De officiële site van de Tour heeft een gratis Tourspel (met wielershirts als prijzen). 8 renners kiezen met een budget van 100 punten, elke etappe een renner kiezen wiens punten verdubbeld worden, op de rustdagen 1 wissel toegestaan. De puntenverdeling voor de renners is hier en daar wat vreemd, maar dat merk je wel als je je aanmeldt.
https://fantasy.letour.fr
Punten zijn te verdienen voor etappe-uitslag, tussensprints, beklimmingen, de diverse klassementen en zelfs de ploegentijdrit.
Ik heb een ploeg aangemeld en een subleague gemaakt.
Naast truien is er ook een “vip-prijs” voor een etappe in de Tour 2019.
Password Wielerflits-league: NDWRU
Ik heb mij ook aangemeld voor de Wielerflits-League. Het lijkt niet heel druk! Ik vind het idee en de opzet van het spel heel leuk. Je kunt op veel verschillende manieren punten verzamelen en daarnaast kunnen renners op een slechte dag ook punten behalen omdat het puntensysteem heel uitgebreid is. Daarnaast vind ik het wel leuk dat je 1 wissel kan doen op rustdagen.
Overigens is de puntenverdeling en de indeling van renners niet helemaal logisch inderdaad. Dat geeft ons nog meer puzzelplezier zullen we maar zeggen.
edit: Voorlopig sta ik op 0 in de stand van wielerflits. Lijkt erop als hij de eerste etappe voorlopig niet meetelt in die stand.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.