Zweeler 2020

1 2 ... 5 ... 8 9
Zwieler

'@Drikkes: Alles wat nog loopt, gaat gewoon verder en worden einde seizoen uitgekeerd. Dit is een extra spel.

Laatst gewijzigd
Zwieler

Het eerste Tour de France spel staat live:

https://zweeler.com/game/cyclingTour/FantasyTourdeFrance2020/main.php?ref=69

Veel plezier met puzzelen!

Bertsu

Doen we nog mee met een sl?

MichielH

Ik verbaas me enigszins over de huidige populariteit van sommige renners bij Zweeler.

Lopez, Quintana op hetzelfde niveau als een G.Thomas (75%). Voor de duidelijkheid, ik zie Thomas als een grotere kanshebber.

T.Dumoulin daar nog ruim onder (60%) en Froome lijkt al behoorlijk afgeschreven (25%).

Higuita had ik nog niet zo'n hoge score van verwacht (56%)

Van de niet GC-renners verbaast de lage score voor bijvoorbeeld van Avermaet (13%) en Garcia (10%) me.

LyndaLid

Heb me ingeschreven voor jaarspel 2e periode, doet er iemand mee met subleague?

HF2013

Subleague TdF:
Wielerflits
WF2020

skylimit

Echt waar Zweeler, 7,00 euro om aan een eendaagse koers als de Strade Bianchi mee te doen ?
Ik snap dat jullie een inhaalslag moeten c.q. proberen te maken ivm de verloren maanden, maar vergeten jullie niet de kleine man of de minder professionele speler die nog een beetje voor het plezier mee wil doen ?

Zwieler

'@Skylimit We hebben ook een Strade Bianche Road to spel voor 5 euro.

Met de TDF komt er ook weer een gratis spel, en vele spellen van 1 euro. Dus we houden er wel vaak rekening, maar niet altijd.

Ook willen in de toekomst spellen opzetten voor de spelers die net gestart zijn of een lage ranking hebben op de spelers ervarings indicator (de No Ranks, en level 1 bijvoorbeeld). Daar mogen de goede spelers, die heel veel tijd steken in de sporten, niet meedoen. Dan spelen de mensen met hetzelfde level tegen elkaar.

Uiteraard zullen daar de prijzenpotten dan ook naar zijn, dat zal een stuk minder zijn. Ook omdat we de inleg dan wat lager houden. Dat gaat allemaal hand in hand.

Een hogere inleg is automatisch hogere prijzenpot. Dat zie je nu ook bij de Strade Bianche. 7 euro inleg, maar we starten wel met 2,000 euro aan prijzen, en we hopen dat dit nog flink gaat stijgen. :-)

Zwieler

Het Milano-SanRemo Spel staat live. We starten met een prijzenpot van 3.000 euro en een 1e prijs van 500 euro (op dit moment 81 prijzen in totaal). https://zweeler.com/game/cycling/FantasyMilanoSanremo2020/main.php?ref=69

En speciaal voor Skylimit ;-) ook een spel van 1 euro met een prijzenpot van 200 euro.

https://zweeler.com/game/cycling/FantasyMilanoSanremo20201euro/main.php?ref=69

Laatst gewijzigd
skylimit

'@zwieler als het alleen speciaal voor mij is, dan kan je de eerste prijs alvast uitkeren;););)

Timber

Budgetspel voor de Tour staat ook online. Best een prima team te maken, alleen jammer dat je voor de wissels maar 30 miljoen te besteden hebt. Geen optie dus om een topfavoriet mee te nemen als reserve.

Bertsu

Mooi spel altijd, budget. Beetje duur misschien, en soms moet je geluk hebben met een goedkope vroege uitvaller, maar leuk spel.

HF2013

Ook hiervoor een subleague.

Wielerflits
WF2020

Persoonlijk blijf ik de budgetspellen het leukste vinden. Meeste puzzelen.

Timber

Mee eens. Dat 15+5 spel is niets aan. Iedereen kiest dezelfde 15.

Zwieler

'@timber: dat met de wissels en het budget hebben we bewust wat lager gezet, zodat niet meteen een megatopper invalt zodra er een renner uitvalt. Toen we het budget wat hoger hadden, kregen we daar wel veel commentaar op. Terecht, en dit konden we er meteen aan doen, en voor een andere aanpassing hebben we een programmeur nodig :-)

Daar zijn we inmiddels wel mee bezig. We gaan ervoor zorgen dat als er iemand uitvalt, dat de wissel met de waarde die het meest in de buurt is van de renner die uitvalt, zal invallen. Dus dan komen de renners er op een eerlijkere manier in. Niet dat er 1 met een waarde van 3 miljoen uitvalt en dat je dan een renner van 40 miljoen erbij krijgt.

In dit geval zou je de goedkoopste wissel als invaller krijgen. De volgorde van de wissels wordt dan niet meer relevant.

En het 15+5 spel heeft vele aanhangers omdat je een vrije keuze hebt, en omdat de wisselvolgorde daar ook van belang is. Met de TDF is er zoveel keuze, dat je zal zien dat de teams echt niet op elkaar gaan lijken. We weten ook dat het nemen van de 15 meest gekozen renners, geen enkele garantie op succes biedt :-)

Uiteindelijk is het een kwestie van smaak. Gelukkig kunnen we beide aanbieden, zodat de spelers een keuze hebben.

allstarjoris12

Wat is de reden om de gekozen renners vooraf al in percentages bekend te maken? Vind ik altijd jammer...

Timber

'@ Zwieler. Dat met die wissels vind ik wel een goed idee. Je ziet nu veel te vaak dat iemand een goedkope renner van 1 miljoen pakt in de hoop dat ie snel uitvalt en daardoor de dure klassementsman van de reserves invalt.

Laatste man

Zo’n etappe als gister in de Dauphine zorgt er voor mij voor dat ik geen €20 speel met een budget spel voor 1 ronde. Blijft toch grotendeels gokken.

skylimit

'@timber met wissels en/of uitvallers moet je ook een beetje geluk hebben. aangezien er maar 3 wisselmogelijkheden zijn vind ik de waarde van de wissel die er inkomt niet zo revelant. Dat is eigenlijk ook weer de charme van dit spel, alleen heeft Zweeler dit keer het budget voor wissels wel krap gezet, wat dan weer jammer is.

@lm het blijft grotendeels een gokspel, je moet gewoon geluk hebben dat je gekozen klassementsmannen het goed doen en op de fiets blijven zitten voor de eindafrekening en daarnaast moet je ook nog de juiste renners voor de etappes hebben gekozen zodat je genoeg punten sprokkelt.

Zwieler

'@allstarjoris Dat heeft te maken met dat de beginners dan een lijst hebben waar ze een team mee kunnen maken. Wij weten inmiddels dat de meest gekozen geen enkele toegevoegde waarde heeft om zomaar een prijs te winnen. Het is een indicatie. Het zet ook heel veel mensen op het verkeerde been. Zo werkt dat met Fantasy Sports, meer informatie betekent niet dat je makkelijker beslissingen neemt. Dat maakt het soms juist ingewikkelder.

Maar voor een beginner is het wel fijn, dat ze een beetje ergens naar toe kunnen werken. Dat is ons idee erachter :-)

@Skylimit Uiteraard moet het ook meezitten, maar het is niet de doorslaggevende factor om het goed te doen bij Fantasy Sports. Anders hebben wij op Zweeler een heleboel spelers rondlopen die standaard meer geluk hebben dan andere ;-)

@Laatsteman Ja, die valpartij, en al die uitvallers hielp niet, en daardoor was het klassement aardig op zijn kop gegaan. Ja, en we weten dat het budgetspel duurder is, en dat niet iedereen daardoor mee gaat doen. Maar daar hebben we dan het Road to Angliru budget spel voor. Ook komt er een gratis spel, maar dat zal niet in de budgetvariant worden aangeboden.

Laatst gewijzigd
HF2013

We hebben nog plaats in beide subleagues en vooral ook nog heel veel teams die betaald moeten worden.

Is ook wel eens anders geweest dat we al snel na de opening van het spel een 2e subleague moesten aanmaken.

ivo001

Na een paar jaar proberen heb ik eindelijk een Rt ticket weten te bemachtigen :)

Bertsu

Gefeliciteerd!
Ik sneuvel regelmatig op een enkele punt.
Het budgetspel gaat weer behoorlijk matig en is kansloos.
het 15+5 spel gaat met 1 team nog behoorlijk.

ivo001

Bedankt Bertsu! Was dit jaar nog wel een keer tot een 8e en 13e plek gekomen, maar met zoveel gegadigden en vaak maar 1 ticket is het vaak ook een kwestie van geluk.

Dacht ook een keer een ticket te hebben gewonnen in de slotrit van de tour, totdat opeens de voorspelling van de winnaar verwerkt werd die ik niet goed had xD

In het budget RtA spel sta ik ook slechts op plek 381, en het gratis spel zelfs op 1543 pfff

Bertsu

Ik heb alvast een sl geopend voor het zweeler budgetspel: WF2020

1 2 ... 5 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.