Ik zou het in het geheel niet erg vinden als Joske afvalt, wat een team zeg, kanonnen!
Helaas, wel heel erg jammer dat ik de Giro nu moet missen, vind ik stiekem toch de leukste Grand tour van de drie. Deze vuelta was het team gewoon niet goed genoeg, te veel sprinters en vooral niet het geloof hebben in jonge renners Pogacar en Higuita. Ze zaten wel in een aantal teams die gemaakt zijn maar die teams heb ik niet gekozen. Iedereen veel succes en bij de Tour ben ik er weer.
Ik heb met het oog op 3 mogelijke sprints in de slotweek ook Gaviria, van der Sande en Boasson Hagen genomen, nu nog daar raken. Boasson Hagen hopelijk in de tijdrit bij de beste 20, en zowel hij als Tosh kunnen in etappes 11, 12 of 14 misschien wel mee in de vlucht. Of Jetse natuurlijk.
Ik ben het meeste bang voor etappe 13 op het moment. Kan me niet voorstellen dat Valverde Lopez blijft verslaan, kwam nu ook vooral door zijn valpartij denk ik.
Wil je de Afvalkoers winnen, dan moet je team TT-proof zijn. Dan zijn er twee die het ietwat laat afweten. Doet er niet toe, denk Poeksel, ik laat netjes Joske47 achter me. En net dát is waar de Afvalkoers om gaat ... Dag Quintana, dag Joske47 !
1. Niels22: 1096
2. Ab Normaal: 936
3. Sammysosa: 930
4. Platje: 890
5. Random wielerliefhebber: 886
6. Bode80 (7778): 856
7. Kievit (7897): 850
8. Hartstikkebedankt: 746
9. Ivo001: 740
10. Rico: 740
11. Abdoe: 736
12. Poeksel: 656
13. Joske47: 650
Joske47 zijn team:
ROGLIC Primoz (1709) 600
LOPEZ MORENO Miguel Angel (1601) 50
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander (1118)
BENNETT Sam (790)
GAVIRIA RENDON Fernando (602)
POELS Wout (517)
ARU Fabio (400)
GEOGHEGAN HART Tao (317)
ARANBURU DEBA Alexander (285)
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban (263)
MEZGEC Luka (204)
HIGUITA GARCIA Sergio Andres (119)
Latour heeft toch flink doorgetrapt, mooi! Niet dat het wat uitmaakte maar toch een goed teken voor de komende week. Komende 2 dagen wordt een loterij maar daarna moet ik hopen op een inzinking van Poga want anders ga ik het toch afleggen in de bergen (net als Poeksel en Kievit).
De 4 resterende sprintetappes worden ook spannend met 2 teams zonder Gaviria en de rest steunend op Gaviria en Sarreaux, Venturini, Aberasturi of Hagen. Behalve Rico die heeft alleen Gaviria nog. Kortom, weinig over te zeggen behalve bij gelijke opstellingen.
Het verkiezen van Hart boven Pogacar breekt me zuur op. Ik had vooral ingezet op klassementsrenners dus had al wat geluk de sprintritten overleefd te hebben. Voor de tijdrit had ik niet specifiek een renner gekozen met de redenering dat mijn klassementsrenners het dan wel zouden doen, dat moet ik een volgende keer toch anders aanpakken. Leuk spel wel, je moet echt voor ieder type rit renners hebben al blijven de vluchtersetappes ook een deel geluk denk ik. Benieuwd wie gaat winnen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.