De Afvalkoers: Scorito Grand Tour

« 1 2 3 4 ... 7 8
Ceramiche Ariostea

De Afvalkoers !
Ja hoor, we zijn terug in deze bizarre tijdenEen uniek spel waar het niet de bedoeling is om 1ste te zijn, maar waar het enkel gaat om niet laatste te zijn. Speciaal, toch? Maak kennis met de opzet van de Afvalkoers !

Hoe gaat het in zijn werk ?
Een beetje te vergelijken met de Afvalkoers in het baanwielrennen, waarbij na elke sprint de laatste renner afvalt. Of omgezet naar dit spel: na elke rit, moet 1 speler het spel verlaten.
Het concept kennen de meesten intussen: je krijgt 8000 punten van de CQ ranking 2019, en hiermee maak je een team aan van maximaal 12 renners. Na elke rit krijgen de eerste 20 renners punten. Sta je na de rit laatste in de daguitslag ? Dan stopt je deelname aan het spel. Het spel zal volgens een geschreven script uitgevoerd worden namelijk het spel Scorito Grand Tour. Om mee te doen is deze app waar de deelnemerslijst en etappes opstaan dus noodzakelijk want dat ga ik hier uiteraard niet allemaal publiceren.

Puntenverdeling:
De eerste 20 renners verdienen punten, als volgt verdeeld:
Top 20: 600 – 500 – 400 – 320 – 260 – 200 – 160 – 140 – 120 – 100 – 80 – 70 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20 – 10 – 6 – 2
Geen punten voor een leiderstrui, geen punten voor de strijdlust of andere nevenklassementen.

Algemeenheden:
– we starten met 22 deelnemers
– enkel de daguitslag per dag telt
– er is geen Algemeen Klassement, elke dag starten de overgebleven teams terug van nul
– ex aequo op de laatste plaats ? het team met het hoogst gespendeerde CQ-bedrag, ligt er uit
– toch nog ex aequo ? het eerst ingezonden definitief team gaat door

Meespelen ?
Je deelname bevestig je hieronder in het topic.
Je team vervolgens effectief doorgeven, kan enkel via een PB, en dit voor Zaterdag 2 mei 13u00. Enkel de eerste 22 aangemelde teams kunnen meespelen, maar enkele reserveteams kunnen toch handig zijn.

Je renner de notatie meegeven zoals op de CQ ranking en ordenen volgens waarde, scheelt me heel wat werk.
Vb: VALVERDE BELMONTE Alejandro (2884)

Succes met puzzelen in deze wielerloze tijden.

Ceramiche Ariostea

Facts:

Uitslag

22e Teeke_de_Kapper
21e Reyn
20e Wielervolger
19e Rawolf
18e Arjenzvob
17e WCEendT
16e Ab Normaal
15e Sjonge Jonge
14e BigApple
13e Pier Tol
12e Mithrandir
11e Nasibal
10e M@thijs
9e Wesley1983
8e Bazing
7e Zeewolde
6e Kievit
5e SvenVDB
4e Peter Post Forever
3e Wienk33
2e Harstikkebedankt
1e Poeksel

Hot Seat

Poeksel 3x
WCEendT, Hartstikkebedankt, Wesley1983, Bazing, Kievit, Peter Post Forever, Wienk33 2x
SvenVDB, M@thijs, Mithrandir 1x

Gekozen Renners:

22 - Geraint Thomas
17 - Tom Dumoulin
16 - Giacomo Nizzolo
15 - Nacer Bouhanni
14 - Simon Yates
13 - Clement Venturini, Thibaut Pinot, Michael Matthews
12 - Jasper Stuyven
11 - Vincenzo Nibali
9 - Peter Sagan, Remco Evenepoel
8 - Soren Kragh Andersen
6 - Mathieu van der Poel, Pierre Latour
5 - Sam Bennett, Sergio Higuita, Ivan Garcia Cortina, Luka Mezgec
4 - Fabio Aru
3 - Miguel Angel Lopez, Dylan Teuns, Rafal Majka, Sam Oomen
2 - Petr Vakoc, Jurgen Roelandts, Mikel Landa, Arnaud Demare, Wilco Kelderman, John Degenkolb, Rigoberto Uran, Nairo Quintana
1 - Tadej Pogacar, Wout van Aert, Davide Cimolai, Lorrenzo Manzin, Adam Hansen, Alex Aranburu, Caleb Ewan, Alexandre Geniez, Thomas de Gendt, Omar Fraile, Philippe Gilbert, Daniel Martin, Tim Merlier, Dylan Groenewegen, Sep Vanmarcke

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Ik doe mee!

Sjonge Jonge

Check

Teeke_de_Kapper

Ik wil het ook graag eens proberen

wesley1983

Ik doe graag mee

Pier Tol

Doe ook graag mee

M@thijs

Count me in

Reyn

Speel graag mee.

Ab Normaal

Ik ben er bij.
Had al even gepuzzeld. Gaat lastig worden.

arjenzvob

Ik doe ook graag mee!

Poeksel

Yo!

arjenzvob

Misschien een gekke vraag, maar waarom de CQ ranking van 2018 en niet 2019?

Peter Post Forever

Ik doe graag mee

Ceramiche Ariostea

'@arjenzvob - sorry met een copy paste gaat het niet altijd goed. Uiteraard cq ranking van 2019

arjenzvob

Dank! Dan ga ik mijn shortlist toch even aanpassen, want er zaten daar een partij koopjes bij 2018 hahahaha...

Rawolf

Ik doe graag mee!

nasibal

Ik ben er graag bij

WCEendT

Count me in

Wielervolger

Ik wil ook graag meedoen

Platje

Doe graag mee

Bazing

Ik doe graag mee

hartstikkebedankt

Als er nog plek is doe ik mee

kievit

Ik doe graag mee

SvenVDB

Ik wil ook eindelijk is meedoen :)

« 1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.