De Afvalkoers: Vuelta 2019 !

1 2 ... 8 ... 13 14
erveedeeee

Ik was de enige met Bauhaus in mn team. Die heeft me helaas niet kunnen redden.
Kelderman is helaas ook wat te laat begonnen met punten scoren. Die had ik eerder goed kunnen gebruiken.

ivo001

Yes! Rustdag gehaald! In de tijdrit mag Boasson Hagen zijn nut gaan bewijzen, al denk ik dat Valverde en Pogacar genoeg gaan zijn.

Ab Normaal

Ik ga er van uit dat ik ook veilig ben met Pogacar, Latour en Hart. En een relatief lage CQ score.

Bode80

Ik vraag mij af of Latour en Hart wel volle bak zullen rijden. Het zou mij niet verbazen als het een tiebreak wordt tussen de teams zonder Pogacar, Valverde, Kelderman en De Gendt.

Niels22

Zijn er teams die geen van die 4 hebben?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Bode, Joske en Kievit.

Onbekende gebruiker

Ik zou het in het geheel niet erg vinden als Joske afvalt, wat een team zeg, kanonnen!

ZwartebroekengeIetrui

Helaas, wel heel erg jammer dat ik de Giro nu moet missen, vind ik stiekem toch de leukste Grand tour van de drie. Deze vuelta was het team gewoon niet goed genoeg, te veel sprinters en vooral niet het geloof hebben in jonge renners Pogacar en Higuita. Ze zaten wel in een aantal teams die gemaakt zijn maar die teams heb ik niet gekozen. Iedereen veel succes en bij de Tour ben ik er weer.

Niels22

Maak me zelf zorgen in de ritten die nog wel in een sprint gaan eindigen, zijn er niet veel over zonder Gaviria en met zelf een afwezige VD Sande in de massasprints (voorlopig) wordt dat een zwaar verhaal

Silent Hill

Zo zat ik het net ook te bekijken, Niels. En Random die het moeilijk krijgt als de klassementsmannen ervoor gaan. Verder dan dat durf ik nog niet te kijken.

Ab Normaal

Eerst de tijdrit maar. Ik durf echt helemaal noets te voorspellen. Renners die er nog door gaan zakken of er toch weer gaan staan.

Er kan nog van alles gebeuren.

Niels22

'@Ab, sprinters is op zich wel simpel te vergelijken, veranderd pas als ze uit koers verdwijnen

Ab Normaal

'@Niels
Valpartijen voor de sprint, aanvallers die het halen, ook daar valt nog wel wat onvoorspelbaars te gebeuren.

Maar omdat er in de laatste week naar verwachting veel gesprint gaat worden, zeker in de finale, heb ik ingezet op veel sprinters, in de hoop dat ik de bergen doorkom.

ivo001

Ik heb met het oog op 3 mogelijke sprints in de slotweek ook Gaviria, van der Sande en Boasson Hagen genomen, nu nog daar raken. Boasson Hagen hopelijk in de tijdrit bij de beste 20, en zowel hij als Tosh kunnen in etappes 11, 12 of 14 misschien wel mee in de vlucht. Of Jetse natuurlijk.
Ik ben het meeste bang voor etappe 13 op het moment. Kan me niet voorstellen dat Valverde Lopez blijft verslaan, kwam nu ook vooral door zijn valpartij denk ik.

hartstikkebedankt

Ik vrees dat het exit is voor het kanon Joske

Silent Hill

Wil je de Afvalkoers winnen, dan moet je team TT-proof zijn. Dan zijn er twee die het ietwat laat afweten. Doet er niet toe, denk Poeksel, ik laat netjes Joske47 achter me. En net dát is waar de Afvalkoers om gaat ... Dag Quintana, dag Joske47 !

1. Niels22: 1096
2. Ab Normaal: 936
3. Sammysosa: 930
4. Platje: 890
5. Random wielerliefhebber: 886
6. Bode80 (7778): 856
7. Kievit (7897): 850
8. Hartstikkebedankt: 746
9. Ivo001: 740
10. Rico: 740
11. Abdoe: 736
12. Poeksel: 656
13. Joske47: 650

Joske47 zijn team:
ROGLIC Primoz (1709) 600
LOPEZ MORENO Miguel Angel (1601) 50
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander (1118)
BENNETT Sam (790)
GAVIRIA RENDON Fernando (602)
POELS Wout (517)
ARU Fabio (400)
GEOGHEGAN HART Tao (317)
ARANBURU DEBA Alexander (285)
CHAVES RUBIO Jhoan Esteban (263)
MEZGEC Luka (204)
HIGUITA GARCIA Sergio Andres (119)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik denk vooral "Daar kom ik goed weg!"

Rawolf

Weer een goed bergteam kwijt, goed gelopen zo.

Bode80

Latour heeft toch flink doorgetrapt, mooi! Niet dat het wat uitmaakte maar toch een goed teken voor de komende week. Komende 2 dagen wordt een loterij maar daarna moet ik hopen op een inzinking van Poga want anders ga ik het toch afleggen in de bergen (net als Poeksel en Kievit).
De 4 resterende sprintetappes worden ook spannend met 2 teams zonder Gaviria en de rest steunend op Gaviria en Sarreaux, Venturini, Aberasturi of Hagen. Behalve Rico die heeft alleen Gaviria nog. Kortom, weinig over te zeggen behalve bij gelijke opstellingen.

ivo001

Ik hoop dat Aru en Chaves niet te vaak in de vlucht gaan, want denk dat Van der Sande, Bol en Rodriguez het dan zeker afleggen.

joske47

Het verkiezen van Hart boven Pogacar breekt me zuur op. Ik had vooral ingezet op klassementsrenners dus had al wat geluk de sprintritten overleefd te hebben. Voor de tijdrit had ik niet specifiek een renner gekozen met de redenering dat mijn klassementsrenners het dan wel zouden doen, dat moet ik een volgende keer toch anders aanpakken. Leuk spel wel, je moet echt voor ieder type rit renners hebben al blijven de vluchtersetappes ook een deel geluk denk ik. Benieuwd wie gaat winnen.

ivo001

Niemand heeft een renner in de kopgroep van 14. Als deze vooruit blijven wordt het de vraag of er nog iets in het peleton gebeurd, anders is het een loterij wie de nummers 15 t/m 20 worden.

Ab Normaal

'@Ivo
Zoals zo vaak in de vluchters etappes. Daarom is het ook belangrijk om niet te hoog te zitten met je CQ score.

ivo001

'@Ab
Dat was helaas de consequentie van mijn keuze voor Valverde. En toen dacht ik, die 37p extra van Bol gaat ook geen verschil meer maken in de tie breaks.

Ab Normaal

'@Ivo
Dat was een goede inschatting. Dat doen ze ook niet :)

1 2 ... 8 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.