De Afvalkoers ! Klassiekerspel

1 2 ... 14 ... 17 18
ivo001

Ik heb vannacht alleen Rowe en Haas aan de start, denk dat ik me toch zorgen moet maken.
Ik ga er van uit dat Ewan en S Bennett er goed bij zullen zitten.
Mijn voornaamste concurrenten lijken te zijn:

Matthieu Moller
Dainese vs Rowe + Haas

Leor16
Keukeleire + Doull vs. Haas

Jappe666
Keukeleire + Dainese vs. Rowe + Haas + tie-break

Wielervolger
Pedersen + Kragh Andersen vs. Rowe + Haas

Ezequiel
Kragh Andersen + Cort + Mccarthy vs. Rowe + Haas

Mithrandir
Halvorsen + Gibbons + Kragh Andersen + Docker + Keisse vs. Rowe + Haas

Poeksel
Vendrame + Sarreau + Groves vs. Rowe + Haas

Rawolf
Kragh Andersen + Haler + Cort + Dainese vs Rowe + Haas

Sammysosa
Keukeleire + Mccarthy vs. Rowe + Haas

Rahimns
Sarreau + van Baarle + Mccarthy vs. Rowe + Haas

Bazing
Pedersen + Dainese + Groves vs. Rowe + Haas

Op basis van vorm verwacht ik dat Dainese ook wel in de punten gaat rijden. Heel benieuwd of het een harde koers wordt, of toch een massasprint met de grote namen erbij.

@Park, wat betreft wissels had ik nog wel een vraag
"Nog even terugkomen op de wissels. Er mogen maximaal 4 nieuwe namen na Omloop van het Hageland in het team komen. Of je hier nu 4,5,6 of 8 renners voor uithaalt maakt niet uit."
In de begin post staat nog steeds de wissel na Eschborn trouwens.
"Na wedstrijd 20 Eschborn mogen er 4 nieuwe renners aan je team toegevoegd worden. Dit doe je door een andere renner eruit te halen en te wisselen voor een andere of een plaats die je nog open had staan doordat je voor de eerste 20 wedstrijden maar met 22 of 23 renners startte alsnog in te vullen."

Dus ik neem aan dat teams die nu minder dan 24 renners hebben gekozen er niet meer bij mogen plaatsen dan ze eruit halen bij het wisselmoment toch? Dus niet van 22 naar 24 oid.

Laatst gewijzigd
John Berger

'@Ab
Aha 2 renners ruilen tegen 4, door 2 plekken onbenut te houden, die optie had ik niet zien aankomen.
Ik heb zelf ook wel nagedacht over het eventuele wissel moment maar laat ik eerst maar eens zover komen.
De 4 wissels staan al in concept klaar, maar ik kijk de aankomende tijd wel naar hun vorm.
Zoals jij al in een eerdere reactie hebt geschreven heb ook ik enkele renners gekozen die voor het wissel moment hun punten gaan pakken en die ik bij het wissel moment ga omruilen. Maar het is natuurlijk koffiedik kijken want er kunnen renners niet in vorm zijn of geblesseerd raken en dan wordt de keuze anders. Het worden spannende maanden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@John Berger dan nog is het een vreemde tactiek... want je mag er ook 8 uitgooien zolang je er maar maximaal 4 terugkoopt. Dus dan nog kan je die lege plekken gewoon invullen.

Rawolf

'@Ivo wees gerust, ik heb de andere Kragh Andersen :p dus dat zijn er maar 3. Echter als Dainese gaat presteren zit ik toch goed.

Ab Normaal

'@Rawolf
Klopt, maar wil je daarvoor net zo lang zoeken totdat je er twee gevonden hebt?
Ik heb gewoon renners naar renners gekeken die ik, om wat voor reden dan ook, ergens de moeite waard vond.
Daarbij ben ik er maar één tegen gekomen met 0 punten. Die heb ik genomen. Dan kan ik nog heel veel tijd besteden aan 2 extra nullers, maar dan weegt voor mij de tijd die ik daarin moest investeren niet op tegen de ienie mienie kans dat ze een puntje opleveren.

Ceramiche Ariostea

'@ivo, dat mag wel. Stel je hebt 22 renners mag je er 2 uithalen en hiervoor 4 voor terugplaatsen zolang je maar binnen de 16000 punten blijft. In het geval van krapte in je budget en je wilt budget creëren voor 4 nieuwe renners mag je er ook 7 uithalen om eventueel 4 andere/duurdere renners terug te plaatsen mits je binnen de 16000 punten blijft.

Rawolf

Prima Ab Normaal, maar doe dan niet alsof het je enig voordeel oplevert :p

Ik had bv naast Quinn Simmonns ook nog van Kessel gezien dus ze zijn er wel die renners onder de 50 punten die best kans maken om je team te redden haha

Dat kost overigens weinig tijd, jonge talenten en ex veldrijders of terugkomend een pechjaar dat is de doelgroep waarin je die onderste regionen vind.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Rawolf
Je bent commercieel of je bent het niet :)
Is een beetje een gewoonte.

Onbekende gebruiker

Die nuller heb ik simpelweg niet gezien. Heb wel een leeg plekje juist voor die speling, met Kristoff (die voorzien gewisseld zal worden) en twee geblesseerde of tegenvallende renners kan ik minimaal 2500 punten gebruiken voor 4 najaarsrenners. Ik heb bewust gekozen voor veel renners die óók goed zijn in het najaar (én OS en WK). Maar nu ik er zo over denkt ben ik het er wel mee eens, méér renners is eigenlijk altijd beter, zo lang je laag in je CQ blijft

John Berger

'@Ab
Het is logisch om alleen renners te nemen waarvan je verwacht dat ze punten voor je pakken. Selecteren om het selecteren heeft geen zin. Zelf ben ik net zolang aan het schuiven geweest dat ik optimaal mijn punten heb opgebruikt en misschien ben ik daarbij iets doorgeslagen waardoor ik nu voor mijn gevoel te hoog sta in het tiebreak klassement.
Zelf lang getwijfeld over de 25 punt voor Cavendish.Hij kan het sprinten toch niet verleerd zijn. Zeg dat hij opeens erbij is bij MSR dan kan hij zomaar opeens bij andere sprints ook mee gaan doen. Gokje waard lijkt mij maar toch paste hij niet in de " optimale" samenstelling. Zo waren er wel meer goedkope gokjes.
Maar wat wijsheid is zal blijken in dit spel.
Het is leuk om iedereen zijn afwegingen te kennen en van elkaar te leren!

Ab Normaal

Precies John, ik ben per renner gaan kijken welke race hij rijdt en waar hij punten kan gaan pakken.
Ik had ook 2 extra goedkope renners kunnen pakken om 24 plekjes te vullen, maar ik vond een lage CQ score belangrijker. En of dat slim is zal later blijken.

Selecteren om te selecteren vind ik ook onzin.

Dekenner01

Mijn 24 renners:

DEGENKOLB John 520
SAGAN Peter 1582
MATTHEWS Michael 971
VANMARCKE Sep 604
PEDERSEN Mads 583
MERLIER Tim 523
LAMPAERT Yves 979
DUPONT Timothy 797
HOFSTETTER Hugo 505
BACKAERT Frederik 212
SCHACHMANN Maximilian 1087
FUGLSANG Jakob 2067
IMPEY Daryl 953
TEUNS Dylan 833
DEWULF Stan 112
VAN GENECHTEN Jonas 165
OOMEN Sam 179
VAKOC Petr 145
BALLERINI Davide 252
PETIT Adrien 270
VAN DER POEL Mathieu 1365
JUNGELS Bob 658
VAN POPPEL Danny 334
MCCARTHY Jay 197

Punten 15893

Niels22

Benieuwd naar de eerste selectie van 'de kenners' mbt tot favorieten

Poeksel

De sterren volgens WF:

**** Sam Bennett
*** Caleb Ewan, Giacomo Nizzolo
** Alberto Dainese, Kaden Groves, Elia Viviani
* Jay McCarthy, Cameron Meyer, Mads Pedersen, Andrea Vendrame

Onze Deense vrienden denken er behoorlijk anders over:

***** Caleb Ewan
**** Sam Bennett, Daryl Impey
*** Elia Viviani, André Greipel, Giacomo Nizzolo, Nathan Haas, Jay McCarthy
** Simone Consonni, Andrea Vendrame, Kristoffer Halvorsen, Simon Yates, Simon Geschke, Richie Porte, Dries Devenyns, Ryan Gibbons, Dylan van Baarle
* Marc Sarreau, Cameron Meyer, Pavel Sivakov, Robert Power, Jai Hindley, Mattia Cattaneo, Michael Mørkøv, Chris Lawless, Max Kanter, Jens Keukeleire

Benieuwd wie (het meeste) gelijk krijgt! De previews waren overigens voordat bekend werd dat Groves en Cort niet starten.

Platje

Als mijn draaitabel goed heeft gewerkt kom ik tot de volgende top 10 (Heb het bericht nog iets aangepast)
POEL 34
MERLIER 28
STUYVEN 28
MATTHEWS 27
KWIATKOWSKI 23
TERPSTRA 22
HOFSTETTER 20
NAESEN 20
SAGAN 19
AVERMAET 19

Naast deze top 10 zijn er 47 renners maar 1 maal gekozen, met als duurste Ackermann (Alaphillipe was ook 1 keer gekozen maar dat kwam omdat het 1 keer anders was geschreven)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Van die top 10 heb ik alleen Sagan niet.
Interessante statistiek.

ivo001

Als goedkope renners heb ik nog een paar overwogen:
RESELL Erik Nordsaeter 11 (uno-x)
DELACROIX Théo 3 (circus-wanty)
JACOBS Johan 22 (movistar)
LECROQ Jeremy 5 (B&B)

Maar ik zat al op de maximale 24 renners, dus was niet meer nodig.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Kun je de volledige statistieken erin gooien platje? En wellicht je draaitafel delen via om?

Fondista

Ik heb in mijn eerste opzet ook gekeken of het loonde om ten koste van in te vullen plaatsen wat meer dure, "zekere" renners te nemen. Echter, door de diversiteit van de koersen mag je blij zijn als je per koers 3 renners uit je team eraan kunt toewijzen en dan nog heb je geen garantie dat ze daar in de punten rijden. Met andere woorden, ik had de 24 plaatsen hard nodig in verband met vereiste dekking voor alle koersen. Zoals anderen al meldden heb ik ook gekeken dat renners liefst ook in het najaar genoeg rijden, want alleen de 4 wissels zijn niet voldoende om de 2e seizoenshelft daarmee volledig af te dekken. Ik heb ook al 2 a 3 renners op het oog om eruit te halen en 1 a 2 om ervoor terug te plaatsen. Maar eerst maar eens zover zien te komen en vervolgens handelen met de info van dat moment.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Ik heb nummer 7 14 en 18 hopelijk genoeg om de eerste ronde te overleven.

Platje

'@sammysosa, ik heb nu alleen een Excel gemaakt zonder alle deelnemers maar met alleen de gekozen renners onder elkaar.. is dus maar 1 kolom.. zal kijken of ik deze week een mooie opzet kan maken, maar dit was om ff snel een lijst met aantal keer gekozen te maken
Ik wil wel 165 regels met de aantallen hier neerzetten maar weet niet of dit een beetje overdreven is?

Mithrandir

Alle statistieken zijn welkom!
Als je het teveel werk vind moet je het niet doen.
Ik wil je mijn mail adres wel sturen per pb.

Ceramiche Ariostea

1. Cadel Evans Great Ocean Road Race

Volgens mij was dit een scenario wat toch menig team bibbers heeft bezorgd bij het waken van de dag en het zien van de uitslag. Uiteindelijk bleven er twee teams met lege handen. Mathieu Moller en Peter Post Forever. Mathieu had Dainese meegenomen, PPF alleen Sam Bennett. Beide renners niet in de top 20 te vinden, alleen wint Matthieu van Peter met een tiebreaker en is PPF daarmee onze eerste afvaller. De overige 39 teams zie ik terug op 29 februari 2020 voor de Omloop het Nieuwsblad. Tot dan !

1 Erveedeeee 15516 630
2 Dekenner01 15893 630
3 Homme 15997 590
4 Kevinraar 15973 560
5 Sammysosa 15082 520
6 Platje 15803 510
7 Leor 16 14621 480
8 Rahimns 15784 470
9 Hartstikkebedankt 15892 420
10 Niels22 15959 410
11 Zeewolde 15603 400
12 John Berger 15986 400
13 Mathijs 15996 370
14 MensFaber 15918 336
15 Rimenno 15772 320
16 Jappe666 15987 320
17 TijmenCamps 15921 280
18 Reyn 15923 230
19 BrackenRidgeCycling 15777 220
20 Ceramiche Ariostea 15809 210
21 Sjonge Jonge 15954 210
22 Ezequiel 15613 200
23 Pier Tol 15893 200
24 Burn 15705 190
25 Wielerfan999 15810 170
26 Silent Hill 14917 160
27 Zwartebroekengeletrui 15205 160
28 Ab Normaal 15496 160
29 Wienk33 15986 160
30 Rawolf 15776 140
31 Wielervolger 15664 130
32 Leroy Idahor 15889 90
33 KimJungPoels 15756 80
34 Fondista 15574 76
35 Ivo001 15958 70
36 Mithrandir 14882 40
37 Bazing 15906 30
38 Poeksel 15649 16
39 Matthieu Moller 15643 0
40 Peter Post Forever 15934 0

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Klote voor PPF. Niemand wil na de eerste koers afvallen.
En met Sam Bennett aan de start denk ik niet dat je met zorgen gaat slapen. Vette pech dus.

Mathieu Moller

Niet laatste worden is het doel en dat is gelukt, maar ik hoop in de komende koersen iets meer marge te houden.

1 2 ... 14 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.