Quotes raden XV

1 2 ... 23 ... 45 46
Spruch

'@billi
De termen directe en indirecte link worden al wat langer gebruikt. Een directe link is voor mij wanneer de gequote en de genoemde renner ooit echt ploegmaats geweest zijn of dezelfde nationaliteit hebben. Indirecte link is wat mij betreft bij dezelfde ploeg gereden maar op een ander moment (dus nooit echte ploegmaats geweest). En dan is er nog wat ik zelf een 'overeenkomst' noem tussen erelijsten, dat is dus geen link maar renners die wel dezelfde wedstrijd ooit hebben gewonnen. Die laatste gebruik ik niet veel omdat het vaak aardig wat tijd kost om uit te zoeken en niet de meest duidelijke aanwijzing is wat mij betreft. Dus geef ik die aanwijzing enkel als ik geen linken kan ontdekken en toch wel een aanwijzing wil geven om in ieder geval op weg te komen.

Maar ja, de spelregels zeggen er niks over, dus een ieder mag het hanteren zoals hij/zij wil. Dat maakt het soms moeilijker, maar dat vind ik bij het spel horen.

Laatst gewijzigd
Spruch

Nee geen goed antwoord. Was vergeten dat er een indirecte link was in de vorige ronde, dus voor de laatste twee antwoorden ;)

simplex

'@Spruch en billi.
Bedankt voor de uitleg en toelichting. Zoals Spruch het verwoord had ik ook hetzelfde gebruik inzake directe en indirecte links.
billi legt het ook goed uit, maar heeft met die fameuze opgave destijds mij een beetje van streek gemaakt. ;)
nobrakes past in de laatste opgave de links trouwens ook perfect toe.
Wat mij betreft is alles nu wel duidelijk en hoeft hier niets over in de spelregels te worden vermeld. Iedereen heeft min of meer een eigen stijl van quotes plaatsen met een bepaalde moeilijkheidsgraad en iedereen heeft in zijn beantwoording de vrijheid op welke correcte wijze hij dat doet.
Ikzelf hoop bij een veelvuldige (in)directe links beantwoording de verbanden eerder te zien in de hoop dat de opgave niet te lang duurt. ;)

Misschien kan een wat "makkelijker" quote nieuwe spelers trekken of eerdere deelnemers weer doen terugkeren?

Dit is eigenlijk het enige spel wat heeft overleefd, maar door er wat tempo in te houden kunnen we ervoor zorgen dat ook wij niet in het archief verdwijnen.
Met de nieuwe site en het geweld van prognose forums is dat zo gebeurd.

Spruch

Volgens mij hebben we de laatste tijd toch aardig wat nieuwe deelnemers. Maar laat ik dan alvast een extra tip geven.
Het gaat om een actieve renner.

simplex

Ik had al geplaatst (dacht ik) maar zie dat dat niet is gelukt.
Langeveld?

ti-raleigh

Rory Sutherland ?

Spruch

Nee, ook deze renners niet.

billi

'@Spruch, bedankt voor je uitleg :)
k ben ook nog vrij nieuw in dit spel, maar k denk wel dat we allen redelijk op dezelfde golflengte zitten
@simplex, zal er op letten, wat aansprekende quotes kan mogelijk wat extra deelnemers aantrekken, wat minder ingewikkeld van mijner kant en makkelijker op te lossen, de volgende (als ik die kans krijg) is er zo ene, heb nog wel geen quote, maar over die gebeurtenis zal zeker wat te vinden zijn.

billi

Gorka Izagirre?

nobrakes

Boasson Hagen?

Spruch

Nee, maar ik zie wel een link.

kartje

'@simplex jup mijn vakantie start officieel op 1 juli (ben stiekem wel al 2 weken thuis na mijn examens :) ). En goed om te horen dat je vele km'ers gemalen hebt. :)

Kristoff?

simplex

Ciolek?

Spruch

Het punt gaat naar simplex. Deze quote was van Gerald Ciolek. Ciolek zei dit in het vroege voorjaar in voorbereiding op Milaan-San Remo na zijn overgang naar MTN-Qhubeka.

Directe link met Hagen.
Indirecte link met Jan Bakelants (Quickstep) en Hausler (Team Telekom/T-Mobile)

Laatst gewijzigd
Spruch

'@simplex
We verwachten nu natuurlijk wel een heel gemakkelijke quote ;).

simplex

Ik zal eens wat gaan zoeken.
Mede dankzij de links die ik dus goed opvatte, maar vooral ook door de zin "Ik ben vooral veranderd van ploeg en ik voel me goed bij deze ploeg" kwam ik op Ciolek uit. Zit namelijk nogal een verschil in de benadering en ploegbeleid in.
Om verschillende redenen ben ik ook min of meer volger en "fan" van deze ploeg.

De controle via CQ bevestigde dan ten slotte de wel/niet deelname aan Australië

simplex

Spruch 6
simplex 4
billi 3
Ti-raleigh 2
Sagan=hulk 2
kartje 2
Nobrakes 2

Een makkelijke dan maar op verzoek.

"Ik doe op de uitnodigingen na, helemaal niets.
Trainen om fit te blijven? Ben je gek! Ik voel me uitstekend".

billi

E Mercks?

simplex

Nee, den Eddy zei dit niet.
Met linken als die er nu al zijn, begin ik nog niet ;)

billi

ha ha ha

Spruch

Leo van Vliet?

billi

Eddy Planckaert?

ti-raleigh

Ja ja, als Simplex zegt dat het een makkelijke is.......maak je borst maar nat ;-)

Jens Voigt ?

nobrakes

Gert Jacobs?

simplex

Nee hoor , het is wel een makkelijke maar tot nu toe niet de juiste oplossing.

Uiteraard is er één gemeenschappelijke link (directe) te leggen omdat het om een gestopte renner gaat.

1 2 ... 23 ... 45 46

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.