Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 62 ... 396 397
ghostwriter

Ik heb bij Teunissen het gevoel dat hij dit jaar in eendaagse wedstrijden van rond de 200 kilometer bij de absolute wereldtop kan gaan horen. Als Jumbo-Visma ervoor kan zorgen dat Teunissen tot het begin van de finale van Omloop het Nieuwsblad maximaal kan sparen zie ik hem als één van de favorieten voor de overwinning. Tegen de pure sprinters zal Teunissen (op een vlakke aankomst) explosiviteit te kort komen maar wanneer de pure sprinters eraf liggen blijven er weinig wielrenners over met meer explosiviteit dan Teunissen. Zelfs als Teunissen met een groepje met mannen als Kristoff, Degenkolb, Sagan en Matthews om de overwinning (van een eendaagse wedstrijd van rond de 200 kilometer) moet sprinten geef ik hem een evenredige kans om te winnen.

Yeez

Kelderfan is ondertussen zo erg dat hij de tjv site eerder geloofd dan Dimitri (medewerker vd ploeg op locatie) zelf. Dan gaat het een lastig jaar worden

kelderfan

'@Yeez
Oh, oh wat ben ik erg.:) Enige tijd geleden gaf @Dimitri aan, dat er nog een update volgde van de eigen site, waarvan je toch mag verwachten, dat die site up-to-date is. Waarom jij dan zo moet reageren, snap ik niet.

Diever

Omdat al 6x is aangegeven dat Jumbo niet start in cadel Evans race. Hoezo zoek je elke een reden om bronnen te vinden die de meest betrouwbare bron tegenspreken?

Dat Jumbo trouwens geen sprinter uit kan spelen in rondes als tdu is trouwens wel jammer. Maar ik snap dat je met 1 topsprinter en 3 ak mannen ook niet alles kan hebben.

TLJCAMPS

Ik gok dat Rahim het programma van Mike van miketeunissen.nl heeft...

user26796

Mike zal nog wel wat meer rijden dan deze 64 koersdagen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het programma van Mike komt inderdaad van zijn eigen site en zal zeker richting het najaar nog wel aangepast worden.

Verder is het op dit moment lastig om van alle renners het definitieve programma te vinden, dus zeker niet alle info zal kloppen op de eerste pagina. Daarom zet ik bij bevestiging van een selectie een vinkje achter de wedstrijdnaam. Tot die tijd kunnen er inderdaad nog foutieve info insluipen... ik ga ook gewoon uit van wat ik lees hier en van andere bronnen.

Laatst gewijzigd
Yeez

https://www.hln.be/sport/wielrennen/wout-van-aert-bijna-klaar-voor-grote-comeback-ik-moet-weer-meedoen-om-te-winnen~abe38e1c/

Goed interview met van aert. Waardes zijn goed en ze denken dat hij op topniveau gaat zijn. Al verwacht hij strade bianche en msr nog nodig te hebben en vanaf e3 tm roubaix top te zijn.

Lance4eva

'@Yeez, goed interview is een groot woord.
Het zijn leuke quotes.

tendam

Het is natuurlijk vooral hopen bij Van Aert, hij kwam verrassend goed terug in de cross maar werd daarna ook niet echt beter. Die laatste paar procent zijn het moeilijkst, of hij die haalt en wanneer is koffiedik kijken.

Fanny

Hieronder wat quotes van de weer genezen TJV renner Dumoulin.
Hij ziet dus Roglic voor de buitenwereld als "de guy" in de TdF maar of hij dat van binnen zelf ook zo ziet.
Dumoulin heeft het in ieder geval erg naar de zin bij TJV en dat is een goed startpunt voor de komende koersen in 2020.

https://www.indeleiderstrui.nl/algemeen-nieuws/268088/dumoulin-op-zijn-plek-bij-jumbo-visma-iedereen-hier-deelt-zelfde-passie
https://www.indeleiderstrui.nl/algemeen-nieuws/267985/dumoulin-roglic-staat-hoger-in-de-hierarchie-dan-ik-en-kruijswijk

xistnc

De quotes komen nog?

Borsje

Hebben ze op het trainingskamp geen last van het baard weer daar?

Borsje

.... van het barre weer daar.

kelderfan

Kennelijk gaat 't wel met het weer aldaar. Sepp Kuss heeft er een trainingsmaatje bij ene Andreas Kron van Riwal.

Fanny

Leuk stukje over o.a. Taco van der Hoorn.

https://nos.nl/artikel/2319430-de-tassen-kunnen-van-de-fietsen-het-wielerseizoen-begint-in-australie.html

Benieuwd wat het voor hem, Tolhoek en Hofstede oplevert in Australië.

kelderfan

'@Fanny
Dank voor de link. De trip van Hofstede en Tolhoek met Sam Oomen zag ik al eerder voorbij komen. Sam Oomen komt volgend jaar vrij en die zou ik graag zien komen. Ik denk dat zij daar naar toe zijn gegaan om te wennen aan het weer. Dat leek mij niet verkeerd met 't oog op de TDU, die kennelijk wel van start gaat met nog ca.100 brandhaarden in Zuid-Oost Australie.

tendam

Tolhoek zit al sinds de kerst in Australië. Sam Oomen is bevriend met zo'n beetje alle Jumbo-renners, lijkt het, maar hem zijnde zou ik lekker bij Sunweb blijven... tenzij De Plus ofzo vertrekt.

ghostwriter

Ik zou zowel Kelderman als Oomen graag (terug) naar Jumbo-Visma zien gaan. Kelderman vond het volgens mij heerlijk om in de schaduw van Dumoulin te kunnen rijden. Ik denk dat in de loop van de jaren de druk op hem zo groot is geworden dat hij liever de meesterknecht en schaduwkopman van Dumoulin was dan dat hij zelf de druk van de ploeg op zijn schouders had. Het is jammer dat hij door blessures (van zowel Dumoulin als Kelderman) uiteindelijk nauwelijks in die rol (in de schaduw van Dumoulin) heeft kunnen rijden. Het zou mij niet verbazen als Kelderman in de Tour met veel plezier de derde viool zou spelen achter Roglic en Dumoulin. Oomen lijkt me voor de lange termijn een geweldige aanwinst die direct als co-kopman van bijvoorbeeld Kruijswijk de Giro en Vuelta zou kunnen rijden. Alleen moet Jumbo-Visma er dan wel voor kiezen om in de grote rondes zich geheel op het algemeen klassement te richten en Groenewegen de vrijheid geven om een andere ploeg te vinden. Ik denk sowieso dat Groenewegen liever zou vertrekken als Jumbo-Visma in 2021 er weer voor zou kiezen om een ploeg naar de Tour te sturen die geheel in dienst van Roglic en Dumoulin rijdt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter Groenewegen heeft net heel bewust bijgetekend tot 2023 in de wetenschap dat Tom kwam, dus die weet waaraan bij begon. Er is ruimte genoeg voor hem om te kunnen starten in een grote ronde zelfs als Oomen komt, wat ik zeker niet uitsluit.

Blaudzun

Kelderman nooit terug halen.

kelderfan

'@tendam
Met elke TJV-renner ga je te ver. Wat wel duidelijk is, dat hij kennelijk goede maatjes met Tom Dumoulin,. Jos van Emden, Lennard Hofstede en na die trip met Antwan Tolhoek is.
@rahimns
Ik denk ook, dat Dylan Groenewegen geen probleem heeft met de komst van goede GT-renners. Ik denk, dat hij met een schuin oog naar de Vlaamse klassiekers kijkt.
@Blaudzun
Waarom geen Kelderman halen?

Blaudzun

'@kelderfan
De potentie die hij in zich heeft gaat er door zijn karakter nooit uitkomen.
Bovendien niet betrouwbaar genoeg als knecht vanwege zijn valpartijen. Stel je voor: Tom in het geel in 2021 in etappe 17. En Kelderman als knecht valt, Tom er overheen.

kelderfan

Maar een betere discussie lijkt mij de bezetting van de UAE-Tour nu er geen tijdrit meer in zit. Van de 6 ritten zijn er drie voor de sprint met Dylan en drie aankomsten zandheuvel op voor De Plus en ….
Wie ik mis in de opstellingen zijn Sepp Kuss en Jonas Vingegaard.

S. Morgenstern

Groenewegen en De Plus lijken me prima kopmannen voor dat rondje. Welke discussie wil je daarover nog zien?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 62 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.