Lijkt erop dat ik in gevaar kom bij een tiebreak met mijn 15.986 punt of is er iemand met nog meer punt. Ik zie nog geen gevaar voor de 1e race of er moet een groep met 25 onbekende renners ontsnappen en sprinten voor de winst, maar die kans is wel heel klein. Hopen dat er geen tiebreak nodig is dit hele wielerseizoen. Iedereen veel kijkplezier vanacht en veel suc6 bij dit leuke spel.
Mijn ploeg:
v Avermaet 1713
Kristoff 1606
Sagan 1582
vd Poel 1365
Benoot 983
Stybar 838
Philipsen 755
gaviria 731
Martin D 646
Kwiatkowski 645
Terpstra 559
Merlier 523
Uran 458
Halvorsen 439
Moscon 424
Aranburu 353
Gibbons 338
Andersen SK 268
Padun 209
Felinne 199
v Speybrouck 71
Docker 70
Modolo 67
Keisse 40
Samen 1478pnt
Ik denk dat de waalse pijl een risico is voor mij en dat de rest redelijk gedekt is.
Van de eerste 15 koersen zullen er wss 10 in een tiebreak eindigen daarom ben ik erg laag gaan zitten met mijn totaal.
Geen Viviani, Bennett of Ewan voor mij.
Het zijn de misschien de grote favorieten voor de cadel evans great ocean race, maar door hun prijs in combinatie met het wedstrijdprogramma heb ik gekozen ze niet te selecteren.
Ik heb er op gegokt dat ik met Nathan Haas en Luke Rowe ten minste 1 tegenstander achter me kan laten in de opener.
Verder vooral ingezet op de voorjaarsklassiekers, en renners die zowel in de kasseien als heuvels vooruit kunnen. (Matthews, Stybar, Bettiol. Jungels, Kwiatkowski.
Voor mijn gevoel mijn team wat aan kwaliteit moeten inperken om ook de kleinere koersen zoals tro-bro leon en dwars door hageland te dekken. Vandaar een relatief dure renners als Hofstetter toch gekozen. Wout van Aert er ook uit gegooid vanwege zijn herstelperiode en daardoor minder drukke programma. Olympische spelen en WK nog niet echt rekening mee gehouden, die zal ik dan toch bij het wisselmoment moeten spelen, als ik daar kom.
Ik ga wel balen als ik er in de eerste wedstrijd uit vlieg, daarvoor had ik nog wel Nizzolo overwogen, maar dan mest ik toch weer een hoop gaan schuiven.
Mijn team:
Naam CQ
VAN AVERMAET Greg 1713
KRISTOFF Alexander 1606
SAGAN Peter 1582
VAN DER POEL Mathieu 1365
NAESEN Oliver 1205
LAMPAERT Yves 979
MATTHEWS Michael 971
STUYVEN Jasper 854
STYBAR Zdenek 838
BETTIOL Alberto 781
POLITT Nils 772
JUNGELS Bob 658
KWIATKOWSKI Michal 645
DEGENKOLB John 520
HOFSTETTER Hugo 505
DEBUSSCHERE Jens 259
ROWE Luke 202
VAN GENECHTEN Jonas 165
HAAS Nathan 118
ROELANDTS Jürgen 100
GAUDIN Damien 92
RICKAERT Jonas 23
DE BIE Sean 5
SIMMONS Quinn 0
Totaal 15958
Over 42
Zie hier wel wat leuke renners langskomen die ik zelf nog niet overwogen had zoals:
Hirschi, Mclay, Dumoulin, Oomen, Gasparotto, Ligthart, Backaert, Cavagna, Riesebeek, v Speybrouck
Opvallend dat M@thijs van GInneken selecteerd, terwijl die volgens PCS met pensioen is.
Speciaal voor Tro bro leon en Samyn enzo heb ik Petit en Senechal drbij gepakt. Had niet verwacht dat Ewan uberhaupt gekozen zou worden. Hij rijd CEGOR, San Remo en in het naseizoen misschien nog Londen ofzo en thats it.
Heb er sowieso voor gekozen elke renner die 2 grote rondes op de planning heeft thuis te laten en ook een minimaal aantal Giro renners omdat die vaak een wat beperkter klassiek programma rijden.
Pollitt en Moschetti zijn de renners waarvan ik nu denk die heb ik echt over t hoofd gezien.
'@John Berger
Mooi team heb je. Jij maakt altijd aparte keuzes en dat vind ik leuk.Je team is sterk, voor alle koersen, je zwakste punt is je CQ score.
Mooie aan dit spel is dat je nergens de sterkste hoeft te zijn, je moet alleen zorgen dat je nergens de zwakste bent.
Zou best eens kunnen met de grote verscheidenheid aan teams het lang duurt voordat je in de situatie komt dat je CQ score gaat beslissen, maar dan ben je wel het haasje. Dat heeft al menig ervaren Afvalkoers speler meegemaakt, daarom hebben de ervaren spelers een lagere score verwacht ik.
Danny van Poppel heb ik er ook lang ingehad. Is bij mij als laatste gesneuveld om mijn CQ score lager te houden.
@Rawolf
Snap ik niet helemaal. Ewan heeft ook een doel gemaakt van de Scheldeprijs en De Panne rijdt hij ook. En zou me niet verbazen als hij uiteindelijk ook nog Eschborn Frankfurt rijdt.
Ik heb Ewan genomen omdat hij mij in die koersen zeker naar de volgende ronde brengt (mits niet ergens gevallen of geblesseerd) en ik daarom niet teveel andere B sprinters hoef te selecteren. Daarnaast is het ook een zekere wissel tijdens het wisselmoment en dus een garantie dat ik voldoende CQ punten ter beschikking heb om ander type renners te selecteren. Daarom ook Mathieu meegenomen. Dat zijn samen al ruim 2700 punten te besteden.
Dit is mijn team:
VAN AVERMAET Greg 1713
EWAN Caleb 1376
VAN DER POEL Mathieu 1365
WELLENS Tim 1288
NAESEN Olivier 1205
MATTHEWS Michael 971
STUYVEN Jasper 854
GAUDU David 830
COSNEFROY Benoit 683
KWIATKOWSKI Michal 645
VANMARCKE Sep 604
VALGREN ANDERSEN Michael 565
TERPSTRA Niki 559
MERLIER Tim 523
DEGENKOLB John 520
HOFSTETTER Hugo 505
BOUDAT Thomas 427
LATOUR Pierre 352
KREUZIGER Roman 204
HERMANS Quinten 162
VAKOC Peter 145
SIMMONS Quinn 0
Totaal 15496
Ik heb vooral gekeken naar renners voor alle type koersen die ook nog zoveel mogelijk, normaal gesproken, najaars klassiekers rijden.
Denk, nu ik een paar teams gezien heb dat ik de eerste race wel overleef (heb alleen Ewan aan de start en zelfs als hij geen top 20 rijdt zal ik het via de tie break wel redden) en dat ik mij ook geen zorgen hoef te maken over de heuvel klassiekers.
Heb last minute nog Benoot vervangen door Gaudu.
Mijn grootste probleem zal in de Vlaamse klassiekers liggen zie ik al.
Ook jammer dat zovelen Merlier en Hofstetter hebben. Dat waren denk ik de eerste twee die ik opschreef vanwege hun deelname in de kleinere koersen.
En ik dacht de enige te zijn met Simmons. Niet dus.
Ik heb al veel plezier aan het puzzelen gehad en wens iedereen nog heel veel plezier bij het volgen van de races.
Dit is mijn team:
1. Greg van Avermaet / 1713
2. Elia Viviani / 1711
3. Caleb Ewan / 1376
4. Mathieu van der Poel / 1365
5. Sam Bennett / 1227
6. Tiesj Benoot / 983
7. Timothy Dupont / 797
8. Nils Politt / 772
9. Amund Grøndahl Jansen / 724
10. Bob Jungels / 658
11. Niki Terpstra / 559
12. Tim Merlier / 523
13. Dries de Bondt / 523
14. Hugo Hofstetter / 505
15. Edvald Boasson Hagen / 454
16. Justin Jules / 329
17. Arvid de Kleijn / 296
18. Piet Allegaert / 286
19. Timo Roosen / 272
20. Adrien Petit / 270
21. Davide Ballerini / 252
22. Jannik Steimle / 228
23. Ilan van Wilder / 98
24. Quin Simmons / 0
Totaal: 15921
Update 1 februari 18.15.
Alle teams zijn gepubliceerd op pagina 1, daarnaast heb ik ook een stand in geval van een tiebreak gepubliceerd op pagina 1. Er zijn liefst 167 coureurs in mijn database terechtgekomen ( kan enigszins afwijken van het werkelijke aantal doordat eventueel een renner die 1x gekozen is en later door een wijziging uit het team is gehaald nog in de database staat ) . Mocht er iemand heel veel zin hebben om uit te zoeken hoeveel elke coureur gekozen is be my guest en vul hier je zaterdagavond mee. Helaas ben ik een huis tuin en keuken excel gebruiker dus ik ben al blij dat het nu klaar staat. Morgen zal er gelijk 1 speler het spel verlaten. De overige 39 spelers doen ieder geval een maand langer mee aan de afvalkoers. Tot morgen voor een nieuwe update.
Zitten een aantal zeer mooie teams tussen imo! Ik ben blij dat ik hoog in de tiebreak sta, slecht 3 teams waar ik het tegen af zou leggen.
Leuk om te zien dat Silent Hill Lecroq heeft gekozen. Die stond er bij mij ook in, maar is bij mijn laatste wijziging gesneuveld.
Zo te zien heb ik een aantal renners die niet vaak gekozen zijn:
Kristoff 3x
Lampaert 4x
Bettiol 2x
Politt 7x
Rowe 2x
Van Genechten 4x
Haas 4x
Roelandts 6x
Gaudin 4x
Rickaert 2x
Huzarenstuk qua werk, Park. Pfew.
Zelf de tiebreak iets overschat. Met 24 renners zal die misschien toch niet vaak van toepassing zijn. Terpstra kon er eigenlijk nog comfortabel bij. Maja.
En qua renners .. hup hup Coquard ! Blijkbaar heeft niemand vertrouwen in hem. We zien wat wel wat het geeft.
Veel succes iedereen !
Opvallend veel teams met minder dan 24 renners... zie er zelfs 1 met 18. Geen idee hoe die dat denken te doen. Ik vond 24 al krap om in alle koersen met een redelijk team op de been te komen. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
@Silent Hill ik denk dat de meeste een renner niet durfde te nemen die met een gebroken schouderblad thuis zat. Verder ook geen idee waar hij gaat rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.