Milaan - San Remo

Arry1337

Ik zat een beetje te kijken op Cyclingfever welke renners ik zal selecteren in mijn team, en toen zag ik Gilbert staan. Nu weet ik dat hij nog voornamelijk deze wedstrijd en Parijs - Roubaix wilt winnen (wie weet het intussen niet). Vervolgens zie ik ook Viviani op de startlijst staan, wat natuurlijk logisch is, maar het zet me aan het denken. Aangezien Gilbert duidelijk heeft aangegeven voor de winst te gaan, verwacht ik dat de ploeg hem daarin wilt steunen. Dit brengt me bij de verwachting dat de Quick-Step ploeg al vroeg de koers heel hard zal willen maken vanaf de Capi's. Nu hoop ik misschien meer dat dit scenario zich zal afspelen, maar het lijkt me niet heel onwaarschijnlijk. Blijft bij mij de vraag, ga ik voor de punchers, of toch voor de sprinters a lá Bouhanni / Ewan / Cort Nielsen / Nizzolo (deze vallen nu buiten de boot).

Wat denken jullie van dit scenario? Wat verwachten jullie?
Ik zou graag eens een MSR zien die eerder 'begint' dan vanaf de Cipressa

hartstikkebedankt

Quick-Step heeft altijd meerdere scenario's dus ze zullen best Gilbert proberen te laten winnen maar ook Alaphilippe kan het nog proberen en ze kunnen altijd nog gokken op Gaviria en Viviani.

Silent Hill

Ik zou afstappen van Gilbert.
Het scenario van Quick Step Floors is vast: Gilbert op de Cipressa, Alaphilippe op de Poggio en Gaviria en/of Viviani voor de sprint. In al die jaren heeft nog nooit een ontsnapping van op de Cipressa stand gehouden. Spijtig voor Gilbert, maar ik zie hem MSR echt niet meer winnen.

Mathieu Moller

De Gilbert van 2011 had het verschil kunnen maken op de Poggio, maar nu gaat dat hem niet meer lukken. Verder is het parcours van Milaan-San Remo niet zo slectief dat een solo zoals in de Ronde van Vlaanderen veel kans heeft.

skylimit

Veel zal afhangen hoe de weersomstandigheden zullen zijn.

Betancur, Quintana, Sagan

Goed dat je een eigen topic maakt, lijkt me dat dit scorito betreft?, want daar is al een topic voor ..

Ab Normaal

Nee, want bij Scorito heb je je team al moeten maken.
Wel eens met Mathieu Moller.
Denk dat Gilbert gewoon een paar jaar te laat is.
Er zijn inmiddels teveel renners met een goede sprint in de benen die deze obstakeles kunnen overleven.
Cipressa is te ver dus de enige mogelijkheid voor Gilbert lijkt mij a la vorig jaar en dan hopen dat Sagan een slechte dag heeft en niet mee kan.

Eggi

hoe zit het met matthews zijn schouderbreukje, kan hij starten in milaan sanremo?

BarryE1

Staat op de voorlopige startlijst geloof ik maar is tegen die tijd vast wel bekend.

Laatst gewijzigd
Arry1337

Met 4 troeven voor winst heeft Quick Step uiteraard in bijna alle scenario's een grote kanshebber, maar jullie hebben het over een lange vlucht, al is dat niet wat ik bedoel. Ik dacht eerder dat de ploeg vanaf de Capi's een verschroeiend tempo op kop van het peloton voert, waardoor het lange tijd op een lint zit. Dan hopen dat er wat ploegen sprinters verliezen, waardoor zij ook geïnteresseerd raken in het vermoeien van de overige sprinters. Als er dan begonnen wordt aan de Cipressa met een man of 50/60, en bovenaan zijn er nog 20 over met een groepje vooruit. Dan zie ik het richting Poggio wel bij elkaar komen, maar dat creert wel kansen voor renners als Kwiatkowski/Gilbert/van Avermaet en dergelijke om op de Poggio een voorsprong bijeen te fietsen.
Dan is het hopen dat de organisatie erachter niet op gang komt omdat er te weinig knechten over zijn? Dat is het enige scenario waarin in Gilbert zie winnen, en dan is het dus van belang dat de hele ploeg in dienst van hem rijdt. Maar dat lijkt me inderdaad niet heel waarschijnlijk, aangezien Gaviria en Viviani ook op de tafel zullen kloppen. (Alaphillipe kan goed met Gilbert meer in de aanval gaan, dat hoeft geen nadeel te zijn)

Ab Normaal

'@Arry
Dat kan alleen als je veel helpers inschakelt, maar het probleem van QS is juist dat ze te weinig plekken over hebben ivm de hoeveelheid kopmannen die ze hebben.
Tenzij ze deals maken bijvoorbeeld dat Ala puur in dienst rijdt en Gilbert dat terug doet in Luik of zoiets.

Arry1337

En nu zonder Gaviria?

Manuel Beltran

Ik zou nooit durven zeggen dat Gilbert kansloos is. D'n Phil is zo'n renner van buitencategorie die hele rare dingen kan wanneer hij zich iets in zijn hoofd haalt. Is het waarschijnlijk dat hij wint? Nee. Is het heel onwaarschijnlijk? Ook weer niet, vind ik.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze maken het je steeds makkelijker ... ook geen Bouhanni in MSR.

Mathieu Moller

Is Matthews eigenlijk al hersteld? Of staat die op hetzelfde lijstje als Bouhanni en Gaviria?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Al zou die hier aan de start staan denk ik dat hij zonder wedstrijdritme weinig kans maakt tegen de mannen die uit P-N of de Tirreno komen.

Mathieu Moller

Ja, klopt. Hij heeft alleen de Omloop gereden dit jaar en die reed hij niet eens uit, dus zijn koersritme is eigenlijk gewoon nul.

Arry1337

Cofidis zal wel met Laporte rijden nu, dus daar verandert de tactiek minimaal. En al was Bouhanni erbij, denk ik nog dat ze maar een minimale stempel hadden kunnen drukken op het koersverloop. Er zal wel iemand in de lange vlucht zitten, en meer zal het niet zijn denk ik.

hartstikkebedankt

Kwiat en Sagan zijn voor mij wel de favorieten voor dit weekend, zoiets dan:

***** Sagan, Kwiatkowski
**** Démare, Kristoff
*** Viviani, Alaphilippe, Colbrelli, Degenkolb
** Gilbert, Swift, Cort
* Matthews, Laporte, GVA, Kittel, Greipel, EBH, Ewan, Trentin, Van Poppel, Stuyven

drikkes

Wie gaan de controlerende ploegen zijn,
FDJ voor Démare tegen een iets gezapiger tempo
Bora voor Sagan tegen een wat steviger tempo vanaf de Capi

maar dan? Zoveel sprinters met kans op groot succes zie ik niet.
Kristoff heeft nog niet zoveel blijk gegeven van vorm.
Kittel ging is proberen.
Bouhanni is er niet bij.
Ewan sprintte achteruit de vorige keer in de sprint.
Degenkolb heeft nog niet veel laten zien.
Astana mogelijks voor Cort Nielsen maar dat lijkt me al straf.

Ik geloof dit jaar wel is in een klein groepje dat weg kan blijven.

Rawolf

Je hebt wel een paar zeer sterke blokken met een sprinter, quick step, bora, BMC, Astana. Fdj wil sws een sprint. Uae ook alleen de vraag wie ze uitspelen, cofidis wil een sprint voor laporte.

JimKro

Het gaat er denk ik niet zozeer om welke ploegen voor een sprinter gaan rijden, maar eerder wie er mee kan met Sagan op de Poggio en of dit groepje vervolgens vooruit kan blijven in de laatste vlakke kilometers na de afdaling. Er zullen dan sowieso nog wel ploegen over zijn die het gat willen dichten, maar of dat lukt is de vraag.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.