Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 90 ... 396 397
Matxin

Die knieklachten die hij sinds januari heeft hebben verder niks te maken met zijn val in de Vuelta volgens mij.

Yeez

'@matxin jawel. Je kunt langzaam wel spreken van een niet te best begin

Yeez

Kruijswijk nu dus in catalonie. 1 koers later.

Yeez

Gaat wel op hoogte morgen

Yeez

https://t.co/QemVs4XiE4?amp=1

Klinkt rustig

kelderfan

Ja, het klinkt niet leuk zo. Al die vaste plannen komen nu wel in het gedrang. Dat wordt een bekende stoelendans.

TLJCAMPS

Fischer-Black is Nieuw-Zeelands kampioen bij de beloften!!

kelderfan

Mooi dat is gelukkig nog goed nieuws op de valreep.

tdola

Kruijswijk schiet ook niet op zo. Vind de uitleg wel bijzonder, hij is weer volledig fit, zou al knechten voor Roglic in pn, maar zo beter voorbereid naar catalonie? Want langer op hoogte ofzo?
Dan had je van tevoren al kunnen zeggen dat hij geen pn zou rijden toch!?

Verzwakking voor de klimploeg van pn. Benieuwd of dan Lindeman erin schuift of toch een klimmer? Bouwman ofzo, maar je hebt ook in Tirreno plek open voor klimmer als ondersteuning van de plus. tolhoek, Harper?
Of mag de plus t alleen uitzoeken en extra knecht voor groenewegen in Tirreno?
Roglic echt favoriet, de plus niet direct, dus je zou zeggen knecht Roglic heeft voorrang.

Puzzelen, puzzelen zo.

TLJCAMPS

Bennett helaas tweede, was wel spannend trouwens...

S. Morgenstern

Roglic, Bennett, Gesink, Hofstede, Lindeman, Wynants en Pfingsten lijkt me een uitstekende ploeg voor Parijs-Nice. Dat is voor die koers een prima mix tussen klimknechten en waaierrijders. De selectie voor Tirreno rond maken moet daarnaast ook geen problemen geven; Groenewegen heeft al een hele sterke trein mee, waarnaast De Plus met een vrije rol nu een mooie kans krijgt. Daar kan een voorjaarsman bij voor de trein van Groenewegen (bijvoorbeeld Roosen) en/of voor het extra ontlasten van de tijdrijders richting de slotdag (bijvoorbeeld Van der Hoorn), of een klimmer uit de selectie van Catalonië (Kuss of een Giro-knecht) om De Plus langer bij te staan in de zware ritten. Dat valt qua puzzelen allemaal reuze mee.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik denk dat we er flink aan gaan moeten wennen dat Jumbo de tour wilt winnen en daarmee verdere rondes bijzaak zijn.

Yeez

Bouwman in de tirreno ipv catalonie. Foss kan catalonie doen. Parijs-nice zal wel worden wat morgenstern zegt. Puzzelen valt reuze mee. En ja je kunt hier uit opmaken dat echt alles op de tour wordt gezet.

Rawolf

Of je maakt eruit op dat Kruijswijk een knieblessure heeft....

Vind het vooral jammer dat Roglic niet meer/eerder koerst, nu mis je wel de resultaten om bij tegenslag veel vertrouwen te blijven houden lijkt mij.

Yeez

'@rawolf die had hij ja. Kan nu weer voluit trainen en zit nu op het vliegtuig naar de Teide met Roglic. Ze willen alleen niet dat hij met te weinig kilometers aan Parijs-Nice begint. Kruijswijk moest toch niet voor overwinningen zorgen. Als groenewegen in UAE, Tirreno en de Panne weer meedoet en de Plus in UAE en Tirreno voor het klassement zou dat heel mooi zijn. Roglic voor de winst in pn en baskenland en teunissen en v aert in de klassiekers. Nog genoeg om naar uit te kijken ;)

Yeez

Interview met Bennett op Twitter gezien. Kan de link hier niet neerzetten, dus ik heb het even uitgetypt:

hij zei dat ze ‘s morgens het parcours verandert hadden en het nu nog meer rechttoe rechtaan was. Het Was dus in zijn nadeel tov Bond die zo’n 25/30 kg meer weegt. Het waaide ook nog eens erg hard. Verder voelde hij zich erg goed, wat hij erg positief vond. Heeft voor Down Under nooit het goede gevoel gehad en beperkte zijn trainingen ook tot het minimum, omdat hij nog herstellende was. Verder ook omdat het jaar lang is en zijn doelen pas later lagen, maar voor nu was hij blij met het goede gevoel, dus geen steken. Die had hij vorig jaar weer na zijn zoveelste operatie terug gekregen in deze tt.

Rawolf

Wat een onzin, als Kruijswijks knie 100% was had hij gewoon Parijs Nice gedaan. Dit zijn weer voorzorg dingetjes

Yeez

'@rawolf inderdaad voorzorg. Die knie is 100% procent. Anders zeggen ze dat niet en gaat hij nu niet naar de teide. Hij wil alleen zijn vorm opbouwen en niet afbreken in parijs-nice, dus kiest hij voor meer training en catalonie. Alles in teken van de tour

Rawolf

Met 20 koersdagen in de benen wint Kruijswijk de tour niet hoor, hij heeft wedstrijdhardheid nodig.

Zn knie kan nu prima voelen maar blijkbaar willen ze niet het risico nemen schade aan te richten door hard te koersen in Parijs Nice. Als hij helemaal volledig herstelt was had hij altijd PN gereden. Dan nog maar een suffe hoogtestage op 95% om voorzichtig aan op te bouwen.

Yeez

'@rawolf kun jij (alweer) achter de schermen kijken en weten waarom ze bepaalde beslissingen nemen? Ik ga af op wat de ploeg zegt en ik denk dat het nog waar is ook. En hoogtestages zijn de key tot succes is wel gebleken de afgelopen jaren

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ze kiezen er in deze fase van het seizoen voor om hun kopmannen alleen te laten koersen wanneer ze optimaal aan de start verschijnen. Het wegwerken van trainingsachterstanden of het zorgvuldig uitzoeken van gezondheidsproblemen krijgen zodoende voorrang op wedstrijdkilometers maken. Daar kun je van alles van vinden, maar je kunt er niet uit afleiden dat Kruijswijk nu nog altijd met knieklachten aan het trainen is.

Yeez

Er is dan ook gecommuniceerd dat hij pijnvrij traint.

Stukje van Kerckhoffs wat denk ik wel toepasselijk is;
De keuze van de technische staf van Jumbo-Visma om nu hun twee klassementsrenners optimaal de tijd te gunnen om te herstellen van hun gezondheidsklachten is heel verstandig. Dat de buitenwereld enigszins paniekerig op de valse start van Dumoulin en Kruijswijk reageert en er allerlei bijzaken bijhaalt, is enkel ruis waar niemand binnen geel-zwart wakker van moet liggen. Gelukkig gebeurt dat ook niet.

S. Morgenstern

Kerckhoffs weg bij de Telegraaf? Beetje eng dat hij meteen hele verstandige dingen schrijft..

Rawolf

Waar zeg ik dat Kruijswijk nog steeds pijn heeft? Dat is precies de reden dat hij PN niet rijdt, ze zijn bang dat zn knie weer gaat opspelen in een harde koers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is dat wat er gezegd is? Nee toch...

1 2 ... 90 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.