Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 186 ... 396 397
Yeez

Roosen had lek en eenkhoorn zat er nog bij. Roosen keerde nog wel terug overigens. Hofstede na zijn gedane werk gelost. Ffb na de val op achterstand

Cycling

Dat is ook hoe ik het zag. Ik verwacht dat Hofstede op Bennett heeft gewacht na de valpartij en hem netjes heeft teruggebracht.

TLJCAMPS

Gelukkig valt het nog enigszins mee voor Gijs. er werd gevreesd dat zijn hele vinger eraf lag maar "gelukkig" alleen het topje. Hij is inmiddels geopereerd en deze operatie is tevens geslaagd.

S. Morgenstern

Sowieso een klote blessure (zelf recent een vinger gebroken, dus kan enigszins meevoelen). Vooral het missen van de Tour de l'Avenir zal zuur zijn, lijkt me voor zijn type de mooiste test tegen generatiegenoten om nog mee te maken.

tdola

Tour de lávenir begint 14 aug, dus over ruim 2 wkn. Hechtingen mogen er wrs over 7-10 dgn uit. BIj geen fractuur en al snel weer binnen op de fiets zitten is t niet uitgesloten dat hij alsnog mee kan doen lijkt me.
Maar weet niet wat precies de schade is natuurlijk....

Jotto-Lumbo

Ik zou de mentale schade van zo'n ongeval niet onderschatten.. Zal wel weer even wennen zijn om in een op hol geslagen peloton te fietsen als je er fysiek van hersteld bent. En helemaal voor zo'n jonge gast.. Geef hem maar lekker de tijd.

Had Degenkolb toentertijd niet hetzelfde tijdens dat trainingsongeluk? Andere situatie maar dat duurde ook even voordat hij weer op (mentaal) niveau was.

kelderfan

Heeft iemand meegekregen, dat de TdF 2021 al op 24 juni gepland staat?

S. Morgenstern

Zelfde week op de kalender als hij dit jaar had gestaan denk? Vanwege de OS.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dit jaar had hij op 27 juni begonnen.... de hele sportzomer van 2020 is gewoon gekopieerd naar 2021

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Oja... TJV heeft een nieuwe aanwinst voor 2021: David Dekker

tdola

Had de cyclingmole ook gelijk op 27 juni. Kijken of hij Bevin ook correct voorspeld heeft.
Met Leemreize en David Dekker wel de plekjes voor de jongeren ingevuld denk ik, evt extra aanwinsten denk ik wat meer ervaren!?

David Hunter

@cyclingmole
·
27 jun.

David Dekker to Jumbo.
#transfermole

S. Morgenstern

Tevens concrete interesse van Bora geweest blijkbaar. Ook een team dat bekent staat om zijn moderne aanpak en bijbehorende scouting. Zal verder maar geen aannames doen waar sommige niets mee kunnen...

Laatst gewijzigd
kelderfan

Pascal Eenkhoorn wordt netjes 9e. in rit 2 Vuelta a Burgos. George Bennett is opgeschoven in het klassement en staat nu in de top-tien op de 8e. plaats.
Maar wat betekent het voor Dylan Groenewegen, dat nu Dekker en misschien wel volgend jaar Kooij erbij gaan komen.

Yeez

Kooij niet voor 2022 denk ik zo

S. Morgenstern

Het betekent dat zijn ploeg blijft focussen op de sprint.

kelderfan

'@Yeez
Evenepoel is 20 en rijdt 't peloton op een hoop. Als Kooij zo door gaat, dan hou je hem niet meer tegen, schat ik in.

S. Morgenstern

Kooij wint massasprints van 1.2 koersen. Welke overeenkomst zie je met Evenepoel?

kelderfan

Op jouw manier dan en Dekker wint massasprints bij de 1.1 koersen.;) De ploeg blijft zich focussen op de sprint.
De overeenkomst is dat goeie renners vaak snel komen.

S. Morgenstern

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de eerste zinnen. Wellicht wil je er iets mee zeggen? In dat geval zul je het iets duidelijker moeten maken.

Wat betreft die overeenkomst. Dat is er één met een algemeen karakter (gezien het 'vaak' in de zin). Als 18 jarige een profcontract tekenen is echter heel zeldzaam en alleen iets voor uitzonderlijke gevallen. Zoals Evenepoel dus. Kooij lijkt me eerder een 'normaal' toptalent, dat waarschijnlijk over een aantal jaar een (nog altijd) vroege overstap zal maken, zoals je dat inderdaad wel vaker ziet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik zeg ook, als hij zich zo blijft ontwikkelen, dan gaat hij aan de deur kloppen lijkt mij.
Ik stel wat gaat dat voor Dylan betekenen en jij komt dan met dat zij zich blijven focussen op de sprint.;)
Zeg ik ergens dat het niet zo is; alleen is TJV met het halen van Tom Dumoulin een weg in geslagen. Dus dan mag ik denken, dat zij met 't rondewerk bezig zijn.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan nee ze zijn niet een weg ingeslagen... ze focuste zich al op het klassementswerk en de sprint. Er is met de komst van Dumoulin niets veranderd alleen dat je nu zelfs meer ruimte hebt om ook in de heuvelklassiekers mee te kunnen doen. Daarnaast waren ze vorig jaar al op zoek naar een 2e sprinter en konden ze die toen niet aantrekken. Een ploeg kan echt meer dan 1 speerpunt hebben.

kelderfan

'@rahimns
Dat klopt wel; alleen blokkeer je in deze dan niet de doorstroming vanuit je eigen jeugdopleiding;
anderzijds komen nu ook weer de kleinere koersen in beeld.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Daarnaast waren ze vorig jaar al op zoek naar een 2e sprinter en konden ze die toen niet aantrekken.
???
Hoe kom je aan deze wijsheid. Van horen zeggen ?
Zoja, dan heb ik iets gemist.

By the way: Groenewegen was ook nog maar 22 toen hij in 2016 begon als onervaren sprinter bij TLJ in de WT.
Wat goed is komt snel en dat geldt misschien ook voor Dekker en/of Kooij.
We zullen het de komende jaren gaan zien.
In ieder geval mooi dat er weer is gekozen voor NL wielrenners in een NL ploeg.
Ben dus blij dat zowel Leemreize (nmm wordt dat een echte topklimmer) en Dekker voor TJV hebben gekozen.
Had alleen ook graag Kelderman wederom naar TJV zien komen.
Maar wat niet is kan misschien over een paar jaar wel zo zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny de wijsheid komt van mij... heb het daar vorig jaar met iemand van binnen de ploeg over gesproken. Ze zijn bv bezig geweest met Halvorsen. Uiteindelijk bleek dat niet haalbaar en hebben ze het voor dit jaar laten varen.

@kelderfan nee... vergeet gewoon niet dat de meeste jongens van de Academy net eerste jaars belofte zijn en dus echt nog even nodig hebben om het niveau te halen voor de WT. 18 en 19 jarigen hebben echt gewoon nog wat tijd nodig, dus waarom ze die tijd gewoon niet geven. De komende jaren kan je ze langzaam eens wat wedstrijden bij de WT mee laten rijden. Dat was echt altijd al het plan. Ook voor de toekomst sluit ik nieuwe aanwinsten buiten de Academy echt niet uit. Het zal niet anders zijn dan met het RDT in het verleden.

Glorious

Toen Kittel in de picture kwam vertelde de ploeg dat een 2e sprinter altijd handig zou zijn, nu met een jonge Nederlander is dit natuurlijk geweldig.
Nu hopen dat Jansen, Roosen, Eenkhoorn, Martin verlengen, lijkt lang te duren.

Één van deze renners zou geweldig zijn erbij: Bevin, Teuns en ervaring Langeveld, Roelandts misschien.

1 2 ... 186 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.