De Afvalkoers ! Klassiekerspel

1 2 ... 6 ... 17 18
Onbekende gebruiker

Slimme suggestie van Ab, wat mij betreft eens

kevinraar

ik heb een team van 21 renners

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Heb net even gekeken, veel koopjes. Na mijn vakantie zal ik een team opsturen. Ben nu Al benieuwd naar de teams

Fondista

kijk je dan de lijst door van onder naar boven tot je iets interessants ziet of zoek je gericht renners op?

John Berger

In mijn ogen zijn koopjes:
- renners die in 2019 niet hun potentie hebben laten zien (dus lage CQ ranking) en die mogelijk in 2020 wel naar hun kunnen gaan presteren
- aanstormend talenten, (in 2019 heb ik zelf bij enkele wielerspellen gescoord met Pogacar, Carapaz, Higuita en Sivakov).
- renners die niet altijd winnen, maar toch in veel wedstrijden punten sprokkelen.

Maar het blijft moeilijk om net die pareltjes te kiezen die ook winnen en die je tegenstanders niet hebben genomen.
Ik houd mijn eigen lijsten bij van mogelijke pareltjes.
Ik doe nooit mee met standaardlijstjes maar kies vaak voor meerdere verrassingen.
Ook bij dit spel zal ik dit gaan doen.
Heb mijn lijst van 24 renners al klaar, maar wacht even op de 1e etappes bij de tour down under.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

'@Park
Ik heb ook een vraag over Dwars door het Hagelland.
Die zit qua datum precies tussen Eschborn en de Olympische spelen in maar is nog voor de Tour.
Na die koers gebeurd nog veel met vorm en blessures van renners. Is het een optie om het wisselmoment niet na Eschborn te doen maar na Dwars door het Hagelland?

Hierboven nog even het verzoek van Ab normaal voor het verplaatsen van het wisselmoment na Dwars door het Hageland. Tot op heden heb ik hier niet al te veel reacties en gedachten over gelezen. Ik laat het dit weekend nog open voor meningen en gedachten. Mochten die er verder niet komen hou ik vast aan wisselen na Eschborn.

Sjonge Jonge

Ik ben ook voorstander van het wisselmoment na Hageland.

Platje

Ik ben voorstander om het te verplaatsen, volgens mij ben ik nummer 3 (edit: nummer 4, zelfde moment als sjonge jonge gereageerd) die het er mee eens is

Laatst gewijzigd
Fondista

wisselen na hageland aub

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Heb geen bezwaar tegen een verplaatsing

rimenno

Prima,

BrackenRidgeCycling

'@fondista ik kijk de lijst van boven naar onder😊
@park wisselen na hageland aub

Reyn

Ook voorstander van wisselen na Dwars door het Hageland.

kevinraar

hoeveel renners nemen jullie ik heb er maar 21

Ab Normaal

'@Kevin
Is hier al eerder gezegd, mensen geven hier niks prijs.
Ik heb je best vaak geholpen bij scorito, maar hier help ik niemand. Dit is een ander spel en iedereen is een directe concurrent. Die maak je dus niets wijzer.

Spaar je de moeite om tactisch gerelateerde vragen te stellen. Niemand gaat je daar toch antwoord op geven.

Niels22

Wissel na Hageland zou misschien wel iets logischer zijn, daar de rest echt het 2e deel van het seizoen behelst.

Dit weekend de puzzel maar eens gaan leggen, de shortlist is meer een longlist geworden

Fondista

Hoe wordt er omgegaan met publicatie van de teams?
Bij de grote rondes werden na de deadline de deelnemende teams openbaar gemaakt.

Nu, met een wisselmoment halverwege, kan deze openbaarheid van andere teams mede van invloed zijn op de te maken keuzes voor wissels. Ik kan me voorstellen dat je sowieso wisselt op basis van komende type koersen, inmiddels bekende vorm van renners, uitvallers, blessures of uit vorm verkerende renners, maar óók om in te spelen op sterke concurrenten en zo achterstanden te verkleinen, omdat je zelf een sterke renner niet hebt die een concurrent met een solide sterk team wel heeft.

Hoe wordt er vanuit dat oogpunt omgegaan met publicatie van de teams?

Platje

Had ik zelf nog niet over nagedacht maar je hebt daar wel een punt.. ik heb er zelf nog geen tijd in gestoken en ken een aantal koersen niet dus ik zal wellicht ook in mijn 1e team renners kiezen speciaal voor de etappes na het wisselmoment.. bij publicatie van de teams kan daar wellicht op ingespeeld worden

Ceramiche Ariostea

Inderdaad niet over nagedacht Fondista. Goed punt in dat geval ga ik de teams onder de radar houden en stel ik mijn eigen plaatsje ter beschikking om niet een eventuele schijn tegen te krijgen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@park111982 als je per deelnemer wel het gespendeerde bedrag plaatst dan weten we wel iets van elkaar.

Rawolf

Ik ben het er absoluut niet mee eens.

Als je de teams van andere nooit ziet dan is eigenlijk het hele leuke van het spel weg. Denk maar aan de normale afvalkoers, al het gespeculeer en de voorspellingen voor elke wedstrijd/etappe dat maakt dit spel.

Dat je wat informatie hebt voor het wisselmoment is toch helemaal niet erg? Iedereen heeft immers dezelfde informatie.

Of je doet helemaal geen wisselmoment, dit zou ikzelf nog wel het beste vinden eigenlijk.

Laatst gewijzigd
rimenno

Gaat wel heel ver deze theorie ,het is allemaal geen hogere wiskunde he.
Hoop het wissel moment te halen ,maar vind het knap als je dan weet aan welk team jij je eigen team moet aanpassen.
En dat team zal ook wissels toepassen die later pas te zien zijn.
Bij een punt.ranglijst oke,maar dat is niet aan de orde.

Gewoon zo laten,

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De invloed die je met 4 renners kan hebben op dit spel zal inderdaad dan miniem zijn, ook omdat je niet weet wat de ander met zijn wissels gaat doen inderdaad. Denk dat de teams openbaar maken weinig tot geen invloed zal hebben en maakt het juist misschien wel interessanter. Mij is het verder om het even.

Ceramiche Ariostea

Oké omdat er ook een aantal tegengeluiden zijn te horen het volgende:

* Teams worden gewoon gepubliceerd met ingang van Cadel Evans Ocean Road Race daarmee blijf ik zelf meespelen.
* Wisselmoment wordt verplaatst na wedstrijd 21 Omloop van het Hageland

Poeksel

Ik ben het eens met Rawolf, het is leuker als je de teams kan zien. Naast de redenen die hij geeft ook om omdat het interessant is te zien welke keuzes anderen gemaakt hebben.

1 2 ... 6 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.