QUOTES RADEN XX

1 2 ... 42 ... 54 55
billi

Geschke?

Julius9K

Mooie openingszet van Simplex, Thomas De Gendt levert meteen vier linken op!

Van die vier linken houdt Victor Campenaerts er nog één over.

Peter Sagan heeft ook één van de vier linken van De Gendt, zij het een andere dan die van Campenaerts. Daarnaast boort Sagan twee geheel nieuwe linken aan.

De inzending van WCeendT, Jan-Willem van Schip, valt helaas helemaal uit de boot.

WCEendT

Museeeuw

Lalsacien

Sylvain Chavanel ?

billi

VAN GOETHEM Brian?

ZwartebroekengeIetrui

Tim Wellens?

Wielervolger

Sep Vanmarcke

Julius9K

Thomas De Gendt - Peter Sagan - Simon Geschke - Johan Museeuw en Sylvain Chavanel hebben allen dezelfde link met onze mystery renner. Dat lijstje kan overigens nog serieus uitgebreid worden...

Peter Sagan en Johan Museeuw hebben daarnaast een eigen specifieke link.

Thomas De Gendt heeft dus vier raakpunten, daarvan houdt Tim Wellens er nog twee over. Een van die twee geldt evenzeer voor Brian van Goethem, die dezelfde link heeft als Victor Campenaerts en de onvermijdelijke Johan Museeuw. staar je echter niet blind op deze connectie!

Sep Vanmarcke leidt Wielervolger naar het ijzige Antarctica. Een radicale koerswijziging dringt zich op!

Laatst gewijzigd
WCEendT

Gilbert

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik gok dan maar op Fabio Cancellara

Rawolf

Boonen

Wielervolger

Greg Van Avermaet misschien?

Lalsacien

Andreï Tchmil ?

Julius9K

WCEendt plaatst een forse demarrage! zijn cartouche Philippe Gilbert levert liefst zes links op met de gezochte renner! Hij is er nog nét niet, maar de finish is in zicht. Schiet het peloton nog tijdig wakker om de slinkse WCEendt terug in te rekenen?

Eerste achtervolger, met toepasselijke naam, Wielervolger lijkt ook in de juiste richting te zitten. Met Greg Van Avermaet graait hij drie van de zes punten van Gilbert mee aan de laatste tussensprint.

Rahimns besluit een binnenweg te nemen met Fabian Cancellara. Het bezorgt hem drie links, waarvan slechts één te delen met het bovenstaande duo. Tom Boonen en Johan Museeuw hebben eveneens dezelfde link met alle genoemde renners. Daarnaast nog een zelfde link met Cancellara, maar wat minder sterk. Focus niet te veel op die laatste.

Los daarvan mag Boonen ook plaatsnemen in het rijtje met Sagan, opnieuw Museeuw en uiteraard onze mystery guest.

Andrei Tchmil levert Lalsacien een chasse patate op met slechts één (verre) link, net zoals onder meer Brian van Goethem en Victor Campenaerts.

Wielervolger

Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die links :p

Is het misschien dan toch Cadel Evans?

Rawolf

Oliver Naesen

WCEendT

Ik ben het nu ook kwijt. De unieke link is een andere dan ik dacht & de gene die over is op mijn lijstje is het dus sowieso niet.

Denk dat Wielervolger het correct heeft met Evans, maar dan gok ik toch nog op Ballan :shrug:

Lalsacien

Bij mij is de beeldverbinding verbroken. Dan maar een wilde gok:
Stefan Wesemann

simplex

Edwig Van Hooydonck?

billi

Ewan

Julius9K

Het is nog steeds WCEendT die solo op kop rijdt. In zijn gekende stijl vlamt hij richting aankomst. Ja hoor, hij lijkt het te gaan halen. Maar... Wie komt daar uit de achtergrond? Het is Wielervolger die vanuit de slipstream van Greg Van Avermaet een fantastische remonte inzet! In een mum van tijd raakt hij in het wiel van leider WCEendT, we krijgen een spurt tussen deze twee zwaargewichten! WCEendT met Ballan, Wielervolger met Evans. Ze leggen elkaar geen duimbreed toe, een nek-aan-nekrace en daar is de aankomst! Wie haalt het? Op de finishfoto zien we dat de winst gaat naar...

@Wielervolger! Gefeliciteerd met het juiste antwoord Cadel Evans! Evans werd zijn hele carrière als rare snuiter aanzien. Als reactie verklaarde hij daarop dat 'speciaal' genoemd worden, voor hem een compliment is. In het zog daarvan bracht hij de filosofische overpeinzing, "Ik kan mezelf uniek noemen, maar ik noem het liever authentiek".

De linken overlopen:
- Eindpodium behaald in een grote ronde (De Gendt)
- Ritzege in de Tour (Geschke, Chavanel,..)
- Ritzege in de Giro (De Gendt, Wellens,...)
- Belgische lottoploeg (Campenaerts, van Goethem,...)
- Wereldkampioen (Boonen, Gilbert,...)
- Mountainbiker op de Olympische Spelen (Evans 7de in 2000, Sagan 35ste in 2016)
- Winnaar Waalse Pijl (Gilbert)
- BMC (Gilbert en Van Avermaet)
- Quick-Step Team (Cancellara, Boonen,...)
- Wereldkampioen geworden in Mendrisio (net als Cancellara)

Alle puzzelstukken samen, leverden dus Cadel Evans op.

Het was mijn eerste keer, en achteraf gezien ben ik veel te ruim gegaan in de ploegenlink. Als ik ooit nog eens aan de beurt ben, pak ik dat beter aan! Verder vond ik het ook best moeilijk om in te schatten vanaf wanneer een link, een representatieve link is. Ik heb mij qua palmares uitsluitend beperkt tot grote ronden, wereldkampioenschappen en klassiekers. Maar zowel Evans, Cancellara als De Gendt hebben bijvoorbeeld een etappe gewonnen in de Ronde van Romandië. Zijn hier concrete regels over? Of hoe pakken jullie zoiets aan?

Bij deze geef ik graag het stokje door aan @Wielervolger.

simplex

'@Julius9K . Het was een ingewikkelde opdracht voor ons en door de wijze van de (te?) vele linken te verwoorden, overigens wel opeen ludieke manier gedaan, was er voor mij en wat anderen geen touw meer aan vast te knopen.
Voor een eerste keer wel een mooie quoter gekozen. Bekende renner, onlangs dan dit interview wat ik ook had gelezen van een "speciale aparte" renner. De quote past dus ook goed bij Evans.

Linken zijn inderdaad vaak noodzakelijk. Maar probeer je te beperken en neem niet teveel wedstrijden of uitslagen als maatstaf. En hou het wel bij de meer grote wedstrijden en geen etappes in kleinere wedstrijden.
Regels omtrent de vele mogelijke linken zijn er niet echt. Pas de laatste jaren is dit vaak uitgebreide linkenschema opgeld gaan doen en zijn naast aanwezige kennis vooral de zoektijden voor de oplossers groter geworden.
Het kan ook anders. Enkele quotes eerder bijv. had Jacco een andere maar mijns inziens betere, leukere en dus meer aantrekkelijke wijze van presentatie en voor ons om proberen op te lossen.
Ik zie graag je volgende quote tegemoet.

WCEendT

Leuke opgave! Baal dat ik net tekort gekomen ben!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Julius9K Geen zin om voorbeschouwingen te gaan schrijven voor TJVSupporters.... ;)

Knap gedaan.... ben zelf niet zo van de linkjes gedoe maar alles klopte.

billi

Julius9k, mooie opgave :)

1 2 ... 42 ... 54 55

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.