De editie van vorig jaar is misschien wel één van de meest enerverende races aller tijden geworden.
Uiteindelijk wisten 32 renners binnen een minuut van de winnaar over de finish te komen. Wie weet nog welke 32 renners streden om de winst
Zou bij de eerste 10 graag ook de positie weten waar ze zijn geëindigd. Bij de anderen mag dat ook, maar die tel ik al goed als je de naam noemt.
1 Matthieu van der Poel
2 Simon Clarke
3 Jakob Fuglsang
4 Julian Alaphillippe
5 Maximilian Schachmann
6 Bjorg Lambrecht
7 Alessandro Di Marchi
8 Valentin Madouas
9 Romain Bardet
10 Matteo Trentin
11 Michal Kwiatkowski Op 0.02
12 Bauke Mollema
13 Rui Costa op 0.46
14 Greg van Avermaet
15 Daryl Impey op 0.53
16 Michael Matthews
17 Jay McCarthy
18 Roman Kreuziger
19 Dion Smith
20 Kristian Sbaragli
21 Robert Gesink
22 Diego Ulissi
23 Tom Skujins
24 Ben Hermans
25 Enrico Battaglin
26 Patrik Konrad
27 Xandro Meurisse
28 Oliver Naesen
29 Sergio Henao
30 Philippe Gilbert
31 Dylan van Baarle
32 Rudy Molard
De Marchi plek 7
Ik meende Kwiat net voor Mollema binnen op 11. Al klopt dat niet met de logica dat een renner buiten de top 10 zonder specifieke plek genoemd hoeft te worden (of een klein foutje, ook altijd mogelijk)
Verder moet ik zeggen dat ik niet echt meer dan 12 finishers heb gezien, maar een greep van de standaard namen:
Colbrelli
Impey
Valverde
Gilbert
Cosnefroy
Bardet
S.L. Henao
Rui Costa
Kreuziger
Gasparotto
Ulissi
Sbaragli
Konrad
Wellens
Vanendert
Valgren
Kwiatkowski was nummer 11. Heb dit fout gerekend aangezien hij wel als top 10 renner werd genoemd. Had dit even beter moeten communiceren.
Dan veel goede namen gehoord.
Jelle Vanendert was de eerste renner die net niet binnen de minuut binnenkwam hij werd 33e op 1.05. Na hem zou het nog wel ruim 3 minuten duren alvorens de volgende binnenkwam.
Gasparotto 42e op 4.19
Lammertink 45e op 4.19
Valgren 53e op 4.19
Hirschi 54e op 4.19
Valverde 55e op 4.19
Colbrelli 72e op 7.53
Slagter 85e op 7.53
Weening 88e op 7.53
Wellens viel uit.
Jay McCarthy klopt.
Van Aert werd 59e op 4.19 en in diezelfde ggrep werd Sabchez 65e en Lutsenko 69e.
Betancur stapte wel op, maar haalde de finish niet en de rest startte niet.
Ik zoek nu nog 4 renners met 4 verschillende nationaliteiten. Al deze nationaliteiten komen al voor in de rituitslag.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.