QUIZ: Amstel Gold Race

1 2 »
Gerrit Glomser

Enrico Battaglin is goed... Bij de Plus klopt wel de nationaliteit.

RLM

Ben Hermans
Roman Kreuziger
De laatste is dan een Australiër. Dus een gokje wagen met Nathan Haas

EDIT: Oeps, Kreuziger is al Genoemd. Nathan Haas blijft, en dan ook nog Gasparotto?

Laatst gewijzigd
Gerrit Glomser

Ben Hermans is correct. Ook dat het een Australiër is, maar dat is niet Nathan Haas. Wat betreft de laatste gaat het niet om een Italiaan. Wel is zijn nationaliteit al vaker genoemd.

Laatst gewijzigd
Sagan=hulk

Durbridge?
Guillaume Martin?

jappe666

Haussler of Haig mss dan?

Gerrit Glomser

Neen, geen van deze 4. Geen van het is gestart.

Overigens eindigde Haas als 37e en Gasparotto 42e. Beiden op 4.19

Beide renners rijden overigens nog steeds voor dezelfde ploeg als toen ze deze AGR reden. Voor beiden geldt dat er minstens één ploegmaat al genoemd is.

Laatst gewijzigd
Jori

Hepburn, Howson, Smith?

Gerrit Glomser

Dion Smith is goed.

Howson startte niet en Hepburn finishte niet.

De gezochte renner rijdt voor een buitenlandse ploeg als we naar zijn nationaliteit kijken. Al zou hij met zijn voornaam best de nationaliteit van zijn ploeg kunnen hebben.

jappe666

Dion Smith is wel Nieuw-Zeelander, geen Australiër :-)

Sagan=hulk

Nelson Oliveira?

Gerrit Glomser

Oeps... Je hebt gelijk Jappe. Ik heb hem per abuis als Australiër aangezien...

Nelson Oliveira is niet goed/ Zowel zijn nationaliteit noch die van de ploegen waarvoor hij rijdt worden gezocht.

Jori

Ervanuitgaande dat het geen pro-conti ploeg is, houden we paar world tour teams over.

Ik denk niet snel dat een voornaam Kazachs of Bahreins of UAE's of zelfs Zuid-Afrikaans klinkt, dus die teams kunnen we buiten beschouwing laten. Katusha is opgedoekt, dus bij Israel of Katusha hoeven we het dus niet te zoeken

Verder worden Engelse/germaanse/etc. namen vaak verspaansd en andersom, dus in die hoek hoeven we het ook niet te zoeken, denk ik.
Australië doet me ook niet zo 1,2,3 denken aan een naam. Verder zijn er weinig typisch Nederlandse of Belgische voornamen die je de stempel zou geven.

Daarmee gok ik dus dat onze overige deelenemer bij 1 van deze teams zit:
CCC
Bora, Sunweb
AG2R, FDJ
Ineos
EF, Trek

maar wie, en welke voornaam, geen idee.
Iets als Cerny, Van Baarle of Martinez? ook nog jongens die eventueel iets op zo'n parcours zouden moeten kunnen
_______________________________________________________________________________________________________________________
Dion Smith idd een Nieuw-Zeelander, dacht ook dat het een Australiër was. Vreemd dat hij daar dan ook nooit(?) kampioen is geweest?

Gerrit Glomser

Jori ik reken het goed aangezien je zijn achternaam wel noemt.
Het was Dylan van Baarle die bij Ineos rijdt.

jappe666

'@Jori: Ik vermoed dat dat voornamelijk komt omdat hij er steeds als eenzaat moest starten.
Patrick Bevin en George Bennett zitten bv in een gelijkaardige situatie, toch ook geen verkeerde renners...
Jack Bauer wist ook maar eenmaal kampioen te worden.
Smith werd wel een keertje 2de en 3de en reed verder nog 2x top-10.
Maar als je kijkt naar de kampioenen van de afgelopen jaren, waren het eigenlijk bijna altijd renners van de kleinere teams (met als uitzondering Archbold vorig jaar).

Denk dat de timing er ook veel mee te maken heeft, met dat het voor WorldTour-renners niet zo interessant is om al vroeg in januari te pieken, terwijl dat voor de kleinere ploegen al een/het piekmoment is.

Laatst gewijzigd
1 2 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.