De Afvalkoers ! Klassiekerspel

1 2 ... 5 ... 17 18
Rawolf

Dit is het enige wielerspel waar Le Samyn even belangrijk is als Parijs Roubaix. In beide koersen zal 1 deelnemer, degene die met zijn gekozen renners de minste punten scoort, het spel verlaten.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Dat ligt ook aan je tactiek, je kunt er zelf een geluksronde of een extra belangrijke ronde van maken

Platje

Als er bij de allereerste koers veel renners meedoen die je in de rest van het seizoen (of in ieder geval tot de 20e wedstrijd) niet of minder zal nodig hebben kan je er bijv. voor kiezen om hiervoor niet speciaal iemand mee te nemen met het risico dat de andere deelnemers dit wel doen.. dat is ook wel het mooie (en soms frustrerende) van dit spel, je kan een prachtig team hebben en veel etappes de meeste punten hebben maar je kan er ook zomaar uitliggen..

Ab Normaal

'@Platje
Dat is juist het tactische. Het spel zegt ook, het gaat er niet om om een koers te winnen, je moet zorgen dat je niet laatste wordt. En dat is een volkomen andere tactiek dan proberen koersen te winnen.

Arry1337

Ik baal er echt van dat ik zo laag in de reservelijst sta, dit lijkt me een heel leuk spel om te volgen wanneer je mee kan doen. En dan maakt die spam het vervelender :/. Ik ga wel een team samenstellen

M@thijs

Bedankt voor de reacties ik heb mijn team ingevoerd maar sta 2e op de reservelijst dus lets hope

Magnus Cort Nielsen

Even voor de duidelijkheid, het gaat om max 24 renners voor 16.000 punten. Dus in theorie mag ik er ook 10 van 1.600 opstellen?

Ceramiche Ariostea

'@magnus Cort dat klopt helemaal

kevinraar

het is niet makkelijk heb nu een team gemaakt

Onbekende gebruiker

Shortlist van 54 renners over, nu eens kijken hoe zich dat verhoudt tot de 39 (!!!) koersen op de lijst en of er van die gasten ooit überhaupt wel eens een van start is gegaan in de Dwars door het Hageland (ik vind de HC koersen opmerkelijk gekozen). Wat een puzzel!

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Dwars door het hageland is van latere zorg voor deze koers is het wissel moment.
Eerst maar eens zo ver komen.
Lastig verhaal sommige koersen heb ik nog nooit gezien.
Veel zekerheidjes voor de grotere koersen zijn meer dan 1000 cq punten.

Onbekende gebruiker

Wisselmoment is leuk en aardig, maar je mag maar 4 renners wisselen, dat is niet voldoende voor de Belgische, de Italiaanse en de Canadese semi's.

Hoe werkt dat wisselmoment @park? Bv, als ik begin met 22 renners, en na Eschborn wil ik er 3 uitgooien, dan blijf ik met 19 renners over. Mag ik er dan 3 (evenveel als eruit gaan), 4 (maximale wisselaantal) of 5 renners (aftoppen tot 24) aan mijn selectie toevoegen (uiteraard verondersteld dat alles met CQ punten past)

Vraag 2, bij de andere afvalkoersen plaatsen de top 5 zich voor de volgende afvalkoers. Geldt hier ook zoiets? Dat de top 10 volgend jaar gegarandeerd mee mag doen of de winnaar aan alle afvalkoersen bv?

(Nog zo'n 30 renners op de shortlist, ik ben bang dat ik de heuvelklassiekers niet door ga komen)

Ab Normaal

Goede vragen van Sammy, met name over het wisselen.
Ben ik ook benieuwd naar.

Mithrandir

Vraag 3: wat is de deadline van het wisselmoment.
Ik vermoed de de dag voor Dwars door Hageland maar ik kan hem niet terugvinden in de regels.

Ceramiche Ariostea

'@Sammy Sosa - Goede vragen. Ten eerste is het voor mij nieuw dus ik moet zeggen even niet geheel over nagedacht maar hier bij wil ik voorstellen dat er maximaal 4 nieuwe renners in je team opgenomen mogen worden. Of dit nu met lege plaatsen of wissel voor een andere renner gebeurt is mij een beetje om het even.

Vraag 2: Ik wil eerst eens kijken hoe het spel überhaupt gaat lopen om nu al te denken aan een 2e editie vind ik wat prematuur maar dat tekent wel je enthousiasme dat vind ik mooi om te lezen. Ik ga hier na Frankfurt en voor Hageland meer uitsluitsel over geven.

Vraag 3: Dit zal inderdaad kort voor de Omloop van het Hageland zijn zoals nu met de Cadel Evans Great Ocean Road Race. Ook hier deadline stel ik vast na Frankfurt mag je mag er vanuit gaan dat je hier ruim de tijd voor krijgt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@park111982 een wissel moet natuurlijk wel gebeuren als je geen punten meer hebt om 4 nieuwe renners toe te voegen. Het is wel belangrijk om uit te leggen hoe die wissel in zijn werking moet gaan.

Ceramiche Ariostea

'@rahimns, je bent natuurlijk niet verplicht tot wisselen. als jij denkt het te kunnen redden met het huidige team tot Parijs - Tours is dat geen probleem. Natuurlijk zal je ten alle tijden aan de 16000 moeten voldoen dus als je geen of nagenoeg geen punten ter beschikking hebt zal je er toch 1,2,3,4 renners eruit moeten halen om nieuwe renners te kunnen toevoegen.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Check, dank voor de duidelijkheid @Park! En zeker, heel erg enthousiast!

Ceramiche Ariostea

Ik heb voor de spelletjes die ik organiseer een gmail account aangemaakt

[email protected]

De voorkeur gaat toch wel uit om de teams en vragen daar naar toe sturen. Mede om mijn WF inbox enigszins leeg te houden en te zorgen dat mijn inbox niet vol komt en daardoor teams en last minute wijzigingen ga missen.

Ik hoop dat jullie een beetje hier aan mee willen werken.

Platje

Geen probleem uiteraard

Ab Normaal

'@Park
Ik heb ook een vraag over Dwars door het Hagelland.
Die zit qua datum precies tussen Eschborn en de Olympische spelen in maar is nog voor de Tour.
Na die koers gebeurd nog veel met vorm en blessures van renners. Is het een optie om het wisselmoment niet na Eschborn te doen maar na Dwars door het Hagelland?

Ceramiche Ariostea

'@ab normaal. Als daar een brede steun voor is, wie ben ik dan omdat tegen te houden? Dus hoop dat er een aantal spelers hierop wilt reageren om te kijken of er draagvlak voor bestaat.

Poeksel

Lijkt op het eerste gezicht wel beter ja.

Wielervolger

Maakt voor mij niet veel uit.

Wat gebeurt bij afgelasting van een wedstrijd door weersomstandigheden of welke reden dan ook? Vallen er de volgende wedstrijd dan 2 spelers af of wordt de finale met een speler meer gespeeld?

Ceramiche Ariostea

'@wielervolger, een zeldzaam scenario gelukkig maar in dat geval zal er een extra deelnemer naar de finalewedstrijd Parijs - Tours gaan. Dit scenario heeft ook in de Tour 2019 plaatsgevonden in de geneutraliseerde alpenetappe.

1 2 ... 5 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.