QUOTES RADEN XX

1 2 ... 33 ... 54 55
Wielervolger

Ik heb eigenlijk totaal geen idee want dit is van voor mijn tijd maar ik gok op Tony Rominger

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Rominger was nou niet bepaald van onbesproken gedrag... client van Ferrari volgens mij.

Lalsacien

Edwig van Hooydonck?

jappe666

Pascal Richard?

simplex

Nog steeds namen van renners met grootse en bijzondere prestaties komen voorbij.
Toch zit ik op de juiste renner en wellicht nog wat grotere renner uit een periode daarvoor te wachten.
Daar ben ik er nog maar drie van tegengekomen bij de antwoorden.

Wielervolger

Hennie Kuiper?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bernard Hinault..

simplex

Inderdaad, het is Hennie Kuiper. (1972-1988 actief). Wielervolger heeft hem!
Vanaf Tour/Alpe d’Huez 1977 definitief mijn Nederlandse favoriete renner geworden en gebleven.
Niet alleen vanwege zijn divers en groot palmares, o.a. als enige Nederlander 4 v/d 5 monumenten gewonnen, zijn rondewerk en zijn 2 x tweede plaats in Tour.
De tour van 1977 had hij met juiste regie en keuzes van Peter Post en de gedopeerde Thevenet eigenlijk verdiend te winnen.
Daar kon zelfs zijn ploegmaat en mentor José Decauwer niets aan veranderen. Wel heeft Decauwer een grote invloed gehad op zijn verdere ontwikkeling tot eendaags en klassiek coureur.
Zijn eenvoud en karakter, passie en enorme aanvalsdrang maakten hem vooral tot een zeer groot renner en mens.

Kuiper is één van de weinigen die in één jaar NK veldrijden , NK weg en ook WK weg (1975 Yvoir voor RdVl.) heeft gewonnen. Zelfs MvdP heeft zo’n mooie combinatie nog niet behaald.

Kuiper heeft door 2x winst op Alpe d’Huez (77+78) ook twee bochtvernoemingen gekregen.
Bocht 18 samen met Frank Schleck en bocht 19 samen met Armstrong

Kuiper heeft als enige Nederlander en als één van totaal drie renners een WK (1975) + een OS (1972) gewonnen. Dit was ook de verder niet benoemde link/hint naar Bettini en Cancellara als je tijdrijden ook betrekt bij WK + OS.

Het antwoord Francesco Moser van Lalsacien was de eerste keer dat dezelfde actieve periode aangaf als die van Hennie Kuiper. Niet goed begrepen en daarna weer in latere periode gezocht?

Kuiper is na zijn carriëre o.a. 9 jaar ploegleider geweest bij Stuttgart>Telekom en bij Motorola van Lance Armstrong en wijlen Fabio Casartelli)

Quote komt uit BN/DESTEM febr.2014 toen Hennie 65 jaar werd.
Heb alleen via Wikipedia gewerkt en niets uit (verdere) boeken of eigen “archieven”gehaald.
De linken waren dus o.a. OS + WK gewonnen evenals Bettini en Ercole Baldini (1956).
En een groot palmares toegespitst op keienklassiekers en vooral tijdsperiode bleek wat moeilijk.
Ook onbesproken gedrag was een hulpje.

Wielervolger

6 Rahimns
6 Wielervolger
5 Rainbowjersey
4 hartstikkebedankt
4 Zwartebroekengeletrui
3 Lalsacien
3 simplex
2 Rawolf
2 Jacco van Stierop
2 Rico
1 Gerrit Glomser
1 Lance4eva
1 Kelder is de Man

"Dat veel renners mij aanduiden als beste lead-out man ter wereld geeft me enorm veel voldoening."

ZwartebroekengeIetrui

Maximiliano Richeze?

hartstikkebedankt

Michael Morkov

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mark Renshaw

jappe666

Het zal wel een van bovenstaande zijn, maar voor de sport: 'Stefano Zanini'

Wielervolger

Allen fout. De renner die we zoeken is ondertussen gestopt.

hartstikkebedankt

Bernhard Eisel

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Giovanni Lombardi

ZwartebroekengeIetrui

Tom Veelers?

Joop Zoetemelk

Adam Blythe geen idee eigenlijk :)

jappe666

Greg Henderson of Danilo Hondo mss?

Wielervolger

Ook fout. Juiste nationaliteit is ook nog niet voorbijgekomen.

@jappe666: 1 antwoord per keer graag

Laatst gewijzigd
Treenert

Gert Steegmans

Wielervolger

Punt voor Treenert, het is inderdaad Gert Steegmans.

Quote komt uit begin 2007 nadat hij een jaar eerder een paar indrukwekkende lead-outs deed bij Lotto voor Mcewen. Een paar maanden na deze quote won hij als laatste man van Boonen de Touretappe in Gent.
Heb altijd veel sympathie gehad voor Steegmans. Jammer dat hij eigenlijk niet meer in het wielrennen betrokken is, was altijd een heel leuke kerel. Ik zou hem graag eens als analist willen zien bij Sporza tijdens het voorjaar.

Treenert

"Het is altijd een leerschool geweest dat mijn vader altijd heel voorzichtig met mij omgesprongen is."

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Danny van Poppel

simplex

Thibau Nys?

1 2 ... 33 ... 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.