Wielerflits Grandtourspel: Tour de France 2020

1 2 3 4 ... 11 12
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@pirazzi.... dit gaat nog eens fataal worden voor al de spelletjes. Ik weet ook niet wat ik nu gemist heb.

Rawolf

ik wil ook graag meedoen

kokkie1975

Ik ben erbij

ezra

Ik doe ook graag weer mee!

ezequiel

Ik ook!

Supra

Ik doe ook mee!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We hebben in ieder geval 50 deelnemers .. dus de 1e en 2e divisie zijn in ieder geval gevuld. We hebben nog minimaal 10 aanmeldingen nodig om ook een 3e divisie te kunnen draaien.

Onbekende gebruiker

Bij!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Daar ging ik al vanuit @sammysosa ;)

jappe666

Ken de regels niet, maar noteer mij ook maar dan :-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jappe666 je hebt gelijk... ik zet ze hier even voor je:

Meedoen is eenvoudig. Stel een team samen van 15 renners, kies een team en je bent klaar. De opzet is eenvoudig. Je scoort elke dag voor de top tien van de rit en voor de top vijf van het Algemeen klassement, Puntenklassement en de Bergtrui. Er is maar één moeilijkheid.

Wel is er een lijstje van 25 renners waar maximaal 5 man uit gekozen mag worden. Deze regel geldt voor de 2e en 3e divisie.

De puntentelling is tweeledig. Je scoort basispunten en bonuspunten. De basispunten zijn vier keer zo weinig waard als de bonuspunten. Deze basispunten zijn echter gelijk voor elke renner. De bonuspunten worden verdeeld over alle deelnemers die de betreffende renner in hun team hebben. Een voorbeeldje: je hebt Joop Zoetemelk in je team. Vier andere deelnemers hebben Joop ook. Joop wint een etappe en iedereen met Zoetemelk in zijn team krijgt 25 basispunten. De bonuspunten (100) worden verdeeld over vijf deelnemers, en dus krijgt iedereen 25+20=45 punten. Derde wordt echter Jan Jansen en jij bent de enige met Jansen in zijn team. De basispunten zijn 10 en de bonus is 40, die jij in je eentje opstrijkt. Dat zijn in totaal 50 punten en dus levert de gok om Jansen te nemen je meer punten op dan de voorspelbare Zoetemelk.
Je zult dus een afweging moeten maken tussen bekende namen, die in jouw ogen zeker een aantal punten scoren en onbekende namen, die veel punten op zouden kunnen leveren. Low risk/low reward tegen high risk/high reward dus.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Wou het toch nog even officieel maken Rahimns!

Robin5887

Ik doe ook graag weer mee

billi

as usual, ben er bij, mocht je aan een max zitten ben ik reserve

Maartenhartong

Ik doe graag weer mee

King Kelly

Als ik nog mee kan doen; graag!

ivo001

Oh, is die kopmanregel een nieuwe regel?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ivo001 nee mijn fout... ik had de spelregels uit een wat ouder topic gekopieeert. Er is dus nog steeds een lijstje van 25 renners waaruit max 5 gekozen mag worden. Mijn excuses.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Karel Bosman heb jij eerder meegedaan onder een andere naam misschien ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik mis nog van de volgende deelnemers een bevestiging:

[B]1e divisie[/B]
Davidavid
Queso
Tiesw (doet niet mee)

[B]2e divisie[/B]
Dustin
Dutch0302
fondista
Maartz
OHBnibbik

[B]3e divisie[/B]
Bertsu 
KimJungPoels
Leor16 

Laatst gewijzigd
waggie

Ik doe graag weer mee ;)

luuk66

Ik doe mee!

rodero

Ik doe graag mee, heb een mail gestuurd!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We hebben op dit moment 63 aanmeldingen, dus dat betekent in ieder geval een volledige 1e en 2e divisie en 13 deelnemers in de 3e divsie. Maar we hebben nog 3 dagen om deze volledig vol te maken.

dustin

Present

1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.