WF renner van het jaar - overzicht uitslagen

1 2 ... 10 11 12 13
ezequiel

Valverde
Thomas

Rawolf

vind het ook raar, blijkbaar blijft het wk dan toch hangen omdat het de meest recente wedstrijd is.

yannick14

Tussenstand na ezequiel:

Valverde – Yates 19-17

Froome – Thomas 25-11

Ragnar Lolbroek

Yates

Stelvio-fan

Valverde
Thomas

Burn

Valverde; in de nadagen van zijn carrière verdient hij deze mooie prijs.
Froome; hij verslaat Thomas dit keer wel.

Mr10B

Yates
Froome

En is dit ook een plek om te discussieren over de keuzes? Ik begrijp namelijk niet echt dat Valverde zo ver is gekomen in deze verkiezing. Op het WK na heeft Valverde toch helemaal geen exceptioneel seizoen (voor zijn doen). Vorig jaar was hij bv veel sterker tot die nare val in de Tour.

wesley1983

'@Mr10b: op pagina 1 staat er welke kleine rondes Valverde allemaal gewonnen heeft. Was eigenlijk heel het jaar actief in tegenstelling tot Froome en Thomas, zijn mindere periode in het jaar was eigenlijk de Tour. Vind dat de 2 beste renners tegenover mekaar staan in de finale en elk heeft dan zijn eigen voorkeur tussen die 2.

Corné 't Glansarm

Yates
Froome

yannick14

Tussenstand na Corné 't Glansarm:

Valverde – Yates 21-20

Froome – Thomas 29-12

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Excuseer
Voor plaats 3 stem ik op Froome

yannick14

👍 is aangepast

wielrenner1

Valverde
Thomas

WCEendT

'@Mr10B
Als je pas in april begint met kijken en stopt na de Vuelta heeft Valverde inderdaad een matig jaar gehad. Zelfs in dat geval zou hij volledig terecht bij de beste van het jaar horen.

Is niet de verkiezing van GT renner van het jaar, gelukkig maar want het wielrennen is zoveel meer.

Stuff

Valverde
Froome

kschiffmacher

Yates
Thomas

yannick14

Tussenstand na kschiffmacher:

Valverde – Yates 23-21

Froome – Thomas 30-14

Starlynk

Valverde
Thomas

YNhuis

Yates
Froome

meneertour

Yates
Froome

skylimit

Valverde 1
Froome 3

MvL

Yates

Froome

yannick14

Tussenstand na MvL:

Valverde – Yates 25-24

Froome – Thomas 34-15

Silent Hill

Yates
Thomas

Opvallend dat 3 van de 4 heel sterk met doping gelinkt kunnen worden (Fuentes - Terbutaline - salbutanol). De helden van WF.

Mr10B

'@ Wesley en WCEendt

De ronde van Valencia en de route de Occitanie zijn 2.1 koersen, waarvan toegegeven de Ronde van Valencia wel een uitstekend deelnemersveld heeft, al is daar buiten Valverde eigenlijk nooit iemand al enigszins in vorm. Catalunya is knap, maar die heeft hij vaker gewonnen oa in 2009 toen hij bv ook de Dauphine won. Daar staat tegen over dat hij voor zijn doen een slecht 3luik reed in de heuvelklassiekers in April (oke 5de, 2de, 13de is echt niet slecht, maar Valverde heeft beduidend betere jaren gehad). In de Tour en Vuelta waren meerdere renners beter dan hij, en dan bedoel ik niet alleen de GC renners, maar bv ook een Alaphilippe in de Tour.

Goed dan "vergeet" ik even de Abu Dhabi Tour die hij ook nog even won.
Maar goed, de vergelijkbare renner Alaphilippe, won san sebastian, won de waalse pijl, had betere uitslagen in LBL en AGR, won de tour of Brittain (beetje vergelijkbaar met Ronde van Valencia qua waarde?), won 2 Touretappes en het Bergklassement (beetje vergelijkbaar met wat Valverde in Vuelta liet zien?) Dan heeft Valverde dus eigenlijk alleen een betere ronde van Catalonië gereden en een beter WK.

Begrijp me niet verkeerd, Valverde heeft een uitstekend seizoen gereden en hoort absoluut bij de beste 10 of 5 of misschien wel 3 renners van het afgelopen jaar. Maar Valverde heeft, op het WK na, in het verleden nog betere seizoenen dan dit gehad en toen werd hij bij dit soort verkiezingen vaak niet zo hoog geplaatst. Dus daarom bevreemd me dit.

Laatste voorbeeld 2015: Valverde wint LBL, WP, 2de AGR, puntenklassement vuelta, podium Tour, Top 5 WK, Lombardije, Strade Bianchi, Spaans kampioen, en nog wat top 3 plekken in de "kleinere rondjes" als catalunya, en Oman.

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.