Bied hier je excuus aan voor dopingverdenkingen

« 1 2
xistnc

Titel spreekt voor zich, lijkt me. Voordat al diegenen die Yates hier de afgelopen weken hebben kaltgestellt zonder blikken of blozen doorschuiven naar Froome, lijkt het me op zijn plaats dat eerst even spijt wordt betuigd aan de Brit die zoveel kleur heeft gegeven aan deze Giro.

achtpuntzes

Volgens mij hebben ze het nu te druk met een andere Brit (of Keniaan, net wat jij wil) kalt zu stellen. :P

Ab Normaal

Simon, lieve, beste jongen. Het spijt me enorm dat ik ook maar de geringste twijfel had na jouw verschroeiende demarrage waar je iedereen je hielen liet zien.

Ik hoop dat je mij kunt vergeven dat ik ooit aan je hebt kunnen twijfelen.

Simon, even goede vrienden?

Rawolf

Dus omdat yates nu is ingestort is hij opeens geen dopinggebruiker meer? Niet dat ik zeg dat yates wel doping gebruikt maar in mijn ogen is het niet instorten is geen doping.

Denk dat pinot vandaag best doping had kunnen nemen, waren het misschien 30 min achterstand geworden :p

Wielrennertje

Wat wil je hier mee bereiken?
Yates heeft ook een achtergrond waardoor het niet zo vreemd is dat mensen hem verdacht vinden/vonden.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat Yates er gruwelijk doorheen is gezakt neemt natuurlijk nog niet weg dat hij een puffer tegen 'inspanningsastma' op zak heeft. Doch dat dat zo is belemmert mij geenszins om te stellen dat Yates voor mij de leukste doorbraak van de afgelopen tig rondes was. Ik hoop dat zijn broertje eenzelfde stap kan maken en ze gebroederlijk nog vele rondes op deze wijze aan zullen vliegen.

Aanmoedigingen zijn toffer dan excuses.

SprintMaster

Als je totaal geen energie meer hebt, helpt geen enkele superbrandstof nog. Ik vind het wel jammer dat hij dan zo eraf gaat, had graag gezien hoe hij zou zijn geëindigd.

Wielerfan1987

'@xistnc

Dus dat Yates in de laatste 5 dagen alsnog door het ijs is gezakt en menselijk bleek betekent dat dopinggebruik is uitgesloten???

Voor mij betekent het dat namelijk allerminst.
In de tijd van Armstrong toen de dope bij diverse renners zelfs uit de porien kwam spuiten was men wellicht zo goed als fysiek (qua inhoud en fitness) onaantastbaar, maar met de micro en naar mijn idee hedendaagse Pico-doseringen is dat allicht niet meer haalbaar.
Met kleinere doseringen zal je nog steeds beter zijn dan je zonder dope bent, maar het zal je allicht niet meer de Hercules maken die de Epo en bloedtransfusies van weleer van je maakten.

Mijn punt, dat bepaalde verdachte renners ook menselijke trekjes vertonen maakt ze echt niet minder verdacht....

WCEendT

Gevoel dat er opeens 1 iemand op meerdere accounts aan het reageren is hier...

KJP

Ik heb me niet negatief uitgelaten over Yates maar wel over Froome.

Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden aan andere wielervolgers omdat ik het in het verleden bij o.a. Armstrong, Ullrich en Ricco pas na een overvloed aan enthousiasme door had.

Covadonga

Ik mis er nog een hoop -).
Maar goed, wat Yates deed, was ook wel bijzonder. Hij leek wel een brommer.

hartstikkebedankt

Tja, de toppers fietsen allemaal on the edge. Pinot gisteren nog uitstekend en zie dan vandaag.

simplex

Het zoveelste overbodige en ook onzinnige geopende topic van onze wielergoeroe.
Excuses aanbieden aan één of nu slechts twee toprenners die zelfs door velen al "kaltgestellt"zijn?
Hoe kan je dergelijke onzin plaatsen.
En dan nog vanuit een link via een truitje dat je draagt, op die leeftijd dat Ti-Raleigh-Credo acteerde maar zelf nog nauwelijks kon fietsen.
Wellicht is het meer gepast om excuses aan die ploeg te maken of andersom de excuses van hen aan ons volgers te mogen accepteren.

WCEendT

Er was een tijd dat... dit forum vriendelijk was...

Bikepure

Wat een onzin topic. Alsof dit een bewijs is dat hij geen doping gebruikt. Eerder juist een bevestiging. Ik zal nooit een excuus aanbieden voor een onterechte dopingverdenking. Daarvoor is er veel te veel gebeurd in de geschiedenis van het wielrennen.

Laatst gewijzigd
elkey21745811305

Mooi dat er nog mensen zijn die hun morele verontwaardiging durven uit te spreken over doping verdenkingen in het wielrennen. :)
Briljant idee, wat zou er ten slotte mis kunnen gaan...
Laat ik maar gelijk van de gelegenheid gebruik maken om mijn verontschuldigingen aan te bieden aan Indurain, Virenque, de Ariostea en Gewiss ploeg, Armstrong, Landis, Vino, Ricco, Horner, Yates & Froome voor de respectloze benadering en ongefundeerde beschuldigingen.

Naspa

Voor verdenkingen ga ik mijn excuus niet aanbieden. Dat heeft het wielrennen ook over zichzelf afgeroepen. Ook morele verontwaardiging over ploegen en artsen die medische aandoeningen misbruiken om de grenzen van de getolereerde waarden op te zoeken, zal ik niet onder stoelen of banken steken.
Valse beschuldigingen is een ander verhaal.
Het enige wat ik daarbij zou kunnen bedenken is dat ik het misschien een keer niet helemaal 100% zou kunnen hebben bewijzen als het gaat om mechanische doping. Sorry Fabian.

nasibal

Briljant topic, helaas gaat de diepere boodschap aam het gros voorbij.

Te druk met het focussen op verdachtmakingen denk ik.

coolietje

Tja ironie en satire zijn moeilijke concepten 🤣

Ab Normaal

Ik vond het ook wel grappig.
Het geeft wel aan in wat voor maarschappij we beland zijn.
Iedereen MOET overal zijn zegje over doen.
Als je het ergens niet mee eens bent, maar het is relatief onschuldig, zoals dit topic, lieten mensen in het verleden zoiets links liggen. Tegenwoordig moet er vooral, nodeloos, gezegd worden dat iets wat een ander doet onzin is, nergens op slaat.
Of mensen voelen zich direct aangesproken en gaan eigen gedrag verdedigen.

Dit topic is slechts een voorbeeld van velen. Of het nu hier is of op voetbalprimeur.
Mensen willen op de een of andere manier per se overal hun plasje over doen.

Leven en laten leven zeg ik altijd maar.

appiett

Hierbij bied ik mijn excuses aan, voor het feit dat ik wielrenners wel eens heb verdacht van dopinggebruik.

Bikepure

'@ab normaal,
Mensen worden hier toch ook door aangesproken? Namelijk de mensen die Yates verdenken van het gebruik van doping. En er worden excuses geëist alsof het erdoorheen zakken van Yates een bewijs is dat hij geen doping gebruikt (wat natuurlijk onzin is). Waarom zou je dat links moeten laten liggen en niet op reageren? Waarom niet de discussie aangaan? Daar is het hele forum toch voor?

Wielrennertje

'@Ab normaal, dan snap ik niet wat je hier op dit forum en in de reacties onder artikelen doet. Volgens mij zijn die namelijk bedoeld om je mening en visie te delen..

Burn

Hierbij mijn excuses aan Yates. Ik dacht dat je het wat bont maakte qua gebruik van doping, maar Froome laat zien dat je gebruik relatief meeviel.

Rubicon

Geniaal. Vooral van een aantal figuren die er meer dan serieus en bijna als door een adder gebeten op reageren. Neem jezelf vooral niet te serieus en bekijk de wereld eens met een glimlach, want oh oh, als je toch overal zo zuur op reageert...

Gelukkig hoef ik geen excuses aan te bieden, een veroordeling wijst namelijk pas op een schuldige, niet de verdachtmakingen van mannen die thuis op de bank hun gal spuwen over iedereen die een Nederlander in de weg fietst.

Fijne zondag!

« 1 2

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.