CLofC wedstrijd 2: Ster van Besseges van 31 januari 2018

Ceramiche Ariostea

'@Arry1337, doordat ik vergeten ben opnieuw te sorteren nadat ik er achter kwam dat er een formule bij 1 van jour renners niet goed stond. Heb het aangepast !

Laatst gewijzigd
WCEendT

Dumoulin 13e, Jones 18e, om nog maar niet te spreken over mijn lucky charm Aberasturi op een zeer verdienstelijke 112e plaats op 0:00 net als vele andere, geen idee wat er met hem gebeurd is... hoop dat het een lekke band betreft en geen valpartij. Helaas ook een zwaar verlies met Finetto al op 1:00, gaat dus geen hoge ogen gooien zoals in de voorgaande editie.

jappe666

Niet slecht voor een team dat ik vannacht om 2u nog in alle rapte in elkaar gebokst heb :-D
Behoorlijk verrast door het resultaat haha

WCEendT

'@Jappe666
Alleen sprinters? Die last minute teams zijn vaak wel de beste, tenminste dat heb ik altijd met scorito :).

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Gasten als Dupont en evt. Hivert en Finetto had ik wel wat verder van voren verwacht hier. Ook Barbier een aanfluiting als de hele dag voor je gereden wordt. Op naar morgen dan maar!

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Ook etappe 2 kende een massasprint als slotstuk. In de smalle straten van Generac wist Christophe Laporte met een banddikte Bryan Coquard voor te blijven. Wanty coureur Timothy Dupont nam de laatste positie op het podium in. Ondanks dat etappe 2 net zoals etappe 1 een massasprint was, zijn er toch grote veranderingen in het klassement opgetreden. Tvm springt van plaats 6 naar 1, Silent Hill van 4 naar 2 en Arry1337 van 10 naar 3. Van de deelnemers die na etappe 1 op het podium stonden wist Hofsje de schade te beperken met een voorlopige 4e plaats, Jappe666 blijft in de top 10 met een 7e plaats en Coolietje sluit de top 10 af. Stijger van de dag is Kunske die 9 plaatsen klimt van 17 naar 8. Daler van de dag is Matthieu Moller die een top 10 plaats inruilt en zakt van 9 naar 21.

Stand na etappe 2

1 6 Tvm 444
2 4 Silent Hill 440
3 10 Arry1337 432
4 2 Hofsje 416
5 7 Zwartebroekengeletrui 412
6 11 BrackenRidgeCycling 410
7 1 Jappe666 408
8 17 Kunske 408
9 5 Bastaix 404
10 3 Coolietje 400
11 15 Pier Tol 386
12 13 Dustin 380
13 12 Julesdejonghe 372
14 8 Skylimit 370
15 23 Harstikkebedankt 358
16 24 Ceramiche Ariostea 336
17 19 Martini151 334
18 16 Multispeed 332
19 20 Ezra 330
20 14 Queso 322
21 9 Mathieu Moller 320
22 21 Dayer Quintana 314
23 28 Peter Post Forever 314
24 25 Milsen 304
25 30 Matt89 302
26 26 Noud89 300
27 18 WCEendT 298
28 22 Rimenno 282
29 29 LutsenkoFan 278
30 27 Sandercool01 274
31 31 Gerrit Glomser 246
32 32 Rahimns 222

Mathieu Moller

Het begon gister nog zo goed. Hopelijk gaan de komende etappes weer meer zoals de eerste.

WCEendT

27e is niet laatste, schrap resultaat twee is i.i.g. duidelijk. De organisatie had mij flink te pakken met deze route schema's, ik maar denken dat dit een heuvel koers is...

Laatst gewijzigd
hofsje

Iets gezakt , maar nog steeds hoog in het klassement , hopelijk nog een zege van Sarreau tog park? ;)

tvm

"Nog het verzoek aan de volgende deelnemers

* Rahimns
* Martini151
* Tvm

Jullie hebben Le Bon, Loubet, Ficara of Sanz in jullie team staan. Deze renners zijn van de startlijst afgehaald. Ik geef jullie tot en met 13.00 de gelegenheid om een vervanger door te geven."

Ik beb niets gewijzigd en sta gewoon eerste. Jullie doen iets verkeerd volgens mij.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Heuvel mannen kiezen is wat ik fout gedaan heb :).

Mathieu Moller

Ik had onder anderen gegokt op Brenton Jones, aangezien die in Gabon al best goed was, maar dat valt nog vies tegen. Verder had ik vandaag renners als Samuel Dumoulin of Tony Gallopin van voren verwacht. De ene was gister 13e en de ander vandaag 17e, dus het is iets, maar (voorlopig) niet wat ik er van had gehoopt.

Ceramiche Ariostea

Ter info: Op procyclingstats is op 30 januari Johan Le Bon van de startlijst gehaald en op 31 januari is die op het laatste moment weer op de startlijst terecht gekomen en heeft de eerste twee etappes gereden.

Aangezien ik in dit topic melding gedaan heb van het niet meedoen van Le Bon. Tevens heb ik via PB alle deelnemers met Le Bon in het team een verzoek tot aanpassing gedaan tot 31 januari 13.00

Ik zal dan ook GEEN punten uitkeren voor Le Bon mocht hij alsnog in de top 20 terecht gaan komen.

WCEendT

'@Park
Ik zou Le Bon wel graag i.p.v. mijn vervanger willen? :)

Ceramiche Ariostea

'@WCEendT - Je vervanger heeft je meer punten opgeleverd dan Le Bon ;-)

Sorry daar kan ik niet aan beginnen. Ik ben helaas ook zelf een van de spelers die Le Bon had. Excuses dat dit zo loopt maar ik moet dit helaas een beetje als een ongelukkige samenloop noemen. Vanaf de Ruta del Sol zal ik met een kleine aanpassing hier op in proberen te springen

WCEendT

Le Bon gaat de ronde winnen ;), maar komt goed Aberasturi wint gewoon de sprint van morgen of overmorgen wat maakt het nog uit.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Park, startlijsten bekijken en opvolgen is de verantwoordelijkheid van de spelers.
Je bedoelt het heel goed om ons daar attent op te maken, maar ik zou m'n handen daarvan af houden.

Jullie doen iets verkeerd volgens mij.

Ik heb me een renner laten opnaaien door een overenthousiast redactielid hier. Doe ik dus nooit meer.
Wie ? Ik durf het bijna niet zeggen: Touze. Ik zou hem kluns van de dag noemen, maar eigenlijk hoort die titel nog meer aan mezelf toe.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@wceendt de heuvelmannen zouden de komende dagen hun slag moeten kunnen slaan, met als toetje de tijdrit heuvelop.
@silent hill touze is een aardige sprinter, maar waarschijnlijk nog iets te vroeg in het seizoen en voor de mindere koersen.

Aberasturi en Jones boeken mooie resultaten in Bangkok/Thailand/China/Vietnam/Hong Kong/Langkawi etc.... maar in Europa viel het tot nu toe tegen.
Heb toch een keer de gok genomen door ze in de ploeg op te nemen, mede door het wegvallen van Sanz.

Matt89

Ook ik heb het parcours volledig verkeerd ingeschat. Ik dacht dat het voornamelijk heuvelritten waren en daar ook wel op ingezet.
Daarnaast had ik ook wel meer verwacht van Barbier en Jones.

We gaan zien wat de komende dagen brengen maar gelukkig worden uiteindelijk de twee slechtste resultaten geschrapt:)

Verder ben ik het trouwens eens met Silent Hill. Het is veel werk voor park om dit te organiseren. Om daarnaast ook nog de startlijsten in de gaten te gaan houden en deelnemers te berichten is wat mij betreft niet nodig. Als ik daardoor eens 'pech' heb is m'n eigen schuld.

Ceramiche Ariostea

'@Silent Hill, Matt89 en de overige deelnemers.

Ik wil vanaf de Ruta del Sel de mogelijkheid geven om mij bij de 12 renners, 3 reserve coureurs mee te sturen. Zo kan ik de volledige startlijst na de deadline bekijken en mochten er nog last minute wijzigingen zijn dan kan ik nummer 1 van de reservelijst in een team schuiven als een deelnemer niet uit zichzelf heeft gereageerd zodat iedereen toch over 12 renners kan beschikken.

Zijn hier bezwaren tegen ?

skylimit

'@matt89 inderdaad, ben je verantwoordelijk voor je eigen team en deadline is deadline. Als een renner niet start en je hebt geen vervanging door gegeven op tijd, jammer dan. Mij is dit zelf laatst overkomen bij de Vuelta San Juan met Nibali. Ik zag te laat hier op wielerflits het bericht dat Nibali niet zou starten
en kon dus op zweeler geen wijziging meer door voeren.

Matt89

Ik heb daar geen bezwaren tegen park, maar zoals ik al opmerkte bezorg je jezelf wel veel werk. Wat skylimit ook al schrijft het is onze eigen verantwoordelijkheid en we kennen de deadline en kunnen kort voor de deadline nog even de deelnemerslijst checken. Dat kan en moet iedereen voor zichzelf weten. Daarnaast hebben we ook nog de optie voor twee 'schrapresultaten' dus daarmee zou je een slecht resultaat doordat je 'pech' hebt door last-minute wijzigingen kunnen schrappen.

Ik vind alles prima, maar het moet voor jou ook leuk blijven :-)

Ceramiche Ariostea

'@Matt89 - Het is wel wat werk maar we moeten ook niet gaan overdrijven het valt allemaal best mee hoor. Het meeste tijd zit even in de teams invoeren maar als dat eenmaal staat is het nog 10 a 15 min per dag om de resultaten nog even door te voeren. Als ik het teveel werk zou vinden zou ik er niet aan begonnen zijn om een regelmatigheidscompetitie van 12 wedstrijden te organiseren dus geen enkel probleem.

Silent Hill

Tvm is het beste voorbeeld dat een renner minder, geen drama hoeft te zijn.
Het is een mooi, duidelijk spel, ik zou het niet onnodig omslachtig beginnen maken met reserves en extra regeltjes.

En stel: je AK man valt uit, en je eerste reserve is een sprinter. Dan kan daar weer over begonnen worden en nieuwe regels over komen.
Lekker eenvoudig houden is mijn advies.

Ceramiche Ariostea

Ja dat was inderdaad wel de opzet keep it simple en ja TVM is inderdaad een goede voorbeeld dat een renner minder geen drama hoeft te zijn. Ik ben overtuigd ! Ik ga deze extra regel dan ook nog niet toevoegen en de verantwoordelijkheid bij de deelnemers laten en eventueel alleen wat info in het topic plaatsen zoals met Halvorsen inTDU en Le Bon in SVB. PM's over vervangers zal ik dan ook niet meer versturen vanaf Ruta del Sol ! Achteraf gezien had ik het spel misschien iets eerder moeten aankondigen maar goed het ontwikkelt zich vanzelf wel in de juiste richting. Bedankt voor de heads up !

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.