De Afvalkoers: Tour 2018 !

1 2 ... 7 ... 13 14
Ceramiche Ariostea

Succes mannen. Ik ben heel benieuwd wie het 1e slachtoffer gaat worden !

Platje

Zolang boudat impey en dupont niet meedoen kan ik nog een aantal dagen overleven maar ik had mijn team wel wat beter in balans kunnen brengen nu ik de andere teams zie ☺

Fondista

Veel te veel teams om nu al iets zinnigs over te zeggen behalve dat team WcEendt de verbeterde versie is van team Fondista...shit...

Silent Hill

De Tour 2018 ! Een Tour met heel wat sprintkansen, dus wat is er mooier dan er uitgekegeld worden na een millimeterspurt. Niets toch ? De fotofinish nog eens goed bekeken, en ja hoor ... het is Hartstikkebedankt die het nipt moet afleggen tegen Rimenno en Platje. Een wel erg vroege exit, Hartstikkebedankt.

1. Robin5887: 1740
2. Fondista: 1410
3. Abdoe: 1230
4. Ezequiel: 1230
5. Baiskeli: 1180
6. Kokkie1975: 1120
7. Coolietje: 1110
8. Matt89: 1110
9. Niels22: 1100
10. Ab Normaal: 1100
11. WCEendt: 1090
12. MathieuMoller: 970
13. Pirazzi: 890
14. Zwartebroekengeletrui: 780
15. Poeksel: 730
16. Rahimns: 700
17. Park111982: 690
18. Ezra: 680
19. Platje: 630 (7959)
20. Rimenno: 630 (7964)
21. Hartstikkebedankt: 630 (7987)

Hartstikkebedankt zijn team:
DEMARE Arnaud (1472)
BARDET Romain (1162)
GROENEWEGEN Dylan (1139) 200
YATES Adam (847)
THOMAS Geraint (810) 50
FUGLSANG Jacob (703) 120
CORT NIELSEN Magnus (480)
DE GENDT Thomas (398)
LAPORTE Christophe (310) 260
CAVENDISH Mark (257)
IMPEY Daryl (242)
NAVARRO GARCIA Daniel (167)

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Ergens wel ironisch, want wie was de eerst aangemelde deelnemer ? Juist ja.

29 juni 2018 om 12:00
hartstikkebedankt
Ik meld mij graag weer aan!

Laatst gewijzigd
pirazzi

De eersten zullen de laatsten zijn.
Maar ik dacht dat het tijdstip van aanmelden van teams via PB beslissend was, hier is geen screenshot voor nodig.

Silent Hill

Ow Pirazzi ... 100% gelijk. Moet de eerst aangemelde deelnemer zijn, niet team. Juist is juist.
Ik pas het aan :)

nasibal

Mag het?

Houdoe en bedankt!

;)

/trekt zich weer terug uit dit topic, hopende niemand beledigd te hebben.

Fondista

Het waren nog 20 sprintetappes, right?? ;)

hartstikkebedankt

2,5 topsprinter en 2,5 B-sprinter mochten helaas niet baten. Ik dacht mijn balans aardig in orde te hebben maar helaas. De val van Demare was er teveel aan vandaag. Succes rest en bedankt SH!

Abdoe

Poehee, een 'jour sans' voor mijn team. Gelukkig nog net genoeg budgetruimte overgelaten om met de schrik vrij te komen :)

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Wat een chaos, wat een chaos. Je stelt dan een team op met sprintkanonnen als Gaviria en Groenewegen, lig je er toch uit in een sprintetappe. Hoe kan het ? Iemand die je het kan vertellen: Mathieu Moller. Tot de volgende !

1. Kokkie1975: 896
2. Ab Normaal: 450
3. Rimenno: 326
4. Park111982: 320
5. Matt89: 300
6. Niels22: 290
7. Robin5887: 270
8. Pirazzi: 250
9. Rahimns: 216
10. Fondista: 190
11. Ezequiel: 140
12. Platje: 110
13. Coolietje: 80
14. Ezra: 60
15. Poeksel: 50
16. WCEendt: 30
17. Baiskeli: 20
18. Abdoe: 0 (7939)
19. Zwartebroekengeletrui: 0 (7987)
20. MathieuMoller: 0 (7995)

MathieuMoller zijn team:
ROGLIC Primoz (1308)
GAVIRIA RENDON Fernando (1268)
GROENEWEGEN Dylan (1139)
YATES Adam (847)
THOMAS Geraint (810)
BARGUIL Warren (790)
FUGLSANG Jakob (703)
DE GENDT Thomas (398)
PAUWELS Serge (279)
CAVENDISH Mark (257)
SMITH Dion (138)
KANGERT Tanel (58)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Maar wel de bergtrui mee naar huis met Dion Smith! :)

Fondista

dat is een andere game, pirazzi ;)

Mathieu Moller

Vandaag bij Megaflits had ik juist best een goede dag. Ach, het kan verkeren. En zoals Pirazzi al zegt, heb ik wel een mooi aandenken om mee naar huis te nemen. Tot de Giro dan maar weer!

Niels22

Alvast drie dagen weten te overleven ;)

Poeksel

Ik was vast niet de enige die zich een beetje zorgen maakte vandaag! Al voelde ik me nog wel veilig toen ik zag dat Jungels 14e werd. Vanwege dit soort etappes is heel dicht bij de 8000 zitten riskant trouwens.

WCEendT

'@poeksel
7998 is toch niet zo dicht bij de 8000?

Poeksel

Tegen de winnaar van afgelopen keer durf ik natuurlijk niet in te gaan :)

Silent Hill

2 dagen gespeeld, 2 dagen een dubbele tiebreak. Opvallend.
Jullie maken het wel spannend zo.

Morgen rustdag, tijd om even te bekomen :)

WCEendT

'@Poeksel
Nou dit gaat niet mijn tour worden, ik ben een Giro renner, sprinters vallen vies tegen.
Als ik even snel kijk zorgt Latour ervoor dat ik in de race blijf...

Misschien een leuk idee dat de oud winnaar sowieso zijn titel mag verdedigen ;) ? @SilentHill
Dus Niels in de Vuelta en ik in de Giro :).

Laatst gewijzigd
BigApple

Ik hoor het woord Vuelta - kan ik mij al aanmelden voor de Vuelta ? - dan meld ik mij aan !
Succes allemaal - lijkt me lastig met al de valpartijen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Zo, eerste weekend zit er op. Eens even rustig de concurrentie kunnen bekijken.
Er zitten veel goede, maar ook vergelijkbare teams tussen.
Renners als Fuglsang, Yates, Jungels en Thomas waren wel veel te verwachten, net als Cavendish, Laporte en Dupont.
Ik heb ze ook allemaal in mijn team gehad.

Het was een kwestie van keuzes maken. Met dit budget was het onmogelijk om een team te formeren dat sterk is in sprint, punch, kasseien, bergen, afdalen en tijdrijden. Ieder team loopt ergens een risico. En we lopen allemaal het risico bij valpartijen en uitvallers.
Het team van Hartstikke bedankt vond ik eigenlijk een heel goed team, hij is puur genekt door de valpartij van Demare.
Puur egoïstisch bekeken is het dus prima dat zo'n team verdwijnt. In dat licht had ik gisteren ook liever dat Zwartebroekengeletrui het spel had moeten verlaten. Ook een uitstekend team.

Als ik naar mijn eigen keuzes kijk: ik ben voor kwaliteit gegaan en niet voor kwantiteit. Daarom ook maar voor 9 renners gegaan en ik heb alleen maar gekozen voor renners die op minstens twee vlakken mee kunnen doen. Kittel was de eerste die ik er in klikte, maar uiteindelijk heeft hij het niet gehaald omdat je er enkel iets aan hebt op in de vlakke sprints. Demare vind ik echt niet zo'n topsprinter, maar in etappe 5 zal hij normaal gesproken meesprinten en eigenlijk verwacht ik ook punten van hem in Roubaix. Eigenlijk kunnen al mijn sprinters een heuvel over. Cavendish was de enige gok die ik had willen nemen, maar kreeg ik er niet meer in gefietst. Had wel verwacht dat bijna iedereen hem zou nemen. Wint ie een etappe, heb ik een serieus probleem.

Aangezien de tijdrit in de voorlaatste etappe zit heb ik daar nauwelijks rekening mee gehouden en alleen Jungels, maar zie dat meer die hebben.
Ook heb ik bewust voor een zo laag mogelijk budget gekozen vanwege de tiebreak. In de Giro ging ik er zo uit, dat zal me niet snel nog eens over komen.
Alleen tegen Niels22 en Pirazzi moet ik dat afleggen. En dat kan nog wel eens belangrijk worden.

Met mijn slechts negen renners ben ik wel gevoeliger voor valpartijen en uitvallers dan andere deelnemers, ik moet dus daar wat geluk mee hebben.
Het muurtje in etappe 6 heb ik gegokt op Dan Martin. Als hij doet wat ie moet doen zit ik daar ook safe, anders heb ik wel een probleem.

Als ik puur vergelijk met anderen verwacht ik normaal gesproken etappe 10 wel te halen, pas in de bergen zou ik in de problemen moeten komen, maar hoop ik dat de beste klimteams de sprintetappes niet hebben overleefd.

Al met al zit het dicht bij elkaar en zal geluk een belangrijke factor worden. Zo op het eerste oog mijn favoriet voor de winst: Abdoe. Denk dat die overal net genoeg van heeft om te overleven.
Ik zie er een aantal zeer sterke bergteams tussen die wel echt geluk nodig hebben om de sprint etappes door te komen. Zijn ze dat, dan zie ik ze ver komen.

Zelf verwacht ik in het Alpen drieluik te sneuvelen.
Ik wens iedereen heel veel plezier en geluk!

Laatst gewijzigd
pirazzi

Om antwoord te geven op de vraag van BigApple: volgens mij kun je niet nu al een plek reserveren voor de Vuelta. Dus als de thread voor de Vuelta geopend wordt daar aanmelden. Maar je maakt dan wel meer kans om mee te doen omdat de huidige deelnemers uitgezonderd de top vijf dan overslaan.
Wat betreft etappe zes daar heb ik ook een renner voor: Slagter.
Ook zal er wel een etappe komen waarin bijna iedereen nul punten scoort en dan is het relatief lage CQ totaal voordelig.

Silent Hill

In de eerste rit was het al close, deze keer kan niets hem redden. Groenewegen redt nog wel de eer, maar de rest van zijn team rijdt geen ... euh ... platte prijs. Goodbye Platje !

1. Robin5887: 1280
2. Matt89: 1120
3. Kokkie1975: 1060
4. Fondista: 1060
5. Ab Normaal: 1000
6. Coolietje: 960
7. Abdoe: 920
8. Baiskeli: 920
9. Ezequiel: 800
10. Pirazzi: 800
11. Niels22: 740
12. WCEendt: 660
13. Zwartebroekengeletrui: 640
14. Park111982: 580
15. Rimenno: 520
16. Poeksel: 500
17. Rahimns: 420
18. Ezra: 380
19. Platje: 360

Platje zijn team:
PORTE Richie (1228)
GROENEWEGEN Dylan (1139) 320
ALAPHILIPPE Julian (1011) 40
YATES Adam (847)
THOMAS Geraint (810)
FUGLSANG Jakob (703)
KRUIJSWIJK Steven (554)
CORT NIELSEN Magnus (480)
LATOUR Pierre (453)
LAPORTE Christophe (310)
CAVENDISH Mark (257)
NAVARRO GARCIA Daniel (167)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 7 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.