ervaringen met bezoeken van de tour de france

Maartenhartong

Goedemiddag,

Ik wil op 11 juli de tour de france bezoeken op de aankomst La Planche des Belle Filles.

Nu was mijn plan om 10 juli die kant op te rijden, te overnachten op de berg la planche des belle filles en de ochtend lekker daar te gaan fietsen om de middag de tour te kunnen zien.

Ik heb dit eerder bij de col de manse gedaan, maar dat was geen finish bergop, nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee?

En kan ik zonder problemen mijn auto daar op de berg parkeren een dag van te voren?

hoor het graag!

Romāns Vainšteins

Waarom verblijf je niet de 10e ergens wat verderop in een chambre d'hote en reis je vroeg op de 11 e door, probeer je redelijk in de buurt ergens je auto te dumpen, fiets je naar de plance en ga je ook op de fiets weer terug ?

De Franse politie kennende zullen ze best lastig kunnen doen over buitenlanders die zonodig de dag voordien ergens hun auto op die berg te dumpen, en waar was je sowieso van plan te slapen dan ? In je auto ?

Als je een tent hebt kun je ook een van de vele campings daar proberen, mochten die nog niet vol zitten.

Laatst gewijzigd
Maartenhartong

Afgelopen keer hebben we inderdaad matras achterin busje gelegd en daarin geslapen. Dachten nu tentje mee te nemen eventueel daarin te slapen. Maar kan nergens vinden of dit überhaupt mag. Vandaar de vraag voor jullie ervaringen. Nooit over chambee d’hote nagedacht ga daar wel naar de mogelijkheden kijken. Afgelopen keer was het juist de charme om van niets het steeds drukker zien te worden.

Jacco van Stierop

Zeker niet met de auto de berg op want je moet na afloop van de etappe ook weer naar beneden en dat is in de regel urenlange chaos. Auto ergens beneden parkeren en dan ’s morgens de berg op fietsen en een leuke plek uitzoeken. Wild kamperen is niet toegestaan in Frankrijk, wel kun je soms bij een boer je tentje opzetten in ruil voor een kruik jenever.
Prachtige omgeving om te fietsen, uitstekende lokale keuken, voortreffelijke wijnen, en niet al te druk. Als je daar toch bent zou je zeker de gelegenheid moeten benutten een paar mooie tochten te maken.

pancake

Bij de vorige aankomsten was de hele berg afgesloten voor auto's. Op de berg ervoor (col de chevreres) waren wel campervelden waar ook wel auto's en tenten stonden, daar kon je toen wel staan.

Maartenhartong

Bedankt voor jullie reacties!

Cycling88

'@Maartenhartong is het gelukt afgelopen jaar? Ik wil dit jaar hetzelfde doen, maar we zijn met wat meer mensen en zoeken eigenlijk een slaapplaats. Tips?

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.