Kwaliteit van de giro teams

M@thijs

Na aanleiding van het zien van het team wat ccc mee naar de giro neemt heb ik dit forum aangemaakt. Naar mijn mening zijn sommige procontinental teams namelijk sterker als WT ploegen.
Hierin wil ik graag jullie mening over het sterkste en zwakste team vragen.
Door op deze link te klikken kunnen de selecties gezien worden.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2019-deelnemers/

Van sterk naar zwak is mijn mening

1. Astana
2. Team Sunweb
3. Jumbo-Visma
4. BORA-hansgrohe
5. Deceuninck-Quick-Step
6. Bahrain Merida
7. Movistar
8. Mitchelton-Scott
9. Lotto Soudal
10. Team Ineos
11. UAE Emirates
12. Katusha-Alpecin
13. Groupama-FDJ
14. EF Education First
15. Israel Cycling Academy
16. Dimension Data
17. Androni Giocattoli-Sidermec
18. Trek-Segafredo
19. AG2R La Mondiale
20. Nippo-Vini Fantini-Faizanè
21. Bardiani-CSF
22. CCC

hartstikkebedankt

In ieder geval ben ik benieuwd naar jouw motivatie voor de positie van Sunweb, Ineos, ICA en Trek.

Rawolf

CCC is niet sterk maar met gemak sterker als Bardiani en Nippo, is dit serieus? lol

Wielerfan999

Eens met beide bovenstaande reacties.

pirazzi

Israel C A mag wel wat lager en AG2R wat hoger.

Rawolf

Het is gewoon koffiedik kijken, je zet Astana op 1 maar die doen in 60% van de etappes niet mee aangezien ze geen sprinter of puncheur meehebben.

Sterkste teams qua ondersteuning voor het klassement vind ik Astana en daarna Mitchelton scott maar daaronder word het gissen.

Mathieu Moller

PCS heeft daar voor elke koers ook een ranking voor, zie hier:
1 Astana Pro Team WT 4485
2 Deceuninck - Quick Step WT 4097
3 BORA - hansgrohe WT 3797
4 Team Sunweb WT 3764
5 Team Jumbo-Visma WT 3503
6 UAE-Team Emirates WT 3430
7 Mitchelton-Scott WT 3291
8 Bahrain Merida WT 2615
9 Androni Giocattoli - Sidermec PCT 2502
10 Groupama - FDJ WT 2426
11 Trek - Segafredo WT 2364
12 Movistar Team WT 2150
13 Team INEOS WT 2116
14 Lotto Soudal WT 2006
15 Team Katusha - Alpecin WT 1976
16 Team Dimension Data WT 1678
17 EF Education First WT 1550
18 AG2R La Mondiale WT 1510
19 Israel Cycling Academy PCT 1490
20 Nippo Vini Fantini Faizanè PCT 1262
21 CCC Team WT 1157
22 Bardiani - CSF PCT 360

De score per ploeg is de som van het aantal PCS-punten dat elke renner in de afgelopen 12 maanden heeft gehaald. Hierbij valt op dat Androni als ProContinentale ploeg niet onderdoet voor het gros van de WorldTour ploegen, terwijl Bardiani juist met een wel erg zwakke selectie op de proppen komt.
Naast Androni komt ook Trek in deze ranking een heel stuk beter uit de bus dan in M@thijs zijn ranking en Katusha en Lotto juist een stuk slechter, maar verder komen de rankings redelijk overeen.

Ab Normaal

Eens met Random.
Je kunt niet vergelijken omdat ze andere doelen hebben.
Astana gaat puur voor het AK van Lopez. Terwijl Groupama puur voor de sprints van Demare gaat.

M@thijs

'@Pirazzi ik schat cimolai en sbaragli momenteel hoger in als het team wat ag2r brengt. Daarnaast kun je een plaza vrij gelijk aan vuillermoz stellen, hoewel die 2e mogenlijk net iets sterker is.

@hartstikke bedankt trek neemt mollema mee, maar verder niet veel. Androni heeft momenteel veel groeiende jongens en DD heeft nizzolo die ik persoonlijk hoger inschat dan mollema maar dat is uiteraard appels met peren vergelijken. sunweb heeft voor mij een van de 3 beste kopmannen ( dumoulin, roglic en yates) en daarnaast de beste ondersteuning van die 3 ploegen. vandaar plek 2. Ineos mist een absolute kopman en is een leuke jonge ploeg die het gaat proberen, maar de ploegen die erboven staan hebben allemaal 1 duidelijke kopman die waarschijnlijk een rit pakt en ernaast een groep leuke outsiders bij zich.

@random
Bardiani en CCC vind ik vrij vergelijkbaar. Nippo vind ik echter een betere ploeg brengen met lobato en de italiaanse jonge aanvallers. waartegen ccc mareckzko heeft, die heel god kan zijn maar waarschijnlijk in de tijdrit al buiten de tijd binnen komt. en laurens ten dam als kopman, die al 5 jaar over datum is en dat is als knecht.

M@thijs

'@matieu moller, interessant rijtje, vooral ICA en trek had ik niet verwacht. bij nader inzien heeft trek nog wel een drietal leuke subtoppers bij zich inderdaad.

De Revelatie

Allereerst wil ik hierbij een opmerking maken dat één team sterker is DAN een ander team. Niet ALS een ander team. Maar goed, misschien is dit niet het podium om de taalnazi uit te hangen.

On topic:
Wat mij betreft is de sterkte van teams niet in één simplistisch lijstje te noteren. Aan welke criteria moet een team voldoen om als 'sterk' te worden beoordeeld? Zoals al eerder is gezegd komen teams met verschillende doelen naar de Giro. Zo zal het ene team tevreden zijn met goede resultaten in sprintetappes en zal een ander team alleen tevreden zijn met een podiumplaats in het eindklassement. Het is dus niet zomaar poppetjes met elkaar vergelijken.

Wellicht is de vraag wie het sterkste team heeft een gevoelskwestie. In dat geval ben ik het eens met Astana als koploper. Maar ja, voor de sprintetappes hebben zij een bijzonder zwak team staan. Op basis daarvan staan ze in de onderste regionen. Inderdaad, dit is ook niet hun doel deze Giro.

Ook zou je kunnen bedoelen, welk team er volgens jou het hoogst gaat eindigen in het ploegenklassement. Gezien jouw lijst lijk jij dit enigszins te bedoelen.

Nou goed, al met al genoeg voer voor discussie dus! Hup Teams!

M@thijs

'@De revelatie nee hoor, ik heb juist gekeken naar sprinters / klassementsmannen en de ondersteuning die ze krijgen. Vandaar ook dat Qs en bora vrij hoog staan met viviani en ackerman

pirazzi

Na afloop van de Giro is dit het eindklassement van de teams:
Rnk Prev ▼▲ Team Time
1 1 - Movistar Team 270:44:14
2 2 - Astana Pro Team 17:36
3 3 - Bahrain Merida 18:31
4 4 - EF Education First 25:35
5 5 - Mitchelton-Scott 30:56
6 6 - Team INEOS 37:36
7 7 - Trek - Segafredo 1:11:03
8 8 - BORA - hansgrohe 1:37:39
9 9 - Androni Giocattoli - Sidermec 1:41:39
10 10 - Team Jumbo-Visma 2:07:26
11 11 - AG2R La Mondiale 2:15:45
12 12 - UAE-Team Emirates 2:31:16
13 13 - Team Sunweb 3:13:49
14 14 - Deceuninck - Quick Step 3:33:13
15 15 - CCC Team 4:25:36
16 16 - Team Dimension Data 4:30:38
17 17 - Team Katusha Alpecin 4:58:13
18 18 - Lotto Soudal 5:54:32
19 19 - Bardiani - CSF 6:11:35
20 20 - Groupama - FDJ 6:41:03
21 21 - Israel Cycling Academy 8:03:14
22 22 - Nippo Vini Fantini Faizanè 11:33:57

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.