status en mag ook zwaarder tellen.

Maar Park, het is jouw spel dus prima om door te gaan op de reeds ingeslagen route. Was enkel een suggestie.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.