Het jaar van Aleksandr Riabushenko

woutie

Riabushenko is Wit-Russische neo-prof die dit seizoen bij Team UAE Emirates zijn debuut in de World Tour maakt.

Riabushenko won vorig jaar de Ronde van Lombardije voor beloften en wordt door sommigen als de nieuwe Sagan gezien.

Heb besloten om hem dit jaar te volgen (ik doe al mee aan een spel op Twitter) en voor te supporteren.

Gisteren startte hij zijn seizoen in de Vuelta a San Juan en besloot hij zijn 1ste koers bij de profs als 8ste, een uitstekend resultaat en ik denk zelf dat de finale van vandaag hem beter ligt.

Hebben jullie meningen over Riabushenko, schrijf ze hier dan onder, ik zal hem zo veel mogelijk proberen te volgen dit seizoen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik weet niet in hoeverre deze renner echt te vergelijken is met Sagan. Misschien een tyoe Sagan maar met zijn 22 jaar heeft hij nog zeker niet de prestaties geleverd die Sagan al op zijn naam had staan op die leeftijd. Er zijn dit jaar wel meerdere neoprofs waar ik op ga letten, op basis van zijn prestaties vindt ik hem er nou niet meteen uitspringen in vergelijking met andere neo profs. Maar ik ben benieuwd.

Naspa

Mooi onderwerp, @Woutie. En een beetje overdrijven en romantiseren mag. Maakt het leuk.
En wie weet wordt het echt een grote.
Ik ken zijn naam nu en let op 'm. Blijft wel hangt. Ria- bush- en- ko

Mathieu Moller

Riabushenko hoort wat mij betreft zeker wel bij de beste 10 neo's, maar ik zou hem niet met Sagan durven vergelijken (eigenlijk zou ik niemand met Sagan durven vergelijken). Toch vind ik de renners uit de wat obscuurdere wielerlanden altijd wel interessanter dan die uit de standaard landen.

ronddraaien

Ik gok dat deze thread dit jaar een langzame dood zal sterven bij gebrek aan discussievoer, maar hij mag me het tegendeel bewijzen.

Retro Lex

Inrng noemde hem ook bij het listje 10 neo's to watch for 2018. Daar wordt ie tussen Ulissie en Swift gezet
http://inrng.com/2018/01/neo-pros-to-watch-for-2018/

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vandaag speelde hij in ieder geval geen rol ... voorlopig nog maar even in de wachtkamer.

Queso

En daar is dan het eerste podium voor Riabushenko.

Mooi!

Romāns Vainšteins

Liever zo'n Witrus keihard promotuh-van-dit-wordt-een-hele-grotuh dan bijv een Jakobsen die meteen iets van Boonen, Sagan, Degenkolb en Kristoff heeft na 2 gewonnen sprints. Die laatste heeft namelijk ook wel iets weg van Hofland.

Arry1337

Ik vond Hofland juist altijd veel op Greipel lijken, alleen dan een kleinere versie.

Adrianus en Patrick

En hoe is het met onze topper?

pirazzi

Riabushenko heeft geen wedstrijden meer gereden sinds de ronde van het Baskenland. Het Ardense drieluik staat op zijn programma.

WCEendT

Is Alexandr Riabushenko de nieuw Willi Willwohl van wielerflits?

Sagan=hulk

Kan er iemand mij trouwens vertellen waarom Willi Willwohl gestopt is?

Poeksel

Ja, "gesundheitliche Probleme und Unstimmigkeiten mit seinem Team."

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.