Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 23 ... 396 397
kelderfan

'@rahimns
Dat is verder ook geen probleem hoor, maar TJV wil toch wel weer gaan voor die 50 zeges in het nieuwe seizoen.
Juist nu die hoogtestages nog belangrijker lijken te worden {Van Aert, Jansen en Teunissen} wordt 't toch wel een puntje om dat totaal te benaderen. Want hoe zit dat met de Volta ao Algarve em Bicicleta, die blijkbaar niet wordt opgenomen in het programma van TJV.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Met 27 renners benaderen ze toch ook dat aantal. En hoe weet jij dat de Algarve niet op het programma staat? Er zijn volgens mij pas 12 ploegen bekend gemaakt die daar rijden. Dus laten we gewoon even afwachten op het programma voor er conclusies getrokken worden en ook al rijden ze die niet dan komt er wel weer een andere wedstrijd. Ik ga ervan uit de de ploeg hun ambities niet verlaagd heeft en echt wel met een uitgebalanceerd programma voor hun renners komen, ook zonder Bakelants.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Het gaat mij niet om Bakelants {zie De Rooij oude discussie in deze}; maar er waren volgens WF 12 WT-ploegen uitgenodigd zonder de vermelding van TJV. Derhalve mijn vraag of je dat eventueel kunt checken?
Want Dylan zal zich toch ook willen voorbereiden. In de Algarve zijn er volgens mij toch meer mogelijkheden voor hem.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan nee er zijn op dit moment 12 ploegen bevestigd waarvan 10 WT. Vorig jaar stonden er 24 ploegen aan de start waarvan 12 WT. In principe mag 70% van het aantal ploegen wat meedoet aan een HC wedstrijd WT zijn. Dus dat zou betekenen dat er nog zeker 5 WT ploegen mee mogen doen. Gewoon dus nog even rustig afwachten zoals ik al zei.

Stoempie

Het ging mij ook niet om Bakelants. Het ging mij om Hermans. Ben Hermans.

Laatst gewijzigd
Lance4eva

Ik denk dat het voor Jan Bakelants het beste is als 'ie gewoon lekker met wielerpensioen gaat en in zijn woonplaats aan de slag gaat als leraar natuurkunde.

kelderfan

'@Michiel De Rooij
Ha, ha, die Ben Hermans toch weer; maar die heeft al onderdak gevonden in tegenstelling tot bijv.Dennis Van Winden van die ploeg..

DiDanio

'@tdola

Miste er inderdaad nog 1! Dan ga ik toch voor een type Martens.. Daar houden ze volgens mij altijd wel van

Stoempie

Ja, Dennis was een fijne rijder. Leek een fraaie flyer te worden. Staat me bij dat ie in een Vuelta ook goed omhoog fietste. Was redelijk rap. Zonde dattie zonder ploeg zit

xistnc

Buiten de tijdritten heeft Dennis er in de Vuelta nooit wat van gebakken. Het was steeds louter warmdraaien voor de WK.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij hebben ze het hier over Dennis van Winden en niet over Rohan Dennis :)

Leendert82

Wat denken jullie van deze Tour ploeg.. Zou dit kunnen werken? Met alle 4 kopmannen naar de Tour.
Tom Dumoulin
Primoz Roglic
Steven Kruijswijk
Laurens de Plus
Tony Martin
Wout van Aert
Mike Teunissen
Dylan Groenewegen

Denk zelf niet dat dit gaat werken.

Ik hoop dat de Plus nog een stap kan zetten en voor het AK mag gaan samen in de Giro met Bennett die hopelijk af is van zijn zij steek.

Ik hoop zelf dat het dit gaat worden voor de Tour.
Tom Dumoulin
Primoz Roglic
Steven Kruijswijk
Sep Kuss
Robert Gesink
Tony Martin
Wout van Aert
Mike Teunissen

Voor de Giro dan met de volgende ploeg.
Groenewegen
Roosen
Jansen
Van Emden
De Plus (AK Kopman)
Bennett (AK Kopman)
Bouwman
Hofstede

Vuelta met een jonge ploeg en met het idee voor de focus van 2021
Kruijswijk
De Plus
Bennett
Vinegaard
Foss
Harper
Van der Hoorn
Eenkhoorn

Romāns Vainšteins

Zullen we dit maar gewoon vastleggen anders ? Scheelt een hele hoop x dit opnieuw.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze gaan niet met alle 3 de kopmannen naar de Tour. Dat is in ieder geval wel een zekerheid. Ze willen in alle 3 de rondes meedoen om de overwinning.

Yeez

Paar renners van jv zijn nu al aan het trainer in Girona, waar morgen het trainingskamp begint. Van Aert was aan het rijden met wynants de plus bouwman leezer foss eenkhoorn (dacht ik) en nog 1 renner in onbekend tenue.

Ik denk dat 24 vd 27 renners morgen het trainingskamp aanvangen (alleen geen harper, bennett en kuss die in hun thuisland zijn)

kelderfan

Ja @RV gewoon die handel vastleggen, dat scheelt reserves invliegen.
@rahimns
Helemaal voor om met 2 kopmannen aan te treden in de GT's.
Giro Dumoulin met Kruijswijk en TDF Roglic met Kruijswijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dubbel gaat dus ook niet gebeuren.... Bennett gaat in mijn ogen de 2e kopman zijn in de Giro

Yeez

'@rahimns denk jij niet als Dumoulin de giro rijdt dat bennett gewoon ene luxeknecht is? Die gaat geen 2e kopman zijn, maar zich gewoon weg moeten cijferen

Jotto-Lumbo

Wanneer Dumoulin de Giro gaat rijden en er geen dubbele grote ronde wordt verreden, is dit mijn poging tot het samenstellen van een selectie.

Giro
1. Dumoulin
2. Bennett
3. Kuss
4. Tolhoek
5. Martens
6. Groenewegen
7. Jansen
8. Teunissen

Tour
1. Roglic
2. Kruijswijk
3. de Plus
4. Gesink
5. Bouwman
6. Roosen
7. van Aert
8. Martin

Laatst gewijzigd
Yeez

'@jotto deze kan dichtbij zitten

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Misschien nog Van Emden ruilen met Martens... maar die lijkt die selecties lijken mij al eerder voor de hand liggen.

@Yeez ik denk dat ze in ieder gevallen gaan proberen Bennett zo lang mogelijk hoog in het klassement te houden.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik denk dat er nog een extra klimmer in de tourselectie zit. Martin en WvA dat zijn zulke klasbakken daar hoef je geen 3e man bij te steken.

vEmden zal sowieso wel de Giro rijden, ten koste van Martens in deze opstelling dan.

Jotto-Lumbo

Ik heb gekozen voor Martens i.p.v. van Emden omdat hij iets langer mee kan in het middelgebergte en hij ook onderdeel is geweest van de sprinttrein.

Daarnaast heb ik gekozen voor Roosen en geen extra klimmer.
1 Omdat je deze Vuelta nogmaals zag hoe belangrijk de mannen op het vlakke zijn. Roglic verliest bijna de vuelta in een vlakke etappe waar de mannen snel waren opgerookt. In de TDF is dit nog meer van belang denk ik. Ook het van voren houden van de kopmannen in de TDF kost meer moeite en kracht. En het onder controle houden het peleton in ''saaie'' etappe kan je niet alleen over laten aan Martin, daar heb je nog iemand voor nodig (net als Hofstede in de Vuelta).
2 Ik verwacht, als van Aert weer op niveau komt, hij een vrije rol krijgt om voor etappes te gaan (oplopende finish, uitgedunde groepen). Hij zal hier wel iemand bij nodig hebben om het vieze werk op te knappen. Ook daar is Roosen natuurlijk geschikt voor, die ook gewend is om in de sprinttrein te rijden. En hij kan eventueel ook nog een eigen sprintje rijden.

Leendert82

Hebben ze al met zekerheid aangegeven dat ze niet met 3 kopmannen naar de Tour gaan? Wel heb ik gehoord dat ze voor elke GT willen gaan, en dat kan imo ook met de Plus en een fitte Bennett (hebben we nog nooit gezien) er zit nog zo veel rek op de Plus die kan zo maar verrassen in de Giro..
Maar goed dat is mijn hoop iig.
Ik denk zelf dat het dit gaat worden
Tour
Roglic
Kruijswijs
Bennett
Kuss
Gesink
Martin
Van Aert
Teunissen

Giro
Dumoilin
De Plus
Tolhoek
Bouwman
Groenewegen
Roosen
Jansen
Van Emden

Je kan Bennett en de Plus omkeren maar dat niet gedaan vanwege de tijdrit km in de Giro vs Tour.

Rawolf

Ik hoop dat het de tour word met

Roglic (C)
Dumoulin (C)
Kruijswijk
Gesink
Kuss
Bouwman
WvA
Martin

Voor de Giro hou je dan over

Groenewegen (C)
Kruijswijk (C)
vEmden
Bennett (vrije rol)
dePlus
Tolhoek
Teunissen / Roosen
Jansen

De Plus is nog niet klaar voor kopmanschap in een grote ronde verwacht ik. Volgend seizoen eerst maar is een rondje van een week waar klimwerk in zit.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 23 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.