Bagagedrager Spel: Parijs-Nice 2020

« 1 2 3 4 5 6 7
SvenVDB

Beste Wielerliefhebbers,

nu de Strade Bianche en wellicht ook nog andere koersen afgelast worden, wou ik de leegte een beetje opvullen door een oud forum spel terug tot leven te brengen.

Omdat het vrij kort dag is en ik nog niet goed weet hoeveel werk dit met zich meebrengt, is er slechts plaats voor maximum 20 deelnemers.

Het spel werkt als volgt:
– Elke etappe klim je achterop bij een renner
– Je krijgt zowel qua tijd, als qua puntenklassement, als qua bergpunten – exact wat deze renner krijgt in deze etappe
– Je moet elke etappe een andere renner kiezen. Dus elke renner maar 1x.
– Dus als je Tom Dumoulin in de tijdrit gebruikt, dan kun je hem niet gebruiken in de bergrit.
– En als je Viviani in de eerste sprint gebruikt, dan is ie daarna niet meer beschikbaar voor jou.

Elke dag tel ik de tijden op, en de punten op en de bergpunten van die etappe op bij wat je al had over eerdere etappes. En we hebben dus 3 klassementen.
Wie qua tijden wint – wint het geel. En wie qua punten wint, wint het groen. En wie qua bergpunten wint, wint de bollen.

Allemaal voor de eer en eeuwige roem.

Ik probeer om dagelijks een tussenstand te geven van alle klassementen.

Hoor graag wat jullie er van vinden – en of je mee wilt doen.

Aanmelden is ook meedoen ! Vol = vol

Toelichting regels:
– Reglement: elke avond voor een etappe om 23:00 je etappe-inzending insturen. Dit mag via een PB op het forum.
Inzendingen per etappe moeten (tegen die tijd) bevatten:
– deelnemersnaam (zoals hier op het forum gebruikt)
– etappenummer
– voor en achternaam renner voor die etappe

Een inzending per etappe ziet er dan bv. als volgt uit:
SvenVDB
Etappe:1
Renner:Chris Froome

LET OP: je hoeft dus steeds maar 1 etappe vooruit te voorspellen. De avond voor etappe 5 besluit je pas wie er dan rijdt in jouw team. Indien gewenst mag je gerust een paar etappes vooruit insturen (maar dat is lichtjes in je nadeel want je mist voortschrijdend inzicht over ziekte enzo).
– Deelnemers met renners met DNF of DNS in de daguitslag krijgen in het spel de tijd van laatste renner binnen tijd, zodat de speldeelnemer wel in koers blijft. Deze renners krijgen wel hun eigen punten en bergpunten mochten ze voor hun uitval in de etappe toch nog een sprintje gewonnen hebben.
– Inzendingen die te laat zijn (na 23:00) krijgen ook de tijd van de laatste renner binnen de tijdslimiet, en 0 punten in punt en berg. Dit geldt ook voor renners die niet starten of niet finishen.
– Bonificatieseconden tellen ook mee. Tussensprints tellen ook mee.

LET OP:
Ik vraag wel van alle deelnemers :
– een eerste ingezonden renner voor 07/03 23:00
Heb je geen renner ingezonden voor etappe 1, kan er later in het spel ook niet meer meegedaan worden.

Mathieu Moller

Leuk, Sveb! Ik doe mee.

Silent Hill

Ik doe graag mee.

Platje

Doe graag mee

Ab Normaal

Ik ook!

Rawolf

Ik wil ook graag meedoen

erveedeeee

Leuk! Ik doe mee

Nick Vermeulen

Ik wil wel meedoen

jappe666

Ik doe mee :-)

zeewolde

Ik doe mee Sven, leuk.

Wielervolger

Ik wil ook wel meedoen

Ceramiche Ariostea

Ik doe mee

rimenno

Ben erbij!

ZwartebroekengeIetrui

Ik doe mee

Reyn

Speel mee

kievit

Ik doe graag mee

Mithrandir

Ik doe graag mee.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als er nog renners overblijven... doe ik graag mee

Gerrit Glomser

Doe graag mee

SvenVDB

19 deelnemers ondertussen.

Je kan alvast je renner(s) doorsturen via PB voor morgenavond 23:00

De (voorlopige) startlijst: https://www.procyclingstats.com/race/paris-nice/2020/gc/startlist

Peter Post Forever

Ik doe graag mee

SvenVDB

Tot nu toe heb ik van 8 deelnemers een renner ontvangen. Als er nog iemand graag meedoet mag je uw renner doorsturen via PB voor vanavond 23u00.

Ik heb mijn renner ter controle gestuurd naar Matthieu Moller.

Mathieu Moller

Ik heb Sven's renner inderdaad ontvangen.

SvenVDB

Volgende spelers moeten hun renner voor morgen nog doorgeven:

Platje
Gerrit Glomser

Laatst gewijzigd
Rawolf

Heb het verstuurd als t goed is.

« 1 2 3 4 5 6 7

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.