De Afvalkoers: Vuelta 2019 !

1 2 ... 11 12 13 14
Niels22

Laatste klim wel een loper, als hij niet kraakt op de 2e klim en de favorieten laten lopen, zit hij daar goed die Hart (ploeggenoot Poels is echt een slechte keus).

Peloton op 7', die 18 lijken mij er wel voor te blijven.
Snel gezien Hart en De Gendt als enige gekozen renners vooruit (hartstikkebedankt dus zonder koploper)

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Normaal gesproken wordt dit helaas het eindstation voor mij. Niet echt verwacht dat Hart mij alsnog de das zou omdoen.

Ab Normaal

Had ik ook echt niet verwacht. Straf van Hart.

Silent Hill

Tijd voor rustdag twee ! Iemand die daarna niet meer op de fiets hoeft te stappen: Hartstikkebedankt. Waar hij zijn Hartloze team gisteren nog prima wist te redden, moet hij vandaag in een gelijkaardig scenario toch de handdoek werpen. Een klein groepje fietst woensdag meedogenloos verder ...

1. Ab Normaal: 626
2. Sammysosa: 620
3. Random wielerliefhebber: 586
4. Bode80: 576
5. Kievit: 570
6. Niels22: 326
7. Hartstikkebedankt: 96

Hartstikkebedankt zijn team:
VALVERDE BELMONTE Alejandro (2884) 10
ROGLIC Primoz (1709) 30
MAJKA Rafal (790) 6
BENNETT Sam (790)
SARREAU Marc (399)
POGACAR Tadej (361) 50
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban (263)
MEZGEC Luka (204)
VENTURINI Clément (183)
HIGUITA GARCIA Sergio Andres (119)
RODRIGUEZ GARAICOECHEA Oscar (99)
DE LA PARTE Victor (77)

Laatst gewijzigd
Niels22

Morgen stapt Gaviria wel op het vliegtuig toch... nu als enige ploeg nog met Gaviria over.

Hup vluchters op woensdag!

Silent Hill

Nog iets opvallends: hoewel Latour (8 keer gekozen) nu niet de meest schitterende Vuelta rijdt, blijkt hij toch in de 6 overgebleven teams te zitten. Toeval ? Of hij was de doorslaggevende renner op cruciale momenten ? Feit is dat ook hij nu geschrapt mag worden.

Edit: niet helemaal correct van me: hij eindige toch 7 keer in de punten, zie ik nu. Was me amper opgevallen. Dus toch een belangrijke schakel.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Latour is een echte spelletjes renner, zet altijd even aan bij de finish met z'n uitstekende sprintje.

Bode80

Wel een erg sterk AK team dat het spel verlaat. Woensdag de ergste etappe van het spel. Wie gaat er 6e worden?

ivo001

Alle Valverde teams er toch uit nu.

De meerprijs t.o.v. lopez kost nu net die extra renner.

Ab Normaal

Kievit gaat normaal gesproken niet winnen.
Bode heeft al zijn renners op Rodriguez na. Bode heeft nog een renner extra en een goedkoper team.
Zolang Oscar geen punten haalt zit Bode heel rustig.
Rodrigues lijkt me in de sprint etappe geen punten te halen dus we kunnen wel stellen dat de Giro binnen is voor Bode.

Ab Normaal

Kijk nu even naar mijn eigen team en eigenlijk kunnen alleen Sarreau en Chaves het voor mij verpesten nu.

Rawolf

Chavez hoef je niet bang voor te zijn.

Bode80

'@Ab: Kievit mag van mij er zo lang mogelijk in blijven. Sammy ook trouwens voor de sprintetappes (ervan uitgaande dat Poga niet bij de eerste 20 eindigt). :-)

Ab Normaal

Ik maak me wel zorgen over de sprintetappes.
Sarreau lijkt me normaal iets sneller dan Venturini
Gun renners nooit ellende maar Sarreau mag morgen wel het asfalt kussen.

Kingstown

Ab toch....

Zeg dan dat het voor Sarreau weer eens tijd wordt voor een diskwalificatie wegens onreglementair sprinten! ;)

pirazzi

Morgen is een rustdag. :)

Ab Normaal

'@Pirazzi
Dan kun je ook serieus gewond raken tijdens een verkenning ;)
@King
Nee, want er zijn nog 3 sprints..

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@abnormaal
Ik kan je garanderen dat we niet nog 3 keer gaan sprinten. Ik zou ff google maps en de route vd laatste kilometer erbij pakken vd tweede sprintrit die jij ziet ;-).

Ab Normaal

'@WCEendT
Je bedoeld neem ik aan die oplopende kasseienstrook van etappe 19?
Daar zal wel gesprint worden denk ik. Alleen geen klassieke massasprint. Ook types als Gilbert en Stybar zullen daar meedoen.
Maar toch ook een Bennett en Gaviria in goede doen.

hartstikkebedankt

Jammer maar helaas, ik had er de laatste dagen stiekem wel vertrouwen in gekregen om de laatste 5 te halen maar het mocht niet zo zijn. De Afvalkoers kent geen genade! Tot bij de Giro anyway en veel succes voor de overgebleven teams!

Ab Normaal

Nog voorspellingen iemand?

Silent Hill

Voor vandaag ?

Random - Sammysosa - Bode80 - Kievit:
SARREAU Marc (399)
GAVIRIA RENDON Fernando (602)

Niels22:
SARREAU Marc (399)
VAN DER SANDE Tosh (89)

Ab Normaal:
GAVIRIA RENDON Fernando (602)
ABERASTURI IZAGA Jon (248)
VENTURINI Clément (183)

Drie zijn er veilig: Sammy - Random - Bode80. Samen met Kievit hebben die de combi Sarreau/Gaviria, maar Kievit heeft de hoogste CQ-score. Kievit in de gevarenzone dus.
Niels moet hopen dat Tosh het beter doet dan Gaviria, terwijl Ab moet hopen dat Sarreau (tegen)valt.

Drie kanshebbers dus om de Giro aan hun neus te zien voorbij gaan: Kievit - Niels22 - Ab Normaal. Wie van de drie, is onmogelijk te voorspellen. En verder dan vandaag kijken heeft totaal geen zin. Het wordt dag per dag bibberen.

Feit: super spannende editie ... alweer !

Bode80

Lastig te voorspellen etappe vandaag met de mogelijke invloeden van wind en een oplopende laatste 3 km. Kan gewoon een sprint worden maar als er een select groepje aankomt dan wordt het hopen op de juiste man voorop.

Ab Normaal

Wtf?
Interessante kopgroep met Tosh en Venturini wel. Sarreau, Gaviria en Aberasturi niet en Chaves en Latour weer wel.
Doordat Quintana er in zit lijkt het mij dat TJV, Astana en UAE het binnen de perken gaan houden.

Kortom: kan nog weer alle kanten uit.

Ab Normaal

Venturini, Tosh en Chaves er al weer af gereden. Nu enkel nog Poels, Rojas en Hart mee in de kopgroep van de gekozen renners die niet iedereen heeft.

1 2 ... 11 12 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.