QUOTES RADEN XX

1 2 ... 35 ... 54 55
Jacco van Stierop

Fignon, Van Vleuten en Zoetemelk zijn dan weer van een net iets hogere orde. De quoter schurkt er tegenaan maar maakte kennis met de wrede kanten van het wielrennen.

Ja, met wat Dumoulin tot op heden heeft laten zien ongeveer dat niveau, ofschoon ik Dumoulin ook net iets hoger aansla, maar veel scheelt het niet. Dumoulin is een betere tijdrijder.

Niet een type dat direct heel erg opvalt. Hoewel…

Quote is uit 2017.

Gerrit Glomser

G.??

Wielervolger

Edit: laat maar is al geraden

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Nee, het is geen quote van Geraint Thomas, maar een beetje op dat niveau moet gezocht worden.

Van de tot nu toe genoemde namen is er één met wie de quoter samen in een wielerploeg heeft gezeten.

De quoter is niet meer actief in het peloton. Sinds enkele jaren wel actief met het geven van wedstrijdanalyses en zit wel eens in een commentaarhokje voor een TV-zender.

De quoter heeft een dochter* die oom zegt tegen een telg van een wielerfamilie. Deze aangetrouwde oom werd ooit tot strijdlustigste renner van de Tour uitgeroepen.

De daad is niet bij het woord gevoegd, maar de quoter heeft wel eens uitgeroepen: “Ik zet geen voet meer in Spanje!”.

*Edit: moet zijn: zoon. De dochter is uit een later huwelijk.

Laatst gewijzigd
simplex

Gert Jan Theunisse?

Jacco van Stierop

Met Theunisse de nodige linken, ja. Ook karakterologisch enige verwantschap. Je maakte als reporter geen vreugdedans als je erop uit werd gestuurd om een interview met de quoter te maken.

Zo’n 3 weken terug nog verscheen er een door de quoter geschreven artkel op een online-wielersite.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Erik Breukink

Laatst gewijzigd
simplex

Steven Rooks?

Jacco van Stierop

Ook met Rooks en Breukink linken en wat dichter bij de roos.

De quoter leek enige tijd van de aardbodem verdwenen te zijn. Dat leidde tot geruchten en speculaties die naderhand voor een flink deel juist bleken te zijn. Heb ooit Mart Smeets en Frans Maassen in een onderonsje op TV daarover iets horen mompelen.

jappe666

Robert Millar?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat je hem hebt Jappe

Jacco van Stierop

Punt voot @jappe666!

De naam Philippa York zou ook goed zijn gerekend. Denk dat de quote voor zich spreekt.

Grootste echec van Millars carriere is het mislopen van de Vueltazege 1985 door een Spaanse combine in de laatste bergrit waardoor Delgado met de winst er vandoor ging.

Millars eerste vrouw was de zus van de echtgenote van Jerôme, één van de vier fietsende broers Simon, waarvan Pascal de bekendste was.

Millar reed bij TVM samen met Rooks en Theunisse en eerder bij Post met Winnen en Breukink. Slagerszoon Post had het niet zo op de vegetariër Millar; zo kregen ze een flinke aanvaring toen Millar aan tafel weigerde een verplichte crème caramel te eten. De kwaliteit, oftewel de plakfactor, van de spaghetti bij het ontbijt werd door Millar regelmatig getest door wat slierten tegen het plafond te werpen.

Philippa York schrijft voor The Guardian en Cyclingnews.

jappe666

6 Wielervolger
5 Rainbowjersey
4 hartstikkebedankt
4 Zwartebroekengeletrui
3 Lalsacien
3 simplex
3 Jacco van Stierop
2 Rawolf
2 Rico
1 Gerrit Glomser
1 Lance4eva
1 Kelder is de Man
1 Treenert
1 Jappe666

"Welke koers op mijn palmares ontbreekt? Nokere Koerse!"

simplex

Mathieu van der Poel?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tom Boonen..

jappe666

Met Boonen zijn er meerdere linken.

simplex

Gilbert?

Joop Zoetemelk

Cancellara??

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jurgen Roelandts

jappe666

Hij heeft met alle tot hier toe genoemde namen wel een of meerdere linken.

Qua reputatie zit hij zo ongeveer tussen Roelandts en de anderen in.

Cancellara miste hij tot 2 keer toe als ploegmaat, door bij diens team te tekenen toen hij er net vertrok.

Hij is ook bekend van de verspreking "Ik laat niet op m'n kak koppen".

Wielervolger

Nick Nuyens

Laatst gewijzigd
jappe666

Klopt, puntje bij voor wielervolger!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wielervolger kan je mij straks in de stand weer opnemen....;)

Wielervolger

7 Wielervolger
6 Rahimns
5 Rainbowjersey
4 hartstikkebedankt
4 Zwartebroekengeletrui
3 Lalsacien
3 simplex
3 Jacco van Stierop
2 Rawolf
2 Rico
1 Gerrit Glomser
1 Lance4eva
1 Kelder is de Man
1 Treenert
1 Jappe666

"Ik ben absoluut niet de beste klimmer of spinter maar ik ben tactisch zeer goed onderlegd en ik weet hoe ik wedstrijden moet winnen."

simplex

Greg van Avermaet?

1 2 ... 35 ... 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.