Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 97 ... 396 397
S. Morgenstern

Ik zou wel eens een goede vergelijking willen zien, tussen de posities van waaruit Groenewegen aan zijn sprints begint met en zonder zijn trein, voor zijn trein wordt weggezet als een hindernis.

Ik neem aan dat ze binnen de ploeg goed naar dit soort dingen kijken en niet zonder reden in de belangrijkste wedstrijden voor zijn trein kiezen.

Maar wellicht maken ze een fout en is er werkelijk een beter alternatief. Ik zou dan alleen wel eens een goede onderbouwing willen zien.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg bevestigd de selectie voor de Ruta del Sol met wat wij al hadden staan op de openingspagina

Rawolf

In het hedendaagse wielrennen heb je gewoon een leadout nodig in wedstrijden als UAE tour waar veel toppers starten, als je zelf naar voren moet trekken in de laatste kilometers kost dat veelste veel energie. Let op, hij zou zonder trein in dezelfde positie of zelfs beter de sprint kunnen beginnen (denk ik) maar dan heb je al zoveel energie verspilt dat er in de sprint weinig opzit.

Trein in de UAE tour heeft wel power met veel hardrijders dus tot de laatste 3k zit hij ideaal maar een ellebogenman om in die laatste kilometers de leadout te verzorgen hebben ze daar niet dus zal hij wat meer in een ander wiel moeten aanpikken denk ik.

S. Morgenstern

Roosen was twee seizoenen geleden nog goed in die rol, dus even zien of dat er nog in zit.

Yeez

Hoe zien we hem tov bennett, ackermann, gaviria en ewan. Allemaal biljartvlakke sprints. Is er iemand die op pure snelheid beter is denken jullie?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijft toch altijd lastig om dat te vergelijken... heeft ook te maken met de vorm van de dag. Deze 4 met Groenewegen zijn wel de absolute wereldtop van de sprint op dit moment. En dan kan je daar misschien Viviani ook nog bijzetten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wordt het eerste serieuze meetmoment voor al die gasten. Ik denk niet dat er iemand bovenuit steekt. Winnen zoals in de eerste rit in Valencia zal in dit veld waarschijnlijk niet lukken.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Timo Roosen zou misschien een mooie uitslag kunnen noteren op de Hatta Dam, winnen wordt lastig aangezien ook Ewan op de startlijst staat...

kelderfan

Leuk ploegje voor de Ruta; alleen jammer dat Vingegaard nog niet zo ver is om erbij te zijn.
@S.Morgenstern
Dat worden zeker leuke meetmomenten voor die Ruta-deelnemers. Tolhoek moet toch ver kunnen komen in dit veld.
In de UAE moet Dylan toch goed zijn voor 2 zeges.

S. Morgenstern

Waar denk je aan bij ver kunnen komen?

kelderfan

Ik denk bij ver komen aan een top-tien, want Tolhoek zal gaan inleveren bij de ITT. Een top-acht zou mooi zijn.
Maar wat is jouw inschatting?

S. Morgenstern

Ik verwacht hem rond de positie waar hij vorig jaar zat (15de), met wellicht een mooie toptien in een bergrit. Het klassement laten voor wat het is en vol voor een rit gaan zou echter ook kunnen, maar dat zal van die eerste rit afhangen.

kelderfan

Voor een ritzege gaan is ook mooi voor hem. Ik zie Chris Harper ook stappen maken. Die ging al steeds beter rijden in de Provence. En hoe zie jij de rol van Lennard Hofstede. Na die goede Vuelta mag hij zich toch ook eens tonen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat Harper nog even de tijd nodig heeft. Vond hem nou niet heel opvallend rijden tot nu toe ook niet in La Provence. We moeten gewoon niet al te veel verwachtingen hebben van de Ruta del Sol.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zie buiten Tolhoek niemand waarvan ik verwacht dat ze zich echt kunnen onderscheiden in dat veld. Kans voor ze om in plaats van te knechten eens mee te zitten in een kopgroep, met als hoogste haalbare denk een vergelijkbare rol als Lindeman had bij de overwinning van Tolhoek vorig jaar.

Rawolf

UAE tour word mooie generale voor de Giro, alle toppers aanwezig. Gaviria schat ik nog wat lager in dan Bowlingbal, Ewan en Bennett. Ackermann weet ik niet hoe die zich nu precies verhoudt. Wie dr de etappes wint gaat wel van de treintjes afhangen, als Bennett Morkov en co meekrijgt gaat hij er 2 pakken en Ewan ook 2 gok ik.

Ruta del sol wel een team zonder afmaker maar ben wel benieuwd naar vdHoorn, die heeft wel t inzicht om een goede late aanval te plaatsen of vanuit de vroege vlucht wat leuks te doen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Natuurlijk mag je nog niet te veel verwachten van Chris Harper, maar hij was wel duidelijk aanwezig Stage 3 » Istres › Mont Ventoux/Chalet Reynard. Je moet ook rekening houden met de overgang van Australie naar Europa.
Trouwens viel mij die Finn Fisher-Black ook positief op in die National Championships New Zealand - Road Race. Een om in de gaten te houden.
@S.Morgenstern
Nogmaals wat verwacht jij van Lennard Hofstede in de Ruta?

kelderfan

'@Rawolf
Van Taco van der Hoorn mag je niet te veel verwachten, want er wordt behoorlijk geklommen in de Ruta. Voor hem en Leezer is 't inrijden voor de klassiekers. Als aanvaller komt wel Lindeman in het vizier.

S. Morgenstern

Dat heb ik net toch beschreven?

S. Morgenstern

Ik heb vorig jaar in Zwitserland nog een rit gezien waarin Van der Hoorn op een gegeven moment de laatste Jumbo renner in het peloton was. Die heeft echt wel het vermogen om komende dagen eens mee vooruit te zitten.

kelderfan

M.a.w. van Lennard Hofstede mogen wij niets verwachten. In het verleden kon hij dit werk goed aan.
Vorig jaar reed Lindeman in de TdS niet echt een goede uitslag. Hij heeft wel Tolhoek geholpen met zijn zege in die koers.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hoe zag dat goed aankunnen eruit? En welke verwachting zou je daar aan moeten koppelen?

Ik ken hem als een goede allround knecht, die niet met de beste dertig/veertig over een klim komt, explosief genoeg is om in een groepje de sprint te winnen, of in een kansrijke kopgroep bij de beste renners zal horen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ja want Lindeman is een klimmer....

kelderfan

o.a. Liège - Bastogne - Liège in 2016 en Piccolo Giro di Lombardia 2015 na Giulio Ciccone, die net Trofeo Laigueglia heeft gewonnen en dan moet er ook geklommen worden,

S. Morgenstern

Leuke prestaties, maar hoe heeft dat zich vertaalt naar het profpeloton? Volgens mij heeft het weinig zin je verwachtingen van Hofstede te baseren op beloften prestaties van een jaar of vier geleden (waar verder overigens ook weinig tussen zit om een klimmer in hem te zien).

Laatst gewijzigd
1 2 ... 97 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.