De Afvalkoers ! Klassiekerspel

1 2 ... 15 16 17 18
John Berger

Pech voor PPF, het is nooit leuk om 1e afvaller te zijn.
Waaiers, een race die hard gemaakt is en gelijk in de 1e race die meetelt een voor mij onverwachte uitslag. Zo zie je maar dat niets helemaal te voorspellen is en dat maakt dit spel ook zo leuk. Ik heb bewust voor 24 renners gekozen, hoe meer renners van jouw team in een race mee doen hoe groter de kans dat 1 van deze renners bij de 1e 20 finisht (risicospreiding/beperking). Daarbij heb ik ook gekeken naar de verschillende disciplines (sprint, kasseien, heuvels) en geprobeerd om voor elke discipline minstens 3 renners te selecteren. Tuurlijk wou ik ook nog wat jonge grut erin doen (van wilder + groves + dainese) en natuurlijk ook iemand die terug komt van een langdurige blessure en die wellicht nog wel eens de grote onverwachte puntenpakker kan worden (Vakoc). Ik hoop met die mix een heel eind te komen.

Laatst gewijzigd
KJP

Ik heb dezelfde overwegingen gemaakt John Berger. Uiteindelijk voor veel spreiding gekozen, en daardoor hoop ik zelfs al een gezonde basis te hebben voor het najaar, want je mag toch maar vier keer wisselen.

Wel vrees ik nu voor de kassseien dus, want door mijn spreiding lijkt ik daar toch wel flink minder geïnvesteerd te hebben dan andere teams. Het is vooral te hopen voor mij dat de Denen dit jaar gaan presteren in die koersen, want met Asgreen, Valgren, Pedersen en Kragh Andersen zijn de Denen erg belangrijk voor mij.

Onbekende gebruiker

Poah dat is zuur zeg. Zeker mét Bennett in je team. Tot volgend jaar PPF!

Silent Hill

Goed gedaan, Mathieu. Meer moest dat inderdaad niet zijn. Echt wel zonde voor PFF daarentegen. Elke keer zal wel iemand afvallen, maar niemand wil dat als eerste natuurlijk.

@Rahimns, over zijn schouder maak ik we weinig zorgen. Zijn programma ... ik gok er op dat hij (zijn team) van die kleinere koersen een hoofddoel maakt. Velen lijken daarvoor Hofstetter gekozen te hebben. Verrassend en toch weer niet verrassend. Maar toch ... 20 keer gekozen ...

@Kim, hetzelfde hier. Eigenlijk weinig tot geen rekening gehouden met dat wisselmoment. Tactisch niet slim, maar wou er mijn hoofd niet over breken. Duimen dat m'n team die kasseien overleeft.

Ik dacht trouwens dat er toch wel 1 iemand Froome ging nemen. Niet dus 😝

Laatst gewijzigd
Fondista

Ik heb ook Hofstetter, maar het is altijd even afwachten of een Hofstetter weer dezelfde rol heeft in een team met nieuwe aanwinsten of dat er een andere renner de voorkeur krijgt in een koers. Mede daarom ook een Merlier gekozen, waarvan ik nooit had gedacht dat dat de nr. 2 zou zijn qua meest gekozen renner.

Overigens, Van der Poel is het meest gekozen, maar voor mij toch wel enigszins verrassend Evenepoel slechts 1x gekozen.

Kijkend naar de ranking 'meest gekozen' zien we de usual suspects toch wel terug in de top15. De enige die ik daarin verrassend laag zie staan, is Gilbert (6x).

@ PPF: Cru als je er als eerste af ligt, zeker met een Sam Bennett erin.

Peter Post Forever

Dit is wel een heel onverwachte exit met Bennett . Bennett had ik eigenlijk alleen voor deze wedstrijd genomen! Op naar volgend jaar dan maar!

Rawolf

Het scheelde niet veel, Haller zn gewicht in goud waard alvast

Voor de Omloop en Kuurne ben ik wat zekerder

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik maakte mij vooraf nog zorgen om de openingskoers maar uiteindelijk niet eens een probleem. Van Baarle begint weer sterk aan zijn seizoen.

Peter Post Forever

Mijn laatste wissel was Haas eruit en Senechal erin. Dit kost me nu de kop! Veel succes verder dit seizoen allemaal en tot 2021!

erveedeeee

Eerste in de eerste koers! Voor dit spel niet per sè een goed teken. Toch heb ik het idee dat ik in de meeste disciplines aardig mee kan, en zo toch minstens tot het wisselmoment door kan.

Ceramiche Ariostea

Update 02/02 11.00

Bij Leor16 heb ik Ewan niet vermeld in zijn team. Dit heb ik nu aangepast en een nieuwe stand gepubliceerd ( heeft uiteraard geen gevolg voor de afvaller ). Ook staat er een nieuwe tiebreak stand waar Leor16 van bovenaan naar onderaan is gegaan.

Mithrandir

Blijkbaar heb ik nu het goedkoopste team.
Laat de tiebreaks maar komen!

kevinraar

gelukkig ben ik niet de eerste afvaller iedereen nog veel succes

M@thijs

Dainese mccarthy baska en ewan en ik maakte me al zorgen XD
toch wel zuur om met bennet eruit te vliegen

Rawolf

https://politiken.dk/sport/cykling/art7634811/Secret-report-connects-Jakob-Fuglsang-with-infamous-banned-doping-doctor

Degene met Fuglsang of Lutsenko moeten zich zorgen gaan maken :p

ivo001

Ik begin me al zorgen te maken dat ik Moschetti niet heb

KJP

Die heb ik wel gelukkig! ;)

Silent Hill

Nog mensen die Heinrich Haussler vlug even opgezocht hebben ?
Slechts 144 ptn 😝

Laatst gewijzigd
Niels22

Want de Saudi Tour telt ook mee?

Silent Hill

Nee, maar het kan een indicatie zijn voor de komende wedstrijden. En voor 144 ptn zou het een koopje geweest zijn. Nu, het kan ook zijn dat het niets wordt.

Ik wil maar zeggen: hoe het spel me bezig houdt.

Fondista

Wel gezien, geen moment overwogen

hartstikkebedankt

Voor de koersen waar Haussler doorgaans goed is had ik al dure renners die ik hoger verwacht. Maar kan een leuk koopje blijken

Rawolf

Haussler kan goed gaan knechten voor Mohoric en Garcia die ik dan wel heb :p

ivo001

Haussler wel overwogen, maar ik heb hem ook al ooit voor niets in het Scorito klassiekerspel gekozen, dus mijn vertrouwen was een beetje op.

jappe666

Voor zij die interesse zouden hebben, vandaag is de laatste dag om in te schrijven voor het spel 'De Wielervisionair'.

Het concept is gelijkaardig aan de afvalkoers, alleen mag je maar 1 renner selecteren per koers en zijn er eveneens budget-beperkingen. Voorts mag je per blok van koersen maar 1x dezelfde renner selecteren.

Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zullen we het seizoen opdelen in 2 of 3 blokken.
Hoe sneller je afvalt, hoe meer strafpunten je krijgt.
Voordeel is dat je in elke blok opnieuw kan deelnemen.
Op het einde van het seizoen worden de strafpunten van alle blokken samengeteld om te bepalen wie de Wielervisionair van 2020 was.

Meer info en inschrijven:

https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/de-wielervisionair-2020/

Laatst gewijzigd
1 2 ... 15 16 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.