Het Ploegenspel: Jaarspel 2020

1 2 ... 6 7 8 9 »
Utrecht19

(Harstikke) Bedankt voor je organisatie. Leuk spel!

Het leuke aan het spel is juist dat je vooraf van het seizoen moet bedenken wie het jaar goed gaat zijn. Wanneer je teveel wissels tijdens het seizoen kan doen haal je juist dat element eruit. Wanneer iemand langer afwezig is kan je ervoor kiezen om een ruilmoment erin te hebben maar strategische wissels moet je echt voorkomen met dit spel. Zelfs het wisselen van een geblesseerde hoeft van mij niet zonodig. Je krijgt dan wel grotere verschillen in de stand omdat sommige hun kopman zien uitvallen.

Ab Normaal

Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
In het echt kun je ook geen geblesseerde renner wisselen.
Als Roglic een half jaar geblesseerd is heeft Jumbo ook een probleem. Part of the game.
Het leuke zit ‘m inderdaad in de inschatting maken wie een goed jaar gaat rijden en wie niet.

jappe666

Wat Poeksel voorstelt zou ook mijn voorstel zijn.
Een wissel is enkel toegestaan als de geplande afwezigheid bv 2+ maanden is.
Als een kopman uitvalt (4 of meer punten) mag je 2 wissels doorvoeren, zodat je een andere kopman kan selecteren.
Bij een 'gewone' renner (Minder dan 4 punten) mag je maar 1 wissel doorvoeren (dus gelijkaardig type van binnen dezelfde ploeg)

Rawolf

Ik vind het spel zo wel leuk maar het zijn eigenlijk maar 2 momenten, het team samen stellen en de eindstrijd. Driekwart van het seizoen ben ik er eigenlijk totaal niet mee bezig. Wat opzich niet erg is

1 2 ... 6 7 8 9 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.