Populariteit wielrennen neemt af!

Wheely

Nu Tom niet mee doet aan de Tour merk ik dat de populariteit van de sport in mijn omgeving flink aan het dalen is. Ik ging vaak trainen met vrienden naar er is de laatste tijd maar weinig animo. Excuses als "ik heb last van mijn knie" of "ik focus me op het najaar" zijn schering en inslag! Er zijn er ook bij die hun fiets aan de wilgen hebben gehangen en een snelle auto hebben gekocht, er zit er zelfs eentje zit in transitie om aan damesvoetbal te kunnen gaan doen...

Merken jullie hetzelfde?

brts

Nee, totaal niet. Misschien ligt het aan jou?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als de populariteit van een sport afhangt van 1 renner dan is het slecht gesteld met die sport. Je bent een wielerliefhebber of niet. Natuurlijk trekken mannen als Max in de F1 de populariteit omhoog maar dat komt vooral omdat het uniek is dat daar een Nederlander meedoet op het allerhoogste niveau. Maar de wielersport is toch al jaar en dag een grote sport in Nederland met zelfs toen het minder ging altijd wel een grote aanhang. En zelfs zonder Tom kan het toch niet zo zijn dat er opeens geen mens meer kijkt.

Poeksel

Ja klopt, die van mij hebben sinds half mei ook geen tijd of zin meer. Liever zijn ze liedjes aan het schrijven achter de piano of met lichtbollen bezig.

trickstuff

Thanks Wheely, je tovert een lach op mijn gezicht.

Mezelf

'@wheely
Ik moest meteen denken aan een sketch van Hans Teeuwen lol. Wellicht ligt een en ander aan jezelf en heb je de irritatiegrens bij je vrienden bereikt? :p

WCEendT

Dit soort volgers liever kwijt dan rijk... wielrennen is veel meer dan meneer Dumoulin!

Wheely

Gelukkig kan ik met jullie nog lachen! :)

Onbekende gebruiker

Topgrap Wheely. Ik zag de titel en dacht direct boos, gelul. Met name naar aanleiding van dat rapport van dat fietsenkledingmerk waarin wordt betoogd dat wegwielrennen eigenlijk baanwielrennen moet worden.

Maar dit is een uitstekende persiflage, een Matthews-achtige opmerking had hem compleet gemaakt.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.