Quiz Maart

Verweggistan

Een nieuw quizje :)
De komende vijf dagen zal ik iedere avond (zo rond 20:00) een vraag plaatsen.
(Het idee is dan dat ik dat ook de eerste 5 dagen van april doe en dan mei enz. Maar dat ligt er aan of er wat animo voor is en ik quizvragen kan blijven verzinnen :))

Ik zal proberen om vragen te stellen die op te zoeken zijn, maar die je ook uit het hoofd zou kunnen beantwoorden. Het idee is om de antwoorden via PB te geven om je concurrenten niet te helpen. Degene die als eerste het goede (of meest volledige) antwoord geeft verdient 4 punten, degene die als tweede het antwoord geeft 2 punten en de derde 1 punt. De winnaar is degene die na 5 dagen de meeste punten heeft. Je mag meerdere keren een antwoord geven, maar je laatste antwoord telt.

Een voorbeeldvraag om het wat duidelijker te maken: (Antwoord geven mag; dat kan hieronder, maar beter via PB ).

Vraag 1: De Ronde van Portugal heeft niet zo'n heel goed imago; de afgelopen jaren hadden renners zelf openlijk kritiek op het niveau van enkele thuiscoureurs; onder meer Nocentini en Jetse Bol staken hun verbazing niet onder stoelen of banken. De vraag: noem de Nederlandse renners die tussen 2000-2018 voor een Portugese ploeg reden.

Je hebt tot morgen 20:00 om het antwoord in te sturen.

(degene die als snelst het meest complete antwoord geeft wint dan 4 punten; zit er echter een fout antwoord tussen, is je hele antwoord fout)

Verweggistan

Ik had zelfs een antwoord op de voorbeeldvraag binnengekregen, wat leuk. Dank Mathieu Moller. De proloog gewonnen :)

Het antwoord van Mathieu was:
Chad Haga
Lawson Craddock
Caleb Fairly
Carter Jones

Ook de Amerikanen Peterson en Boswell (stagiair) en de Canadees Parisien reden voor de ploeg.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Vraag 1: De Ronde van Portugal heeft niet zo'n heel goed imago; de afgelopen jaren hadden renners zelf openlijk kritiek op het niveau van enkele thuiscoureurs; onder meer Nocentini en Jetse Bol staken hun verbazing niet onder stoelen of banken. De vraag: noem alle Nederlandse renners die tussen 2000-2018 voor een Portugese ploeg reden.

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Oh haha, ik had niet eens door dat die vraag niet meetelde ;p
Beter lezen in het vervolg.

Van deze vraag heb ik overigens geen idee, dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

De antwoorden zijn binnengestroomd en beide inzenders hadden het goede antwoord: Paul Sneeboer was de enige Nederlander in Portugese dienst, een paar jaar (2005-2008) bij Tavira gereden. Met legendarische ploegmaats als David Blanco en Ricardo Mestre,

Edjahh was net iets eerder dan Silent Hill en behaald dus 4 punten.
Stand
1 Edjahh 4
2 Silent Hill 2

Edjahh

Yay :)

Wat meer deelname zou wel leuk zijn :)

Verweggistan

Vraag 2: Het wielrennen in Azië zit in de lift; er zijn steeds meer koersen en steeds meer continentale ploegen, maar de doorstroming van Aziatische coureurs naar de profploegen is niet groot. Enige uitzondering is natuurlijk Kazachstan met de Astana ploeg. Maar ook voor de komst van Astana had Kazachstan al coureurs op het hoogste niveau. De vraag is: Noem alle Aziatische coureurs (met uitzondering van de Kazachen) die voor een WorldTour (of ProTour) ploeg hebben gereden (of nog steeds rijden).

Laatst gewijzigd
Verweggistan

P.S. Voor welke landen in Azië liggen en welke niet hanteer ik de UCI 'logica'. Daarbij zijn Israël en Turkije (en ook Rusland) aangesloten bij de Europese wielerbond en daarmee Europese wielerlanden. (UEC: https://nl.wikipedia.org/wiki/Union_Europ%C3%A9enne_de_Cyclisme)

Hier de leden van de Asian Cycling Federation: http://accasia.org/page/national-federation

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Iets vroeger vandaag.
Vraag 3: Al vanaf het begin heeft de Rabobankploeg aardig was Australiërs in dienst gehad. Noem alle Australiërs die voor de mannenploeg van Rabobank en opvolgers Blanco/Belkin en Lotto-Jumbo hebben gereden.

Verweggistan

De administratie van gisteren:
Silent Hill kwam met het meest complete lijstje en pakt 4 punten. Mathieu Moller had ook een correct lijstje, maar iets minder uitgebreid.

Het lijstje van Silent Hill
ARASHIRO Yukiya
BEPPU Fumiyuki
CHEUNG King Lok
FENG Chun Kai
JI Cheng
LI Fuyu
MASUDA Nariyuki
MIRZA Yousef Mohamed
MIYAZAWA Takashi
SAN WU Kin
SOHRABI Mehdi
WANG Meiyin
XING Yan Dong
XU Gang
ZARGARI Amir
JIANG Zhi Hui (als stagiair)
KANG Jiyong (als stagiair)

Poeksel kwam ook met een indrukwekkend lijstje en wist Sergei Lagutin (nog een Oezbeek in dienst van Vacansoleil) aan het lijstje van Silent Hill toe te voegen. Helaas zaten er ook een paar foutieve antwoorden in de lijst; zo reden Masahiko Mifune en Ken Hashikawa voor Landbouwkrediet, dat geen WT ploeg is geweest, ook Yoshiyuki Abe (Skil) kwam niet verder dan het tweede niveau.

Renners die jullie nog hadden kunnen noemen waren:
LOH Sea Keong (Maleisie, Giant Shimano, 2014)
en Rafael Nuritdinov (Oezbekistan, Domina Vacanze, 2006)

1 Silent Hill 4
2 Mathieu Moller 2

Stand:
1 Silent Hill 6
2 Edjahh 4
3 Mathieu Moller 2

Poeksel

Panasonic, Motorola en Mapei-GB waren dus niet hoogste niveau? Vooral van de laatste verbaast me dat. 95 overwinningen en nummer 1 UCI-lijst in 1997 klinkt niet als tweede niveau voor Abe...

Laatst gewijzigd
Verweggistan

'@poeksel: Excuses voor niet verder kijken, maar ik vroeg specifiek naar WT danwel ProTour (dwz vanaf 2006), anders had ik er TT1 bijgezet. Dus ik heb bij die renners niet verder gekeken dan die periode.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Inderdaad over Loh en Nuritdinov gekeken.
En Lagutin ... the sneaky bastard ... als Rus telt hij niet mee, maar tot 2013 was hij een Oezbeek. Goed gezien, Poeksel.

Verweggistan

Vraag 4: Welke WorldTour renners reden er vorig jaar (2017) geen enkele WT koers uit (of startten in geen enkele WT wedstrijd)?

Verweggistan

En de uitslag van gisteren: dit waren alle Rabo-Aussies:
1. Robbie McEwen
2. Henk Vogels
3. Patrick Jonker
4. Matthew Hayman
5. Rory Sutherland
6. Greame Brown
7. William Walker
8. Michael Matthews
9. Mark Renshaw
10. Jack Bobridge
11. David Tanner.

Dat hadden de meeste inzenders ook goed.
rahimns was de snelste, voor ZwartebroekengeIetrui en Mathieu Moller.
En de jury moet soms streng zijn, maar George Bennett is toch echt een Kiwi.

1 rahimns 4
2 ZwartebroekengeIetrui 2
3 Mathieu Moller 1

Stand
1 Silent Hill 6
2 Edjahh 4
2 rahimns 4
4 Mathieu Moller 3
5 ZwartebroekengeIetrui 2

Verweggistan

P.S. 'een koers uitrijden' is een volledige etappekoers (of natuurlijk een volledige eendagskoers binnen tijd)

Verweggistan

Uitslag vraag 4:
1 Mathieu Moller 4
2 Silent Hill 2

Mathieu Moller kwam met:
King Lok Cheung
Benat Intxausti
Sondre Holst Enger
Adriano Malori
Steven Lammertink
en Silent Hill voegde daar nog Marc Fournier aan toe.
Dat waren ook degene die ik gevonden had.

Stand:
1 Silent Hill 8
2 Mathieu Moller 7
3 Edjahh 4
3 rahimns 4
5 ZwartebroekengeIetrui 2

Verweggistan

De laatste vraag alweer; vraag 5:
Maciej Bodnar en Huub Duyn waren ooit ploegmaats. Bij welke ploeg was dat en welke renners waren er nog meer ploegmaats van zowel Huub Duyn als Maciej Bodnar? (op de renners van die gezamenlijke ploeg na dan natuurlijk)?

Verweggistan

Nog even omhoog halen :)

Verweggistan

Silent Hill was de enige met het goede antwoord:
De ploeg was het Nederlandse Team Moser (2005)
De ploegmaats
TIMOTHY DUGGAN (Garmin/Liquigas)
MAGNUS BACKSTEDT (Garmin/Liquigas)
JAN BARTA (Netapp/Bora)
CESARE BENEDETTI (Netapp/Bora)
ANDREAS SCHILLINGER (Netapp/Bora)
MICHAEL SCHWARZMANN (Netapp/Bora)
CHRISTOPH PFINGSTEN (De Rijke/Bora)

En ik had nog gevonden:
Nicolai Trusov (De Rijke/Tinkoff)
en Antwan Tolhoek (Roompot en stagiair bij Tinkoff)

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Eindstand:
1 Silent Hill 12
2 Mathieu Moller 7
3 Edjahh 4
3 rahimns 4
5 ZwartebroekengeIetrui 2

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Oke vraag verkeerd begrepen dus...

Silent Hill

'n Leuke kwis was het. Thx !

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.